انواع مختلف پیرسینگ گوش به همراه میزان درد و دوره ی بهبودی

ما سال‌هاست با پیرسینگ‌های سنتی‌تر و متقارن خداحافظی کرده‌ایم و شروع به آزمایش با سوراخ کردن قسمت‌های مختلف گوش مانند تراگوس، مارپیچ، دایث، روک، حلزون و غیره کرده‌ایم. ما همچنین آمادگی بیشتری برای مخلوط کردن و تطبیق سوراخ‌های هر گوش داریم، حتی برخی از ما تعداد متفاوتی از سوراخ‌ها را در هر گوش انتخاب می‌کنیم. پس اگر علاقه‌مند به پیرسینگ گوش هستید اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ با انواع پیرسینگ گوش و زمان بهبودی و سطح درد آن‌ها آشنا نیستید با ما همراه باشید.
انواع مختلف پیرسینگ گوش به همراه میزان درد و دوره ی بهبودی

 اما قبل از شروع بهتر به سه نکته یکلی اشاره کنیم: 
سوراخ کردن غضروف نسبت به سوراخ کردن لوب سطح درد بیشتری دارد.
سطوح درد ذهنی است و به تحمل درد فردی بستگی دارد.
زمان بهبودی می‌تواند از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت باشد.

 

دیگران چه می خوانند:

TRAGUS پیرسینگ تراگوس


 

تراگوس فلپ کوچکی از غضروف در کنار صورت شماست که تا حدی کانال گوش شما را می پوشاند.

🤕 سطح درد: 6/10، درد متوسط برای سوراخ کردن غضروف
زمان بهبودی: 3 تا 6 ماه. 1 سال تا بهبودی کامل

پیرسینگ تراگوس چقدر درد دارد؟

سوراخ کردن تراگوس درد آور است ، زیرا تراگوس غضروف است و سوراخ کردن آن سخت‌تر از لاله گوش است. خوشبختانه درد تیز و کوتاه است – به گفته متخصصان، آنچه در واقع ناراحت کننده است، بیشتر فشار بر مجرای گوش است تا درد ناشی از سوراخ کردن.

بهترین جواهرات برای پیرسینگ تراگوس من چیست؟

گوشواره‌های پشت صاف 6 یا 8 میلی متری یا حلقه‌های غضروفی، گوشواره‌های پشت صاف، و مدل‌های نعل اسبی مانند حلقه‌های باز شوتینگ استار ما، همگی در تراگوس شما فوق‌العاده به نظر می‌رسند.در مورد سایزبندی، گوشواره حلقه‌ای 6 یا 8 میلی‌متری یا پشت صاف برای پیرسینگ تراگوس استاندارد است.

چه چیزی باید در مورد اندازه جواهرات برای پیرسینگ تراگوس بدانیم؟

سوراخ کردن تراگوس، مانند همه سوراخ‌های غضروف گوش، معمولاً با یک سوزن 16 که ضخامت آن 1.2 میلی‌متر است، سوراخ می‌شود. در مقایسه، سوراخ کردن لوب استاندارد شما از یک سوزن 20 استفاده می‌کند که ضخامت آن 0.81 میلی متر است. در حالت ایده آل، شما باید جواهرات 16 یا با ضخامت مناسب پیرسینگ تراگوس خود استفاده کنید تا از کوچک شدن سوراخ پیرسینگ جلوگیری کنید.

چه مدت طول می کشد تا ‌ پیرسینگ تراگوس من بهبود یابد؟

سوراخ کردن تراگوس حدود 3 تا 6 ماه طول می‌کشد تا بهبود یابد. پیرسینگ تراگوس شما بیشتر در عرض شش ماه بهبود می یابد، اما توصیه می شود از تعویض جواهراتی که با آن گوش خود را سوراخ کرده‌اید تا یک سال کامل دست نگه دارید.

 


پیرسینگ حلزون Conch


 

لزون قسمت داخلی گوش شما است و دو ناحیه اصلی این غضروف میانی وجود دارد: حلزون داخلی و خارجی.

🤕 سطح درد: 6/10، درد متوسط برای سوراخ کردن غضروف
زمان بهبودی: 6 تا 12 ماه

‌حلزون در چند سال اخیر به طور فزاینده‌ای محبوب شده است. نام آن از روی پوسته حلزونی، سوراخی است که در فنجان داخلی گوش شما قرار می‌گیرد. برداشته شده‌است. حلزون قسمت داخلی گوش شما است و دو ناحیه اصلی این غضروف میانی وجود دارد: حلزون داخلی و خارجی. نیمه پایینی به طور کلی به عنوان حلزون داخلی شناخته می شود در حالی که نیمه بالایی به طور کلی به عنوان حلزون بیرونی شناخته می شود.

پیرسینگ حلزون چقدر درد دارد؟

اینکه سوراخ کردن حلزون صدمه می‌زند اول بستگی به این دارد که آیا از سوزن یا پانچ پوستی استفاده می کنید. سوراخ کردن با سوزن تقریباً به همان میزان درد بیشتر سوراخ‌های غضروفی است – تقریباً 6 از 10 در مقیاس درد. با این حال، پانچ پوستی، که به شما امکان می‌دهد گوشواره‌هایی با اندازه بزرگ‌تر بپوشید (به عنوان مثال گوشواره‌هایی که پایه گوش ضخیم‌تری دارند)، می‌تواند بسیار دردناک‌تر باشد، زیرا سوراخ کردن در واقع برداشتن بافت برای ایجاد سوراخ بزرگ‌تر است. قبل از انجام پانچ پوستی، باید بدانید که وقتی جواهرات نپوشید، سوراخ دائمی و قابل مشاهده است.

بهترین جواهرات برای ‌ پیرسینگ حلزون چیست؟

شما آزادی زیادی در انتخاب جواهرات برای پیرسینگ حلزون حلزون جدید خود دارید! میله‌ها، گوشواره‌های گل میخی پشت صاف و حلقه‌های غضروفی همگی روی حلزون شما شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند. با این حال، هنگامی که برای اولین بار پیرسینگ خود را انجام می دهید، از جواهرات سنگین خودداری کنید، زیرا وزن باعث کند شدن روند بهبودی می‌شود.

 

در مورد سایز بندی جواهرات حلزونی چه چیزی باید بدانم؟

مانند بسیاری از سوراخ‌های غضروف، سوراخ‌کننده شما احتمالاً از یک سوزن استاندارد 16 با ضخامت 1.2 میلی‌متر استفاده می‌کند. بنابراین وقتی جواهرات خود را عوض می‌کنید، حتماً گوشواره‌های 16 گیج خود را پرکنید تا پیرسینگ خود را کاملاً باز نگه دارید.

چه مدت طول می کشد تا سوراخ حلزونی من بهبود یابد؟

بسته به محل سوراخ شدن و وزن جواهرات، سوراخ کردن صدف سوزنی ممکن است بین 6 ماه تا 12 ماه طول بکشد تا به طور کامل بهبود یابد. مراقب باشید از دست زدن به آن ناحیه و تعویض گوشواره قبل از بهبود کامل اجتناب کنید زیرا سوراخ کردن گوشواره می تواند باعث عفونت شود. ترمیم سوراخ‌های پانچی پوستی بیشتر طول می‌کشد.


پیرسینگ مارپیچ Helix


پیرسینگ مارپیچ سوراخی در غضروف بالایی گوش است.

🤕 سطح درد: 5/10، درد کمتری نسبت به سایر سوراخ‌های غضروف به دلیل عدم وجود انتهای عصبی دارد
زمان بهبودی: ظرف 6 ماه

پیرسینگ مارپیچ چقدر درد دارد؟

خبر خوب - سوراخ کردن مارپیچ بدون درد نیست، اما به دلیل فقدان پایانه‌های عصبی در گوش فوقانی، درد کمتری نسبت به سایر سوراخ‌های غضروفی دارد. در حالی که خود پیرسینگ درد زیادی ایجاد نمی کند، سوراخ کردن مارپیچ شما ممکن است بعد از چند روز قرمز شوند و خارش داشته باشند (این طبیعی است).

بهترین جواهرات برای پیرسینگ مارپیچ چیست؟

در حالی که پیرسینگ های مارپیچ به طور سنتی با حلقه‌های غضروفی کوچک تزئین می‌شوند، می توانید گوشواره‌های میخی پشت صاف و میله های کوچک را نیز امتحان کنید. گوشواره های پشت صاف 6 یا 8 میلی متری یا حلقه های غضروفی.

در مورد اندازه جواهرات برای سوراخ کردن مارپیچ چه باید بدانیم؟

مانند بیشتر سوراخ‌های غضروفی، سوراخ‌های مارپیچ معمولاً با سوزن  16با ضخامت 1.2 میلی‌متر سوراخ می‌شوند. مارپیچ همچنان غضروفی است، به همین دلیل است که شما یک سوزن بزرگتر و ضخیم تری خواهید داشت. اگر سوراخ کردن مارپیچ شما شروع به بسته شدن کرد، می‌توانید گوشواره‌هایی با پایه 18 به ضخامت 1.0 میلی‌متر بپوشید. اگر می توانید، از گوشواره‌های استاندارد 20 اجتناب کنید، زیرا این گوشواره های نازک می توانند باعث بسته شدن سوراخ های مارپیچ شما شوند.

چه مدت طول می کشد تا سوراخ کردن مارپیچ من بهبود یابد؟

سوراخ کردن مارپیچ را می‌توان در عرض 6 ماه به طور کامل بهبود بخشید - سریع‌تر از سوراخ های غضروف دیگر.

 


پیرسینگ روک ROOK



روک قسمتی از گوش شما بین غضروف بیرونی و داخلی بالای تراگوس است.

🤕 سطح درد: 6/10، درد شدید باید به مدت 30 دقیقه درد داشته باشد
زمان بهبودی: 6 تا 18 ماه

بهترین جواهرات برای پیرسینگ رک کدامند؟

با توجه به اینکه احتمالاً جواهرات خود را اغلب تغییر نمی‌دهید، مطمئن شوید که جواهراتی را که انتخاب می کنید دوست دارید. شما تعداد زیادی جواهرات از جمله هالتر خمیده، حلقه های غضروفی و گوشواره های میخی پشت صاف دارید بهترین گزینه هستند.

پیرسینگ رک چقدر درد دارد؟

‌‌ پیرسینگ روک یک سوراخ کردن غضروف است، بنابراین به آسانی پیرسینگ لوب استاندارد نیست. اما درد کوتاه و تیز فقط باید حدود 30 دقیقه درد داشته باشد.
با این حال، اگر تحمل درد شما پایین است، می‌توانید از سوراخ‌کننده‌تان گزینه‌های بی‌حس‌کننده را بخواهید یا از قبل از یک مسکن قوی بدون نسخه استفاده کنید.

در مورد سایز بندی جواهرات ROOK خود چه چیزی باید بدانم؟

پیرسینگ کار شما احتمالاً از سوزن گیج 16 با ضخامت 1.2 میلی متر استفاده می‌کند - که ضخیم‌تر از پیرسینگ لوب استاندارد شما است که از سوزن 20 با ضخامت 0.81 میلی‌متر استفاده می‌کند. شما جواهراتی با پایه‌هایی می‌خواهید که به ضخامت سوزنی که با آن سوراخ می‌کنید باشد، بنابراین پیرسینگ کار شما معمولاً از هالتر منحنی با ضخامت سنج 16 استفاده می‌کند. اگر دوست دارید به مرور زمان از گوشواره‌ای زیباتر با پایه‌های باریک‌تر استفاده کنید -  گوشواره 18 با ضخامت 1.0 میلی‌متر امتحان کنید.

چه مدت طول می کشد تا پیرسینگ رخ من بهبود یابد؟

پیرسینگ روک نیاز به مراقبت دارد، زیرا ممکن است بین 6 ماه تا 18 ماه طول بکشد تا بهبود یابد. این واقعا به آناتومی شخصی شما بستگی دارد.


پیرسینگ مارپیچ جلویی Forward helix


 

مارپیچ جلویی لبه بیرونی کوچک غضروفی در قسمت بالای جلویی گوش است.
🤕 سطح درد: 6/10، درد متوسط برای سوراخ کردن غضروف
زمان بهبودی: 3 تا 6 ماه

آیا سوراخ کردن مارپیچ رو به جلو بیشتر از مارپیچ استاندارد درد دارد؟

نه واقعا - تفاوت درد بین پیرسینگ مارپیچ طبیعی و جلو تقریبا کم است. با این حال، باید بدانید که غضروف مارپیچ جلو دارای انتهای عصبی بیشتری نسبت به مارپیچ معمولی است، بنابراین می‌تواند کمی حساس‌تر باشد.

چه جواهراتی برای مارپیچ جلو مناسب است؟

به طور کلی گوشواره‌های میخی پشت صاف، جواهرات انتخابی برای سوراخ کردن مارپیچ جلو هستند. شما می‌توانید تا سه سوراخ متوالی مارپیچ رو به جلو داشته باشید، که به شما امکان می دهد سه پیرسینگ زیبا داشته باشید.

چه اندازه ای برای گوشواره‌های پشت صاف برای هلیکس جلو مناسب است؟

بستگی دارد که پیرسینگ کار شما از چه اندازه سوزنی برای سوراخ کردن مارپیچ جلو استفاده کرده باشد. اگر سوزن 16 (ضخامت 1.2 میلی متر) داشتید، گوشواره‌های 16 گیج را انتخاب کنید تا سوراخ پیرسینگ شما شروع به بسته شدن نکند. اگر از سوزن 18 (ضخامت 1.0 میلی متر) استفاده می‌کنید، به سراغ گوشواره‌های نازک 18 گرمی بروید. هر دو اندازه 6 میلی متر و 8 میلی متر اندازه‌های بسیار استاندارد هستند.


Lobe پیرسینگ لوب


 

🤕 سطح درد: کم 2/10
زمان بهبودی: 3-6 ماه (12 ماه بهبودی کامل)

پیرسینگ لوب رایج ترین سوراخ گوش و اولین سوراخ در اکثر افراد است. آنها در ناحیه نرم و پایین گوش به نام لوب قرار دارند. بسته به اندازه و شکل لوب خود، می توانید یک یا چند سوراخ در لوب انجام دهید.

پیرسینگ لوب چقدر درد دارد؟

پیرسینگ لوب در مقایسه با بقیه‌‌ی پیرسینگ‌های گوش دارای کمترین درد و عفونت است. هرچه به سمت قسمت غضروفی گوش خود بروید برای داشتن پیرسینگ های بیشتر در آن هم بیشتر می‌شود.

پیرسینگ لوب چقدر طول می کشد تا بهبود یابد؟

.مدت زمان بهبودی آن بستگی به مکانی دارد که سوراخ کرده‌اید. لاله گوش معمولاً 6-8 هفته طول می کشد. اگر غضروف کنار گوش خود را سوراخ کنید، ممکن است 4 ماه تا یک سال طول بکشد.

 

 

 


پیرسینگ دایت Daith


پیرسینگ دایت روی کوچکترین چین غضروف گوش درست در جایی که برآمدگی بیرونی گوش به گوش داخلی بالای کانال گوش می‌رسد است.

🤕 سطح درد: 6/10، به دلیل دقت سوراخ کردن می‌تواند تا 10 ثانیه طول بکشد

زمان بهبودی: 4 تا 8 ماه

آیا موقعیت نامناسب پیرسینگ دایت به این معنی است که درد بیشتری دارد؟ 

 در حالی که سوراخ کردن دایت در موقعیت دشواری قرار دارد، پیرسینگ دایت نباید بیش از هر سوراخ غضروفی دیگر درد داشته باشد. سوراخ کردن غضروف در مقایسه با سایر اعضای بدن درد نسبتاً کمی دارد - خوشبختانه.

 نکته مهم: سوراخ کردن این پیرسینگ ممکن است تا 10 ثانیه طول بکشد زیرا باید در چنین موقعیت دقیقی قرار گیرد.

بهترین جواهرات برای سوراخ کردن دایت کدامند؟

 این یکی از معدود پیرسینگ هایی است که با توجه به موقعیت بسیار باریک این سوراخ، توصیه می‌شود از  یک حلقه استفاده کنید. در حالی که حلقه‌ها درخشش و ساختار را به مهمانی گوش شما می‌بخشند، می‌توانید یک قطعه سبک هالتر را نیز برای ظاهری ساده و کلاسیک امتحان کنید.

\

چه چیزی باید در مورد اندازه جواهرات برای سوراخ کردن دایت بدانم؟

مانند سایر سوراخ‌های غضروف، دایت با یک سوزن 16 که ضخامت آن 1.2 میلی‌متر است سوراخ می‌شود و شما گوشواره 16 گیج می‌خواهید .با این حال، اگر گوشواره‌هایی با پایه‌های نازک‌تر در بدن خود می‌پوشیدید، ممکن است بخواهید گوشواره‌هایی با پایه‌های 18 نازک‌تر (ضخامت 1.0 میلی‌متر) امتحان کنید.

چه مدت طول می‌کشد تا پیرسینگ دایت بهبود یابد؟

  مانند بیشتر سوراخ‌های غضروف، پیرسینگ دایت می‌تواند زمان زیادی طول بکشد تا بهبود یابد – به خصوص که قرار گرفتن نامناسب می‌تواند روند بهبودی را طولانی‌تر کند. اما با مراقبت‌های بعدی دقیق، پیرسینگ دایت می‌تواند بین 4 تا 12 ماه طول بکشد تا به طور کامل بهبود یابد.


پیرسینگ صنعتی Industrial


این نوع پیرسینگ به دو سوراخ غضروفی در طرفین مقابل بالای گوش نیاز دارد که آنها را با هالتر وصل می‌کنند.

🤕 سطح درد: 6/10 ، زیرا از غضروف لبه عبور می‌کند، اما شامل 2 سوراخ جداگانه است.

زمان بهبودی: 6 تا8 ماه

بهترین جواهرات برای  پیرسینگ صنعتی کدامند؟

بهترین انتخاب جواهرات برای این نوع پیرسینگ، هالتر های استاندارد یا مستقیم هستند. اگر نمی‌خواهید از هالتر استاندارد استفاده کنید، هالترهای دایره‌ای، ناودانی‌های لابرت و حلقه‌های اسیر همگی در سوراخ‌های سوراخ‌کاری صنعتی به خوبی کار می‌کنند. همچنین یک جواهر واقعاً تمیز به نام مارپیچ وجود دارد که می‌توان آن را به داخل و خارج از هر دو سوراخ پیچانده و در بالای آن پیچید.

چه مدت طول می‌کشد تا پیرسینگ صنعتی بهبود یابد؟

پیرسینگ‌های صنعتی در اصل یک نوار مستقیم هستند که سوراخ غضروفی را در بالای گوش و دیگری را در بخش مارپیچ گوش به هم متصل می کند. بهبودی آنها معمولاً کمی بیشتر طول می کشد زیرا این دو سوراخ غضروفی است.

چه چیزی باید در مورد اندازه جواهرات برای پیرسینگ صنعتی بدانم؟

برای پیرسینگ صنعتی اندازه استاندارد قطر پیرسینگ معمولاً 14 یا (1.6 میلی متر) است. اما برخی از سایز16 (1.2 میلی متر) برای سوراخ کردن اولیه استفاده کردند و بعد از بهبودی سوراخ به 14 ارتقا دادند. 

چه مدت طول می‌کشد تا پیرسینگ صنعتی بهبود یابد؟

این طبیعی است که یک پیرسینگ صنعتی پس از سوراخ شدن برای مدتی طولانی درد داشته باشد. برخی از سوراخ‌های غضروف گوش برای 6 تا 8 ماه یا بیشتر زخم می‌مانند. اگر سوراخ‌ها ابتدا با حلقه‌های مهره‌ای به جای هالتر سوراخ شوند، تا زمانی که سوراخ‌ها خوب شوند، در واقع بهبودی آسان‌تر است.


سوراخ کردن ضد تراگوس


 

ضد تراگوس  به لبه نسبتاً کوچک غضروف بالای لاله گوش در مقابل تراگوس گفته می‌شود.
🤕 سطح درد: 6/10، درد متوسط برای سوراخ کردن غضروف
زمان بهبودی: 2 تا 4 ماه. 1 سال تا بهبودی کامل

پیرسینگ ضد تراگوس  چقدر درد دارد؟

آن را به عنوان 5 یا 6 از 10 در مقیاس درد در نظر بگیرید - و دردناک تر از هر سوراخ غضروف دیگری نیست. اگر سوراخ غضروف دیگری انجام داده اید، این احساس مشابه خواهد داشت.

چه چیزی باید در مورد اندازه جواهرات برای سوراخ کردن دایت بدانم؟

ضد تراگوس معمولاً با یک سوزن گیج 16 سوراخ می‌شود، بنابراین شما جواهرات سایز16 را می‌خواهید که دارای پایه ای به ضخامت 1.2 میلی متر است. عرض ضخیم‌تر از بسته شدن سوراخ در غضروف محکم تر جلوگیری می‌کند.

بهترین جواهرات برای  پیرسینگ ضد تراگوس کدامند؟

بهترین جواهرات برای ضد تراگوس شما یک هالتر منحنی، حلقه بستن توپ یا هالتر دایره ای است. اگر ضد تراگوس به خصوص کوچک است، توصیه می کنیم از جواهرات میکرو استفاده کنید. این پیرسینگ باید حداقل دو بار در روز با محلول نمک تمیز شود. تا زمان بهبودی از شنا و غوطه ور شدن در آب خودداری کنید.

چه مدت طول می‌کشد تا پیرسینگ ضد تراگوس بهبود یابد؟

پیرسینگ ضد تراگوس شما بین 2 ماه تا 4 ماه طول می کشد تا با مراقبت های بعدی مناسب به حداقل برسد. و مشابه پیرسینگ تراگوس، سوراخ کردن غضروف ضد تراگوس می تواند تا 1 سال طول بکشد تا به طور کامل بهبود یابد.

انواع مختلف پیرسینگ گوش به همراه میزان درد و دوره ی بهبودی

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟