چه مدل رومیزی برای میز گرد مناسب است؟

برای داشتن یک دکوراسیون زیبا در منزل، همیشه لازم نیست به تغییرات و خرید‌های بزرگ فکر کنید. گاهی با انجام برخی تغییر‌های ساده و نسبتا کم‌خرج می‌توانید حال‌وهوای فضای مورد نظر خود را کاملا تغییر دهید. مثلا با خرید یک رومیزی برای میز گرد قدیمی خانه، فضا را کاملا دگرگون می‌کنید و فضای چشم‌گیری به وجود می‌آورید.
چه مدل رومیزی برای میز گرد مناسب است؟

 برای داشتن یک دکوراسیون زیبا در منزل، همیشه لازم نیست به تغییرات و خرید‌های بزرگ فکر کنید. گاهی با انجام برخی تغییر‌های ساده و نسبتا کم‌خرج می‌توانید حال‌وهوای فضای مورد نظر خود را کاملا تغییر دهید. مثلا با خرید یک رومیزی برای میز گرد قدیمی خانه، فضا را کاملا دگرگون می‌کنید و فضای چشم‌گیری به وجود می‌آورید.

 

رومیزی‌ها از تنوع بسیاری برخوردار هستند. در بازار انواع رومیزی برای میز گرد در جنس‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون وجود دارد؛ بنابراین شما قبل از خرید باید بدانید چه رومیزی برای میز گرد مناسب است و هنگام انتخاب باید به چه مواردی توجه کنید. در این مطلب با همه نکته‌ها و جزئیات در مورد انتخاب رومیزی برای میز گرد غذاخوری و جلو مبلی آشنا خواهید شد.

دیگران چه می خوانند:

کدام رومیزی برای میز گرد مناسب است؟ رومیزی گرد یا مربع

اجازه دهید قبل از هر چیز تکلیف خود را با نوع رومیزی مناسب برای میز گرد مشخص کنیم. گاهی هنگام خرید توجه‌مان به یک جنس خاص حسابی جلب می‌شود و تصمیم خود را برای خرید آن می‌گیریم. مثلا فرض کنید یک رومیزی ترک جدید مربعی شکل حسابی چشم شما را خیره می‌کند و تصمیم می‌گیرید همان را برای میز گرد منزل سفارش دهید. این انتخاب، در نگاه اول شاید جسورانه و جذاب باشد، اما بهتر است بدانید رومیزی مربع برای میز گرد شما مناسب نیست. چراکه لبه‌های رومیزی مربعی وقتی از کناره‌های میز گرد آویزان می‌شود، به هیچ وجه جلوه زیبایی ندارد؛ بنابراین حتما یک رومیزی گرد برای میز دایره‌ای منزل خود تهیه کنید.

چه مدل رومیزی برای میز گرد مناسب است؟(بیتوته)

انتخاب انواع رومیزی برای میز گرد براساس سایز؛ رومیزی بلند یا کوتاه

فرض کنید قصد خرید یک رومیزی جلو مبلی و عسلی مناسب دارید، ولی نمی‌دانید برای میز شما رومیزی بلند مناسب‌تر است یا کوتاه. دانستن این نکته‌ها هنگام انتخاب سایز رومیزی به شما کمک می‌کند:

• اگر میزی گران‌قیمت با پایه‌های کارشده دارید، بهتر است رومیزی کوتاه را انتخاب کنید. اما اگر اصرار به خرید رومیزی بلند دارید، حتما یک رومیزی نازک حریر بخرید یا به انتخاب رومیزی قلاب‌بافی شده فکر کنید.

• فرض کنید یک میز قدیمی با پایه‌های فلزی دارید. به احتمال زیاد ترجیح می‌دهید پایه‌های میز پنهان بمانند. در این صورت رومیزی ساتن برای شما انتخاب مناسبی خواهد بود. جنس‌های مخمل یا سایر پارچه‌های ضخیم نیز برای این میز مناسب هستند.

• به‌طورکلی رومیزی گرد بلند برای میز خاطره، میز‌های جلو مبلی، کنار تختی و میز غذاخوری انتخاب مناسبی است. چراکه این میز‌ها جای ثابتی دارند و با استفاده از رومیزی بلند، می‌توانید از فضای زیر آن‌ها هم استفاده ببرید. با استفاده از رومیزی بلند، قسمت زیر میز دیگر دیده نمی‌شود و جای مناسبی برای قرار دادن ظروف و لوازم اضافی منزل خواهد بود.

با دانستن این نکات، خرید رومیزی برای میز گرد غذاخوری یا جلو مبلی راحت‌تر می‌شود.

چه مدل رومیزی برای میز گرد مناسب است؟(بیتوته)


محاسبه سایز مناسب برای انتخاب رومیزی؛ اندازه‌گیری رومیزی برای میز گرد

برای خرید برخی لوازم و وسایل نیاز به اندازه‌گیری دقیق نداریم. مثلا فرض کنید قصد خرید حوله تن پوش را دارید. در این شرایط لازم نیست اندازه دقیق بدن خود را داشته باشید. اما برای خرید انواع رومیزی برای میز گرد باید به قطر میز توجه کنید. اگر یک رومیزی بلند می‌خواهید، بهتر است قطر میز را اندازه بگیرید و سپس آن را دو یا سه برابر کنید. در این صورت رومیزی شما به‌طورکامل از اطراف آویزان خواهد شد.

برای سفارش رومیزی متوسط یا کوتاه، 30 تا 40 سانتی‌متر به قطر میز اضافه کنید. در این صورت رومیزی به اندازه دلخواه شما از کناره‌ها آویزان می‌شود. البته بهتر است هنگام خرید رومیزی غذاخوری به تعداد نفرات و ظرفیت میز هم توجه کنید. برای میز گرد 2 تا 4 نفره، یک رومیزی با قطر 180 مناسب است. برای میز 6 تا 8 نفره هم به رومیزی با قطر 228 سانتی‌متر نیاز دارید.

چه مدل رومیزی برای میز گرد مناسب است؟(بیتوته)

جنس رومیزی گرد؛ نکاتی در مورد جنس پارچه رومیزی

به طور کلی انتخاب طرح و جنس پارچه رومیزی گرد به سلیقه شما و دکوراسیون منزل بستگی دارد. اما دانستن برخی نکته‌ها کمک می‌کند تا راحت‌تر جنس رومیزی مورد نظر خود را پیدا کنید:

• رومیزی با بافت نرم برای میز‌های مخصوص مهمانی گزینه‌های مناسب‌تری هستند. از طرفی اگر می‌خواهید فضایی صمیمی داشته باشید، دست روی رومیزی‌هایی با بافت شل‌تر بگذارید.

• برای میز‌های کلاسیک و خاص، رومیزی‌های قلمکاری شده، ترمه یا قلاب‌بافی انتخاب به جایی هستند.

• برای میز غذاخوری بهتر است رومیزی‌هایی با جنس کتان یا پلی‌استر تهیه کنید. این رومیزی‌ها به راحتی با سایر اجزای خانه ست می‌شوند و از طرفی قابلیت شستشوی بالایی هم دارند. مثلا اگر به هر دلیلی رومیزی کتان شما کثیف شود، آن را در لباسشویی می‌شویید و اثری هم از لکه باقی نمی‌ماند. رومیزی‌های پلی‌استر هم دقیقا چنین خاصیتی دارند.

• برای میز خاطره یا انواع میز جلو مبلی پارچه‌هایی از جنس مخمل و ساتن مناسب به نظر می‌رسند. این پارچه‌ها جلوه بیشتری دارند و می‌توانند با پارچه‌های دیگری مثل تور و حریر ترکیب شوند.
در نهایت بهتر است با توجه به نوع کاربرد میز گرد و مکان قرار گرفتن آن، رومیزی با جنس مناسب تهیه کنید.

استفاده از رانر برای تزیین میز گرد

رانر‌ها از سری رومیزی‌های جدید، مدرن و به شدت محبوب هستند و برای تزیین انواع میز هم کاربرد دارند. رانر‌ها برای میز گرد منزل شما کاربرد دارند. اگر علاقه‌ای به پوشاندن کل سطح میز ندارید، رانر انتخاب مناسبی برای شما است. این پارچه باریک نهایتا یک سوم از سطح میز شما را می‌پوشاند.
به‌طورکلی رانر‌های براق برای میز‌های مات و چوبی و رانر‌هایی از جنس ساتن برای میز‌های شیشه‌ای مناسب‌تر هستند و جلوه بهتری به میز شما می‌دهند.

چه مدل رومیزی برای میز گرد مناسب است؟

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟