۲۰ تکنیک فوق العاده تبدیل حال بد به حال خوب

حال خوب حسی است که هرکسی مایل است تا همیشه ان را تجربه کند. حال بد نیز یک احساس ناخوشایند است که هر فردی حداقل یکبار در زندگی آن را تجربه می‌کند. درست است که هیچ کس دوست ندارد چنین حالتی را داشته باشد، اما در بسیاری از مواقع، مشکلات زندگی ناخودآگاه حال انسان را بد می‌کنند.
۲۰ تکنیک فوق العاده تبدیل حال بد به حال خوب

عناوین مقاله ...

 

چه عواملی باعث ایجاد حال بد می‌شوند؟

عموما ایجاد حال بد به صورت ناخودآگاه در فرد به وجود می‌آید و عوامل مختلفی، سبب پدید آمدن این حال می‌شوند. اگر راهکارهای درستی برای کنترل حالت بد و رسیدن به حال خوب را بدانیم، قطعا بسیار زودتر از آنکه خود را عذاب دهیم، از آن حالت خارج می‌شویم. افراد با روش‌های مختلف می‌توانند حس غم خود را به حس شادی تبدیل کنند. البته درست است که این تغییر حالت چند دقیقه‌ای طول می‌کشد، اما ماندگار خواهد بود، زیرا با روحیه فرد سازگار است.

دیگران چه می خوانند:

اگر موافق باشید این تغییر حالات را از لحاظ روانشناسی و از زبان یک فرد آگاه به احساسات به نام دیوید برنز مورد توجه قرار دهیم. کتاب از حال بد به حال خوب، یک اثر ارزشمند در این باره است که دکتر برنز با دقت و سنجش تمام آن را نگارش کرده است.


 

تصوير کتاب از حال بد به حال خوب

کتاب از حال بد به حال خوب چگونه به تغییر حالت فوری می‌پردازد؟

مطالب این کتاب در ارتباط با تقویت حال خوب به قدری استادانه نگارش شده است که اگر افراد در حال ناراحتی یکبار این کتاب را مطالعه کنند، بدون شک از آن به عنوان یک گنجینه پربار از اطلاعات کاربردی یاد می‌کنند. شخصی که بتواند در حالت بدِ خود، بهترین تصمیم‌ها را بگیرد و با توجه به یک کتاب ارزشمند حال خود را تغییر دهد شایسته سپاس است. چرا که، او به خود واقعی‌اش ارزش قائل است و دوست دارد هر چه زودتر حال خود را خوب کند. اگر یک فرد با مطالعه کتاب و انجام نکات ذکر شده در آن نتیجه مطلوبی دریافت کند، مطمئنا آن را به افرادی که چنین تجربه بد و ناخوشایندی داشته‌اند پیشنهاد می‌دهد. همین زنجیره ادامه دار شده و تمام افراد جامعه، تاب آوری بالایی در زمان برخورد با مشکلات خواهند داشت.

20 تکنیک جذاب و عالی در خصوص تغییر حال بد به حال خوب

در ادامه مطلب 20 تکنیک کاربردی و آسان را برای شما بیان می‌کنیم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، از حال بد به حال خوب تغییر حالت دهید.

1. مرتب کردن خانه

مرتب کردن خانه در بهتر كردن روحيه تاثير زيادی دارد.

به جرات می‌توان گفت؛ اگر مکانی که در آن حضور دارید، نامرتب و آشفته باشد، در روحیه شما هم تاثیر منفی خواهد گذاشت. کاهش تمرکز و افزایش استرس نیز در این مورد مشاهده می‌شود خصوصا اگر کار و فعالیت مهمی داشته باشید. پس اگر محیط اطراف شما به هم ریخته است، همین الان بلند شوید و در کمتر از 10 دقیقه همه جا را مرتب و تمیز نمایید. به شما قول می‌دهیم سریعا حال بد شما به حال خوب و شاد تغییر می‌یابد.

2. دوش گرفتن  را امتحان کنید

لحظه‌ای را تصور کنید که با چشمان بسته در زیر دوش آب گرم ایستاده‌اید. چه لحظه ناب و جذابی است!. اصلا امکان ندارد چنین موقعیتی را تجربه کنید و از حال بد به حال خوب تغییر نکنید. استحمام کردن از لحاظ روانشناسی یکی از راه‌های تغییر از حال بد به حال خوب است.

3. قدم زدن در زیر باران یا آفتاب

قدم زدن در زیر باران یا آفتاب می‌تواند به سرعت در روحیه اثر مثبت دارد.

یکی از زمان‌هایی که می‌توان حال خوش را با آرامش تمام تجربه کرد، زمان باریدن باران است. خصوصا اگر بتوانید با یک دوست، همراه یا همسر در این هوای آرام بخش قدم بزنید. اما کسانی هم هستند که آفتاب ملایم را ترجیح می‌دهند. هر چه که باشد؛ هوایی که مطلوب و سازگار با خوی و اخلاق شماست بهتر می‌تواند شما را شاد کند.

4. گشت و گذاری در بازار داشته باشید

این مورد یکی از علاقه‌مندی‌های بانوان است. آنها با تجربه خاصی که در این زمینه دارند، می‌توانند مشوق خوبی برای تمام افراد ناراحت باشند. فارغ از بانوان، تمام افراد به محض گشت و گذار در بازار حس و حال خوبی پیدا می‌کنند. حتی اگر قصد خرید چیزی مانند خرید لباس را هم نداشته باشند. این مورد به طرز معجزه‌آسایی حال شما را خوب می‌کند.

5. گوش دادن به موزیک مورد علاقه

گوش دادن به موزیک مورد علاقه حس و حال ادم را عوض می‌کند.

اهمیت گوش دادن به موسیقی در تغییر حالت بد به حالت خوب، اگر بیشتر از موارد قبلی نباشد، کمتر هم نیست. اساسا موزیک و موسیقی، در هر حالتی آرامش بخش و خوشایند است. خصوصا اگر موسیقی مورد علاقه‌تان باشد که دیگر رسیدن به حال خوب تضمین خواهد شد.

6. خوراکی‌های مورد علاقه‌تان را مصرف کنید.

به سراغ غذاهای مورد علاقه خود بروید.

درست است که گفته می‌شود، تنقلات برای بدن مضر است اما باور کنید زمان‌هایی که حال ناخوشایند به سراغ فرد می‌آید حتی اگر یک فرد مسن هم باشد، خوراکی و تنقلات سرگرم کننده برای چند دقیقه هم که شده، حواس او را از فکر کردن به موضوع پرت کرده و حال خوب به دنبال دارد.

7. چرت زدن را امتحان کنید

تغییر حالت بد به حال خوب در صورتی که فرد خوابیدن یا چرت زدن را امتحان کند، نتیجه مطلوبی دارد. خصوصا اگر یک فرد علاقه زیادی به خوابیدن داشته باشد که قطعا کارساز خواهد بود.

8. زمانی که حال بد به سراغ‌تان آمد، انجام بازی‌های ساده را امتحان کنید

بازی‌های کوچک و ساده که در کودکی انجام می‌دادیم، بهترین موارد برای رسیدن به حال خوب هستند. حتی اگر حال ناخوشایند افراد با انجام بازی‌ها تغییر کلی نکند، حواسشان برای چند دقیقه از فکر کردن به مشکل پرت خواهد شد. این دقیقا همان چیزی است که ما می‌خواهیم.

مطالب کاربردی:  10 بازی فکری نوستالژی برای یادآوری خاطرات شیرین

9. استشمام بوی خوش

رایحه درمانی یکی از روش‌های مدرن برای از بین استرس و کاهش اضطراب است. شما هم می‌توانید از فواید مختلف رایحه‌های خوش برای تغییر حال خود استفاده کنید. در حالت کلی لذت بوییدن یک گل خوشبو یک تجربه جذاب و به یادماندنی است.

10. آیا می‌دانید فلسفه روشن کردن شمع چیست؟

روشن کردن شمع در آرامش فرد تاثیر زیادی دارد.

عالم هستی از 4 عنصر مهم آتش، آب، باد و خاک شکل گرفته است. شمع نیز از لحظه روشن شدن تا سوختن پایانی باعث ایجاد این چهار عنصر می‌شود. زمانی که عناصر ذکر شده در یک زمان و لحظه اتفاق بیفتند بدون شک فرد، بالاترین میزان از انرژی را دریافت می‌کند. زمانی که حالتان بد است در حال دریافت انرژی منفی هستید، پس می‌توانید یک شمع روشن کرده و خود را در معرض انرژی مثبت قرار دهید.

11. آیا نعمت‌هایی که خدا به شما داده را درک کرده‌اید؟

حال بد ارتباط مستقیمی با نادیده گرفتن نعمت‌ها دارد. چرا که، اگر فردی قدردان و سپاسگزار داشته‌هایش باشد، هیچ ناامیدی به خود راه نمی‌دهد و از داشته‌هایش نهایت لذت را می‌برد. در این شرایط، حال خوب و خوشایند به سراغ فرد خواهد آمد. پس برای اینکه حالتان همیشه خوب باشد، مدام به فکر نعمت‌های خدا و داشته‌های خودتان باشید.

12. نیکی کردن را دوست دارید؟

اگر اهل نیکی کردن به دیگران هستید به شما تبریک می‌گوییم زیرا قبل از اینکه با این کار طرف مقابل را خوشحال کنید، اول خودتان شاد می‌شوید. پس اگر حالتان بد است، این تئوری کاربردی را در جهت بهتر کردن حال خودتان انجام دهید. با این روحیه‌ خیرخواهانه که شما دارید قطعا نتیجه فوق العاده‌ای دریافت می‌کنید.

13. مراقبه و انجام یوگا حال بد را از بین می‌برد

مدیتیشن هرچند کوتاه می‌تواند حس و حال آدم را عوض کند.

حال خوب، باعث افزایش تمرکز می‌شود. در مقابل؛ حال ناخوش، هوش و حواس انسان را کاهش می‌دهد و در پی آن، حواس پرتی و اختلالات یادگیری بیشتر خواهد شد. پس بهتر نیست با انجام تمرکزهای روزانه مانند یوگا، مغز خود را تقویت کنیم که برای هر موضوع پیش پا افتاده‌ای واکنش منفی نشان ندهد؟

14. تغییر دکوراسیون یک ایده عالی برای دوری از حال بد

انسان تنوع طلب است و دوست دارد مدام تغییرات زیادی در اطراف خود مشاهده کند. یکی از این تغییرات توجه به دکوراسیون خانه یا محل کار است. اگر تغییر جزئی هم دکوراسیون خود ایجاد کنید با هر بار ورود به اتاق، خوشحالی و شادی هیجان انگیزی تجربه خواهید کرد. پس از این فرصت استفاده کرده و این تغییر دکوراسیون را برای تغییر حال خود در جهت مثبت انجام دهید.

مطالب کاربردی:  همه چیز درباره دکوراسیون مینیمال

15. با یک دوست قدیمی تماس داشته باشید.

به احتمال قوی همه افراد در زندگی خود یک دوست صمیمی دارند که مدت‌هاست بی خبر از همدیگر هستند. شما می‌توانید با آنها تماس گرفته و یاد دوران خوش و لذت‌بخشی را که با هم داشتید، زنده کنید.

16. جویدن آدامس، یک راهکار شیرین برای حال خوب

زمانی که آدامس را در دهان خود می‌گذارید تا آن را بجویید مطمئنا در ابتدای جویدن، طعم شیرین آن به شما مزه می‌دهد. بعد از چند دقیقه این طعم شیرین جای خود را به تلخی می‌دهد. حال؛ یک پیشنهاد شیرین در این رابطه برای شما داریم تا حال بد خود را به حال خوب تغییر دهید. از این به بعد هر زمان که ناراحت بودید اقدام به جویدن آدامس کنید و سپس با خود این قرار را بگذارید که تا زمان تمام شدن شیرینی آن، من هم سعی می‌کنم اتفاقاتی را که باعث بد شدن حالم شده از یاد ببرم. یک تکنیک فوق العاده عالی برای عادت مغز به بازی و فراموش کردن لحظات بد و ناخوشایند.

17. برای خودتان یک کادوی خوب و جذاب بخرید.

هیچ کس در دنیا از دریافت کادو و هدیه دادن، بدش نمی‌آید، خصوصا اگر یک هدیه مورد علاقه باشد. هدیه‌ای که شما برای خودتان خریداری می‌کنید دو مزیت اساسی دارد. علاوه بر اینکه، حال بدتان را خوب می‌کند، دقیقا با سلیقه خودتان انتخاب شده است.

18. به آغوش کشیدن فردی که دوست دارید حال خوب به همراه دارد

به آغوش کشیدن فردی که دوست دارید حال خوب به همراه دارد

به نظر می‌رسد؛ حس و حالی که در به آغوش کشیدن فردی که دوست دارید می‌تواند حال خوب برای شما در پی داشته باشد.

19. برای رسیدن به حال خوب، چند ساعتی از تکنولوژی دور شوید

تا به حال احساس کرده‌اید که بیش از نیمی از احوالات بد و ناراحتی ما ارتباط مستقیمی با فضای مجازی دارد؟ افرادی که در فضای مجازی هستند بدون نشان دادن باطن زندگی خود، قصد به نمایش گذاشتن ظاهر آن را دارند. مخاطبان این افراد نیز، به محض مشاهده چنین موقعیت‌هایی، امکانات نداشته خود را به خاطر می‌آورند. همین مورد در کوتاه مدت سبب سردی فرد از زندگی شده و هیچ لذتی از زندگی نمی‌برد. علاوه بر این، تکنولوژی و فضای مجازی اگر نتواند گرهی از مشکلات فردی باز کند، عملا هیچ فایده‌ای هم برای او ندارد.

20. حرکات کششی یک فعالیت مفید

درست است که انجام ورزش و حرکات کششی مختلف برای سلامتی بدن مفید است اما فایده آن بیشتر به خاطر درگیر شدن مغز به منظور انجام دادن فعالیت درست است. در این صورت ذهن و مغز مشغول می‌شوند و اگر هم حال بد داشته باشید فورا حال خوب به سراغتان می‌آید.

۲۰ تکنیک فوق العاده تبدیل حال بد به حال خوب

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟