طرز تهیه سالاد عدس؛ یک پیش‌غذای مقوی

سالاد‌ها از ترکیب سبزیجات مختلف همراه با چاشنی‌هایی مثل سرکه، سس، نمک، فلفل، آب‌لیمو، آب‌غوره و... تشکیل می‌شوند که معمولاً به صورت سرد سرو می‌شوند و ممکن است علاوه‌بر سبزیجات مواد غذایی دیگری مانند تخم مرغ، حبوبات پخته، گوشت، پنیر و... نیز به آن‌ها اضافه شود.
طرز تهیه سالاد عدس؛ یک پیش‌غذای مقوی

سالاد‌ها یکی از محبوب‌ترین و متنوع‌ترین ترکیبات غذایی در سراسر جهان هستند که بیش‌تر به عنوان پیش غذا سرو می‌شوند؛ اما خیلی از آن‌ها به دلیل ترکیباتی که دارند، می‌توانند به عنوان غذای اصلی نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

 

سالاد‌ها از ترکیب سبزیجات مختلف همراه با چاشنی‌هایی مثل سرکه، سس، نمک، فلفل، آب‌لیمو، آب‌غوره و... تشکیل می‌شوند که معمولاً به صورت سرد سرو می‌شوند و ممکن است علاوه‌بر سبزیجات مواد غذایی دیگری مانند تخم مرغ، حبوبات پخته، گوشت، پنیر و... نیز به آن‌ها اضافه شود که در این صورت ارزش غذایی‌شان بیش‌تر می‌شود و می‌توان آن‌ها را به عنوان غذای اصلی نیز میل کرد. 

دیگران چه می خوانند:
 

طرز تهیه سالاد عدس؛ یک پیش‌غذای مقوی

سالاد عدس یکی از سالاد‌های خوشمزه و مقوی است که به دلیل داشتن دانه‌های عدس سرشار از خاصیت است و با داشتن سبزیجات در ترکیباتش یک وعده غذای کامل و مغذی محسوب می‌شود. در ادامه این مطلب طرز تهیه سالاد عدس خوشمزه همراه با سس مخصوص این سالاد و ارائه نکات مهم مربوط به تهیه آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه سالاد عدس

عدس پخته: 1 لیوان
کلم بنفش: نصف یک عدد
خیارشور: 300 گرم
جعفری و شوید خرد شده: نصف لیوان
روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری
آبلیمو: 2 قاشق غذاخوری
فلفل سبز: 1 عدد
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

طرز تهیه سالاد عدس

ابتدا کلم قرمز را به صورت خیلی ریز خرد کنید و داخل یک کاسه مناسب بریزید؛ سپس عدس پخته، خیار شور خرد شده، فلفل سبز خرد شده و جعفری و شوید خرد شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید.

در مرحله بعد روغن زیتون را همراه با آبلیمو و نمک و فلفل سیاه مخلوط کنید و روی سالاد بریزید. سالاد را قبل از سرو به مدت نیم ساعت داخل یخچال بگذارید تا مواد به خورد هم بروند، نوش جان.

فرارو

طرز تهیه سالاد عدس؛ یک پیش‌غذای مقوی

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟