11 ماسک موی خانگی آسان و ارزان برای مرطوب کردن و جوانسازی موهای شما

استفاده از بسیاری از ماسک موهای انتخابی برای درمان آسیب، القای درخشندگی یا رطوبت رسانی به دفعات، بسیار گران هستند. خوشبختانه، وقتی صحبت از درمان مو می‌شود، می‌توانید با موادی که احتمالاً از قبل در خانه دارید، خودتان درست کنید. ماسک مو‌های خانگی برای درمان و ترمیم کوتیکول های آسیب دیده از رنگ، اتومو، شسوار متعدد و حتی کلر عالی عمل می‌کنند. به‌علاوه، آن‌ها برای هر نوع مو قابل تنظیم هستند، مثل موی ضخیم، وز، خشک، چرب، نازک یا مواج. در ادامه ما بهترین ماسک‌های موی خانگی را به شما معرفی خواهیم کرد.
11 ماسک موی خانگی آسان و ارزان برای مرطوب کردن و جوانسازی موهای شما
روغن نارگیل


روغن نارگیل منبعی سرشار برای زیبایی طبیعی است و بهترین عملکرد را برای نرم کردن و ترمیم کردن موهای خشک و آسین دیده دارد. به دلیل اسیدهای چرب موجود در آن به راحتی جذب مو می‌شود، حاوی ویتامین E برای تقویت رشد مو و فیلتر UV برای جلوگیری از آسیب خورشید است و خاصیت مرطوب کنندگی  موها را در برابر خشک شدن محافظت می‌کند.

دیگران چه می خوانند:

روش‌های مختلفی برای استفاده از روغن نارگیل بسته به نیاز موهای شما وجود دارد. اگر از آن به عنوان درمانی برای تقویت مو استفاده می‌کنید، می‌توانید قبل از حمام ، به مدت 20 دقیقه موهای خود را به روغن نارگیل آغشته کنید و سپس شامپو کنید. اگر به دنبال اثر بخشی بیشتر هستید سعی کنید این کار را از شب قبل انجام دهید و صبح موهای خود را بشورید. مالیدن روغن نارگیل به پایین موهای خود برای درمان مو خوره ، تقویت و آبرسانی عالی عمل میکند مخصوصا اگر دکلره یا رنگ کرده باشید. وقتی روغن نارگیل مستقیماً روی پوست سر مالیده می‌شود، یک اثر ضد میکروبی دارد که به مبارزه با شوره سر، باز کردن منافذ و رشد مو کمک می‌کند. هر روشی که انتخاب می‌کنید، موهای خود را به روغن نارگیل آغشته کنید  و از استفاده از یک شانه دندانه پهن استفاده کنید تا پوست سر و تارهای مو به طور یکنواخت پوشش داده شوند. قبل از استفاده از روغن نارگیل کمی روغن را حرارت دهید تا از حالت جامدی خارج شود و سپس استفاده کنید.
 روغن نارگیل که به نام اسید لوریک نیز شناخته می شود، از نارگیل به دست می آید. اسید لوریک موجود در روغن نارگیل می تواند دارای خواص ضد میکروبی باشد که می تواند به کشتن باکتری های روی پوست و کاهش التهاب کمک کند. همچنین به پاک کردن آرایش، لایه برداری پوست و حفظ رطوبت کمک می کند.

 


شیر و عسل


اگر تار موهای نازکی  دارید و به دنبال یک ماسک موی DIY برای درمان آسیب هستید، مخلوط ا شیر و عسل را امتحان کنبد. عسل حاوی کراتین است که به تقویت مو کمک می‌کند و از شکستگی موهای ضعیف جلوگیری می کند. همچنین بازسازی سلولی را برای داشتن پوست سر سالم تر تشویق می‌کند و دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند تحریکات پوستی را آرام کند. هنگامی که عسل با شیر، که سر شار از پروتئین، اسیدهای آمینه، ویتامین B12، آهن و روی ترکیب می‌شود، می تواند به نرم شدن مو و حمایت از ساختار آن کمک کند.

از آنجایی که شیر دارای قوام رقیق و مایع است، یک فنجان شیر را به همراه یک قاشق غذاخوری عسل در یک بطری اسپری بریزید. 10 تا 20 دقیقه بعد از شامپو زدن (به جای نرم کننده)  آن را روی موها بمالید بگذارید بماند. با آب گرم بشویید تا نتایجی براق و صاف داشته باشید.
هر چه مو ضخیم‌تر باشد، میزان چربی شیر شما باید بیشتر باشد. به عنوان مثال، اگر موهای ضخیم دارید، از شیرپرچرب استفاده کنید و اگر موهای نازکی دارید، از شیر بدون چربی استفاده کنید.


ترکیب موز و روغن زیتون 


دو ماده‌ای که احتمالاً در آشپزخانه خود دارید و می توانند برای احیای موهای شما معجزه کنند موز و روغن زیتون هستند. موز موهای کدر، آسیب دیده و خشک را هیدراته و مرطوب می‌کند، زیرا سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی (مانند پتاسیم) است که می‌تواند مو را تقویت کرده و PH پوست سر را متعادل کند. روغن زیتون سرشار از چربی‌های سالم و ویتامین E است که می‌تواند موها را براق‌تر و براق‌تر نشان دهد. همچنین ممکن است مو را مرطوب کرده و آسیب‌هایی را که می‌تواند باعث شکستگی و شکافتن انتهای موها شود، التیام بخشد.

برای تهیه ماسک موی خانگی از یک موز رسیده و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون استفاده کنید. موز را مخلوط یا له کنید تا به پوره‌ای بدون گلوله برسد. روغن زیتون را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید. نتیجه باید یک ماسک موی کرمی و کف آلود باشد. در حین حمام، ماسک را با انگشتان خود در سراسر مو و پوست سر بمالید. 10 تا 15 دقیقه صبر کنید و سپس بشورید.

 


زرده تخم مرغ



زرده تخم مرغ سرشار از ویتامین‌هایی است که ممکن است موها را در برابر آسیب مقاوم‌تر کند. ویتامین‌های A و E، بیوتین و فولات برخی از مواد مغذی هستند که با رشد مو و موهای سالم مرتبط هستند – مالیدن زرده تخم‌مرغ به پوست سر می‌تواند ریشه موهای شما را با این ویتامین‌ها تقویت کند.

برای انجام این ماسک، با موهای تمیز و خشک شروع کنید. زرده تخم مرغ را هم بزنید و با انگشتان دست ماسک را بزنید و مطمئن شوید که بالای سر و انتهای موها را بپوشانید. بگذارید یک ساعت روی پوست بماند و با آب سرد بشویید (آب داغ ممکن است باعث سفتی تخم مرغ شود).


ماست



ماست می تواند به جلوگیری از موخوره کمک کند. اسیدلاکتیک موجود در ماست موها را هیدراته می‌کند، که به رطوبت رسانی موها و جلوگیری از وز شدن مو کمک می‌کند. زمانی که ماست آبکشی می‌شود، به پاک کردن سلول‌های مرده پوست که می‌توانند روی فولیکول‌های مو تجمع پیدا کنند نیز کمک می‌کند. بسته به نتیجه دلخواه ماست را می توان با بسیاری از مواد دیگر مخلوط کرد. (با روغن نارگیل برای کمک به ریزش مو، با عسل برای کمک به حفظ رطوبت مو، با آووکادو برای کمک به تقویت مو و افزایش درخشندگی، یا با  لیمو برای کمک به تعادل PH پوست سر).

یک فنجان ماست را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید تا درخشندگی و براقی بیشتر به موها اضافه شود. مخلوط را به مدت 10 دقیقه روی موها بمالید و با آب گرم بشویید.


سرکه سیب


 

سرکه سیب می‌تواند برای بسیاری از انواع مو فاید داشته باشد. می‌تواند پاک‌کننده فوق‌العاده برای موهای بلند باشد. می‌تواند به بستن کوتیکول موهای رنگ‌شده کمک کند، در نتیجه تیرگی را کاهش می‌دهد. همچنین می‌تواند به کنترل موخوره کمک کند، و آن را به یک درمان محبوب در میان افرادی که موهای مجعد و طبیعی دارند تبدیل می‌کند. حتی فولیکول مو را از مواد زائد پاک کرده و به کاهش ریزش مو کمک می‌کند." اگر موهای خشکی دارید، مراقب باشید، زیرا استفاده بیش از حد می تواند با از بین بردن بیش از حد روغن باعث خشکی بیشتر شود.

برای داشتن یک ماسک سبک، یک فنجان سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید (از این ماده به عنوان یک ماده اتصال دهنده برای جلوگیری از از بین رفتن رطوبت از مو و پوست سر استفاده می‌شود). مخلوط را در یک بطری اسپری بریزید و روی موها اسپری کنید. 10 الی 15 دقیقه صبر کنید و سپس با آب گرم بشورید.

یک دستورالعمل خوب برای شستشوی سرکه سیب، نصف تا چهار قاشق غذاخوری سرکه سیب به ازای هر لیوان آب است. با این حال، می‌توانید آزمایش کنید تا غلظتی را پیدا کنید که برای شما بهترین کار را انجام می‌دهد - فقط بدانید که موهای خشک به سرکه سیب کمتری نیاز دارند و موهای چرب ممکن است به مقدار بیشتری نیاز داشته باشند.


شکر قهوه ای و روغن نارگیل


تقریباً مانند پایه‌ای برای شیرینی ها به نظر می‌رسد، اما اگر از خشکی و خارش پوست سر رنج می‌برید، ماسک موی شکر قهوه‌ای و روغن نارگیل می‌تواند تسکین دهنده باشد. گرانول‌های موجود در شکر قهوه‌ای به لایه‌برداری پوست سر کمک می‌کند بدون اینکه بیش از حد بر روی پوست شما خشن باشد، این کار پوست سر را از هرگونه پوسته پوسته شدن پاک می‌کند و می‌تواند به کاهش شوره سر و خارش کمک کند. روغن نارگیل می‌تواند رشد مو را تحریک کرده و ریزش مو را کم کند زیرا به عمق فولیکول‌ها نفوذ می‌کند. مانند شکر قهوه‌ای، سلامت پوست سر را افزایش می‌دهد و با شپش و شوره سر مبارزه می‌کند. علاوه بر این، روغن نارگیل مو را مرطوب می‌کند، درخشندگی می‌بخشد و به جلوگیری از شکستگی و موخوره کمک می‌کند، که به ناچار به رشد مو کمک می‌کند.

دو قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید. بعد از شامپو زدن روی موها با تمرکز روی پوست سر کار ماساژدهید. موهایتان را بشویید و با نرم کننده ادامه دهید.


روغن زیتون و روغن نارگیل


ترکیبی از روغن زیتون و روغن نارگیل می‌تواند به درخشندگی و براق بودن مو کمک کند. هر دو نرم کننده طبیعی هستند که هیدراتاسیون و رطوبت را در مو حفظ می‌کنند تا بتوانند صاف، نرم و براق بمانند. اگر انتهای موی خشکی دارید، مخصوصاً روغن زیتون آنها را ترمیم میکند و باعث می شود صاف و صیقلی به نظر برسند. یک چهارم فنجان روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل گرم شده مخلوط کنید. گرمای روغن کوتیکول مو را برای نفوذ عمیق‌تر باز می کند. به مدت 20 دقیقه در کلاه دوش روی موها بگذارید سپس با آب گرم بشویید.


لیمو و تخم مرغ



اگر روتین موهای شما شامل مقدار زیادی شامپوی خشک، اسپری مو، و سایر محصولات حالت دهنده است، احتمالاً در پوست سر شما تجمع می یابد. یک شامپوی شفاف‌کننده می‌تواند کمک کند، اما یک ماسک موی خانگی که از تخم‌مرغ و لیمو تشکیل شده باشد، راحت‌تر است. سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین و ویتامین است که می‌تواند موهای آسیب دیده را تقویت کند. لیمو می‌تواند pH پوست سر را متعادل کند، رشد مو را تقویت کند و به کاهش ریزش مو کمک کند. همچنین می‌تواند به درخشندگی و کاهش بوی تخم‌مرغ که ممکن است در مو باقی بماند کمک کند. یک سفیده تخم مرغ و آب یک لیمو را با هم مخلوط کنید و روی موها و پوست سر تمیز و خشک بمالید. بگذارید یک ساعت قبل از شستشو بماند.


دارچین


کسانی که موهای نازک و ضعیفی دارند که نیاز به پاکسازی و تقویت پوست سر دارند، می توانند از ماسک دارچین بهره ببرند، زیرا دارچین محرکی است که ممکن است جریان خون را در پوست سر افزایش دهد، که می‌تواند روند رشد مو را تسریع کند. برای درمان پوست سر و مو، یک قاشق چای خوری دارچین را با سه قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید. ماست ترکیب را غلیظ می‌کند و به تمیز کردن پوست سر کمک می‌کند و برای استحکام پروتئین به آن اضافه می‌کند. با انگشتان خود بمالید و از پوست سر تا انتها ماساژ دهید تا کاملاً پوشانده شود. بگذارید 10 دقیقه بماند و شامپو را بشویید.


چای سبز


به گفته آبرامیت، برگ‌های چای سبز یک آنتی اکسیدان برای مو و پوست سر هستند و از مو در برابر رادیکال‌های آزاد که عوامل استرس زای آلاینده هستند محافظت می‌کند. چای سبز به کند کردن روند ریزش مو که در چرخه طبیعی رشد و ریزش مو رخ می‌دهد، کمک می‌کندبرگ‌های چای را به مدت پنج دقیقه بچوشانید و بگذارید خنک شود. برای آبرسانی و درخشش چند قطره عسل به آن اضافه کنید. مایع را در یک بطری اسپری بریزید و روی پوست سر و موها اسپری کنید و شانه بکشید. از پوست سر تا انتها ماساژ دهید تا کاملا اشباع شود. بگذارید 20 دقیقه بماند و آبکشی کنید.

کسانی که موهای کدر، نازک ، شوره سر یا پوست سر چرب دارند از ماسک چای سبز سود می‌برند.

11 ماسک موی خانگی آسان و ارزان برای مرطوب کردن و جوانسازی موهای شما

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟