۶ مکمل برای پوست درخشان و موهای زیبا

آیا از پوست خشک، لب های ترک خورده یا موهای کدر ناامید هستید؟ مکمل های غذایی طبیعی یا ویتامین ها برای مو و پوست ممکن است پاسخی باشد که به دنبال آن هستید. اما در حالی که کمبود ویتامین برای پوست و مو در بازار وجود ندارد، همه آنها برابر نیستند.
۶ مکمل برای پوست درخشان و موهای زیبا

بیوتین، یکی از ویتامین‌های مو که در بسیاری از غذاها یافت می‌شود و به صورت مکمل در داروخانه‌ها و سوپرمارکت‌ها در دسترس است، بیایید. برخی از یافته‌ها نشان می‌دهند که کشیدن سیگار ممکن است باعث کمبود بیوتین شود که علائم آن عبارتند از:

از دست دادن رنگ مو
بثورات پوسته پوسته قرمز در اطراف چشم، بینی و دهان
نازک شدن مو
مشخص شده است که بیوتین در درمان کمبود بیوتین “احتمالا موثر” است و زمانی که در مقادیر توصیه شده استفاده شود بی خطر است (برچسب مکمل را بخوانید). آیا این می تواند ویتامین رشد مو باشد که به دنبال آن بوده اید؟ مانند هر ویتامین برای پوست یا مو، همیشه قبل از امتحان با پزشک خود مشورت کنید.

دیگران چه می خوانند:

اسیدهای چرب امگا 3 یکی دیگر از ویتامین های مو هستند. امگا 3 ممکن است درخشندگی موهای شما را افزایش داده و از پوسته پوسته شدن پوست سرتان جلوگیری کند. مطالعه‌ای که در سپتامبر 2017 در مجله Biochimica et Biophysica Acta منتشر شد، نشان داد که مکمل‌های غذایی با روغن ماهی – پر از اسیدهای چرب امگا 3 – می‌تواند برای بسیاری از بیماری‌های التهابی پوست ارزش درمانی داشته باشد.

مطالعه دیگری که در مارس 2015 در مجله Cosmetic Dermatology منتشر شد، نشان داد که مصرف مکمل های امگا 3 و امگا 6 به مدت شش ماه به همراه آنتی اکسیدان ها به طور موثر در برابر ریزش مو عمل می کند و تراکم مو را بهبود می بخشد.

برای زنانی که در سنین باروری هستند، کم خونی به دلیل از دست دادن خون در دوره های قاعدگی و در نتیجه ریزش مو غیرمعمول نیست. کمبود آهن یک علت معمول کم خونی است. جایگزینی آهن به طور کلی از طریق مکمل های ویتامین و مواد معدنی انجام می شود. پزشک شما می تواند یک آزمایش ساده برای بررسی کم خونی انجام دهد.

روی همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است و برای مقاومت بدن در برابر عفونت و برای ترمیم بافت حیاتی است. با این حال، دوزهای بالای روی سمی هستند، بنابراین با پزشک خود در مورد رژیم غذایی خود صحبت کنید تا ببینید آیا نیاز به مکمل دارید یا خیر.

ویتامین C یکی دیگر از ویتامین های پوست است زیرا به پوست شما کمک می کند کلاژن را حفظ کند و ظاهری صاف تر به آن می بخشد. مطالعه ای که در نوامبر 2017 در مجله Nutrients منتشر شد نشان داد که ویتامین C همچنین به بهبود زخم کمک می کند و به کنترل التهاب کمک می کند.

بسیاری از ویتامین‌ها و ویتامین‌های مو برای پوست این قدرت را دارند که چهره‌ای جوان‌تر، تارهای براق‌تر و ناخن‌های قوی‌تر به شما بدهند. فقط مطمئن شوید که قبل از افزودن هر یک از این مکمل ها به برنامه روزانه خود با یک پزشک مشورت کنید.
1
بیوتین یک ویتامین شگفت انگیز مو است
موز که حاوی بیوتین است
Thinkstock
بیوتین که در غذاهایی مانند کره بادام زمینی و موز یافت می شود، ویتامین B است که از پوست، اعصاب، دستگاه گوارش و متابولیسم شما حمایت می کند. می توان از مکمل ها برای کاهش ریزش مو و تشویق رشد ناخن استفاده کرد.

دیوید بانک، MD، مدیر مرکز پوست در کوه کیسکو، نیویورک، می گوید: “افراد مبتلا به دیابت نوع 2 باید به دنبال مصرف مکمل بیوتین نیز باشند.” مصرف بیوتین در ترکیب با کروم پیکولینات [یک ماده معدنی موجود در برخی غذاها] ممکن است به بهبود سطح قند خون کمک کند. دکتر بانک می گوید مصرف روزانه توصیه شده بیوتین 35 میکروگرم در روز است که ممکن است از قبل در رژیم غذایی خود دریافت کنید.
2
عصاره سرخس دارای خواص حفظ پوست است
یک برگ سرخس که می تواند عصاره سرخس را فراهم کند
استوکسی
نزدیک به 20 سال است که عصاره سرخس به دلیل توانایی های حفظ پوست مورد تحقیق قرار گرفته است. در واقع، یک مطالعه اخیر نشان داد که محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را فراهم می کند. همچنین می توان از آن برای درمان بیماری های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس و ویتیلیگو استفاده کرد.

بانک می گوید: نشان داده شده است که عصاره سرخس دارای اثر ضد التهابی قابل توجهی بر بافت پوست است. اگر به مصرف مکمل علاقه دارید از پزشک خود بخواهید که دوز مناسب مصرف کند. بانک توضیح می دهد: “دوز بر اساس وزن است که با میزان پوستی که فرد دارد مرتبط است.”
3
آهن باعث درخشندگی پوست شما می شود
صدف هایی که منبع آهن هستند
استوکسی
بانک می گوید: “بدون آهن، موهای شما کدر، نازک و خشک می شوند.” «[و] بدون آهن، ناخن‌های شما می‌توانند شکننده شوند و به راحتی بشکنند.»

آهن موجود در مواد غذایی از جمله اسفناج، صدف و بادام هندی نیز با فعال کردن ویتامین های B به درخشندگی پوست شما کمک می کند. سهیل سیمزار، MD، مربی بالینی پوست در دانشکده پزشکی دیوید گفن در UCLA و متخصص پوست در سانتا مونیکا، کالیفرنیا، مکمل‌های آهن را فقط به بیماران مبتلا به کمبود آهن توصیه می‌کند. یک پزشک می تواند یک آزمایش خون ساده انجام دهد تا متوجه شود آیا کمبود دارید یا خیر و به شما کمک می کند تا میزان آهن مصرفی خود را تعیین کنید. با این حال، سیمزار هشدار می دهد: “آهن بیش از حد می تواند باعث آسیب رادیکال های آزاد به ساختارهای پوست شود.”

4- اسیدهای چرب امگا 3 به جلوگیری از چین و چروک کمک می کند
امگا 3 موجود در ماهی های چرب مانند سالمون، ساردین و ماهی خال مخالی، تولید روغن را تنظیم می کند و به مرطوب نگه داشتن پوست شما کمک می کند.

بانک می گوید: «آنها همچنین برای جلوگیری از چین و چروک، روند پیری پوست را به تاخیر می اندازند. یک مطالعه در سال 2005 نشان داد که EPA، نوعی از امگا 3 که عمدتاً در روغن ماهی یافت می‌شود، به جلوگیری از انتشار آنزیم‌های ناشی از اشعه ماوراء بنفش که کلاژن پوست شما را می‌خورند، کمک می‌کند و باعث ایجاد خطوط و افتادگی پوست می‌شود. علاوه بر این، امگا 3 می تواند درخشندگی موهای شما را تقویت کند، از خشک شدن موها جلوگیری کند و از پوسته پوسته شدن پوست سر جلوگیری کند. سیمزار می گوید: «دوز توصیه شده برای بهره مندی از فواید، 600 میلی گرم [امگا 3] در روز است. با این حال، اگر سابقه اختلالات خلقی، آلرژی به ماهی، دیابت یا فشار خون بالا دارید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.
5- ویتامین C یک ویتامین رشد مو است
بانک می گوید: “ویتامین C می تواند رشد مو را بهبود بخشد، با شوره سر مبارزه کند، ریزش مو را متوقف کند و منجر به ضخیم تر شدن موها شود.” یک مطالعه در سال 2013 نشان داد افرادی که مکمل ویتامین E و C مصرف می‌کنند پس از چهار ماه خشکی کمتر و پوستی سفت‌تر و روشن‌تر دارند.

وقتی صحبت از مصرف ویتامین برای مو و پوست می شود، میزان مصرف به جنسیت شما نیز بستگی دارد. به گفته بانک، زنان 19 سال و بالاتر باید 75 میلی گرم در روز مصرف کنند، در حالی که مردان 19 سال و بالاتر باید 19 میلی گرم در روز مصرف کنند. وی توضیح می‌دهد: «ویتامین C میزان جذب آهن را افزایش می‌دهد، که می‌تواند برای افراد مبتلا به هموکروماتوز، یک بیماری پربار آهن، مشکل‌ساز باشد.»
6- ویتامین E با خطوط ریز و سایر علائم پیری مبارزه می کند
سیمزار می گوید: «ویتامین E، مانند ویتامین C، یک آنتی اکسیدان قوی است که به مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد که منجر به خطوط ریز می شود، کمک می کند. یک مطالعه در سال 2010 همچنین نشان داد که مردانی که این ویتامین را برای پوست و مو مصرف کرده‌اند، نسبت به افرادی که دارونما دریافت کرده‌اند، موهای بیشتری رشد می‌کنند.

سیمزار می گوید، بهتر است ویتامین E را به شکل کلاهک ژل مصرف کنید، زیرا محلول در چربی است. فقط مراقب باشید: دوزهای بالا می تواند باعث کبودی شود. سیمزار که خاطرنشان می کند دوز توصیه شده برای بزرگسالان 30 IU است، می گوید: «من توصیه می کنم بیمارانم آن را طبق توصیه پزشکان اصلی خود مصرف کنند.

این ماده مغذی را با خوردن غذاهای غنی از ویتامین E مانند آووکادو، روغن زیتون و جوانه گندم به رژیم غذایی خود اضافه کنید. سیمزار می‌گوید: «بیشتر یا تمام [نیاز به ویتامین E] معمولاً می‌تواند از رژیم غذایی شما تأمین شود.

۶ مکمل برای پوست درخشان و موهای زیبا

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟