وی با بیان این که امیدوارم آموزش و پرورش شخصیت حافظی را به عنوان نماد یک خیّر بزرگ مدرسه ساز به آینده سازان این کشور معرفی کند، اظهار کرد: خیرین، انسانهایی هستند که از داشتههایشان گذشتند و به احداث مدرسه پرداختند، بنابراین اگر بتوانیم خیرین را به خوبی معرفی کنیم دانش آموزانی خیر و نیکوکار در آینده پرورش خواهیم داد.
وی با بیان اینکه اگر خیران مدرسه ساز را بهتر معرفی کنیم دانش آموزان به فعالیتهای خیریه و حسنه تشویق می شوند، گفت: اثر تربیتی مدرسه سازی از خود ساختمان سازی برتر است، زیرا نهادینه سازی فرهنگ خیری از مدرسه سازی مهم تر و برتر است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: کار خیر در امر مدرسه سازی در تحقق ساحتهای ششگانه تربیتی بیشتر است، لذا دانش آموزان باید در جریان این فعالیت خداپسندانه قرار گیرند.
وی ادامه داد: در سال جاری و در طول سفرهای استانی رئیس جمهور و هیئت دولت به استان ها، ۷۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژههای مدرسه سازی با اولویت طرحهای خیری تخصیص داده شده است.
عضو کابینه دولت مردمی بر تلاش برای تحقق تعهدات دولت در قبال مشارکت خیرین تاکید و خاطرنشان کرد: در این آیین یاد انسانی متدین، متهعد و خیر را گرامی می داریم و همواره مدیون جامعه خیرین هستیم.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی افزود: مدرسه سازی از مصادیق مشارکت اجتماعی مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب است که به همت خیرین محقق می شود.
0 دیدگاه