فرق بین روغن بدن با ژل، کرم، و لوسیون بدن چیست

روغن بدن یکی از ضروری‌ترین وسیله‌هایی است که افراد باید برای حفاظت از پوست بدن خود و حفظ سلامت و زیبایی آن استفاده کنند. برخلاف تصور عده‌ زیادی پوست بدن انسان نیازی به مراقبت ندارد و تنها پوست صورت است که به خاطر حساسیت‌های مخصوص باید مورد مراقبت و رسیدگی قرار گیرد.
فرق بین روغن بدن با ژل، کرم، و لوسیون بدن چیست

این تصور درست نیست. پوست بدن یکی از ارگان‌های بدن ما به شمار می‌آید که در زیبایی ما نیز نقش بسیار زیادی ایفا می‌کند. برای مراقبت از آن انواع و اقسام لوازم آرایشی و بهداشتی از طرف برندهای گوناگون تولید شده است.

این محصولات با قیمت بسیار متنوعی نیز به بازار عرضه می‌شوند. در این مقاله ما به شما تفاوت این محصولات مانند روغن‌بدن، ژل بدن، کرم بدن و لوسیون بدن را توضیح می‌دهیم تا با شناخت بهتری بتوانید از پوست و بدن خود محافظت کنید.

دیگران چه می خوانند:
 

روغن بدن چیست؟

یکی از قوی‌ترین محصولاتی که افراد برای مراقبت از پوست بدن خود استفاده می‌کنند، روغن‌بدن است. همانطور که از نامش مشخص است ماده تشکیل دهنده این محصول روغن است. وقتی که شما این ماده را روی پوست خود می‌زنید، نوعی مانع فیزیکی روی آن به وجود می‌‌آید که مانع از دست دادن آب بدن شما از طریق پوست می‌شود. همین مانع فیزیکی سبب می‌شود که پوست شما رطوبت خود را حفظ کند. به همین دلیل است که در مرطوب‌کننده‌ها از روغن استفاده می‌شود.

روغن بدن غلظت زیادی دارد.
اگر از آن دسته از افرادی هستید که پوست بسیار خشکی دارید، باید به طور مرتب از این محصول استفاده کنید. در صورت ادامه خشک ماندن پوست ممکن است که حتی با ترک هم مواجه شوید. روی ترک‌های پوستی با ماده‌ای به نام لیپید پوشیده می‌شود که ترک‌ها را پر می‌کند و پوست تسکین پیدا می‌کند.

انواعی از روغن‌‌بدن براق نیز وجود دارد که با اعمال آن پوست براق می‌شود. انواع روغن‌بدن خارجی و ایرانی در فروشگاه آنلاین هم موجود است که می‌توانید بنا به سلیقه خود یکی از آن‌ها را تهیه کنید.

لوسیون بدن چیست؟

لوسیون‌های بدن دیگر محصولات محبوبی هستند که افراد روی پوست خود می‌مالند تا باعث زیبایی و طراوت هر چه بیشتر پوست بدن خود شوند. یکی از مهم‌ترین ترکیباتی که لوسیون‌ها در خود جای داده‌اند، روغن است که خاصیت نفوذناپذیری به آن‌ها بخشیده‌ است.

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های لوسیون و روغن‌بدن در فرمولاسیون آن‌ها است که انواع لوسیون نوع سبک‌تری دارد و به همین دلیل هم راحت‌تر روی پوست پخش می‌شود. به خاطر بافتش به شکلی موثرتر از روغن‌بدن می‌تواند به پوست خشک نفوذ کند. به همین دلیل اثر آن سریع‌تر از روغن‌بدن احساس می‌شود. بهترین لوسیون بدن را می‌توانید از فروشگاه‌ مدیسه خریداری کنید.

لوسیون‌ها راحتتر به پوست نفوذ می‌کنند

قیمت انواع لوسیون بدن اورجینال

 

ژل بدن چیست؟

ژل بدن محصول دیگری است که به منظور حفظ سلامت پوست بدن استفاده می‌شود. بافت این محصول با دو محصول دیگری که ذکر کردیم بسیار متفاوت است، چون ظاهری کاملا شفاف دارد به همین دلیل شناسایی آن کار بسیار راحتی است.

ژل‌ها بر پایه آب ساخته می‌شوند و روغن برای ساختن آن‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. قدرت جذب آن‌ها در پوست بسیار بالاتر از دو محصول قبلی است که ذکر کردیم. دیگر ویژگی ژل‌ها این است که سبک هستند و به پوست نمی‌چسبند. بهترین زمان استفاده از آن‌ها تابستان است که می‌توانند به خوبی عمل آبرسانی به پوست را انجام دهند.

معمولا بعد از استفاده از آن‌ها روی پوست حالتی مات ایجاد می‌شود از این رو برای کسانی که پوست چرب دارند پیشنهاد می‌شوند. به طور خلاصه می‌توانیم ویژگی ژل بدن را این گونه بیان کنیم که:

  • سرعت جذب بالایی دارند.
  • می‌توانید از آن‌ها برای قسمت‌های مودار پوست استفاده کنید.
  • با برخورد به پوست مایع می‌شوند و حالتی خنک روی پوست به وجود می‌آورند.

کرم بدن چیست؟

در کرم‌ها از آب و روغن استفاده شده است.

بیشتر از هر نام دیگری در زمینه مراقبت‌های پوستی ما نام کرم را شنیده‌ایم که سال‌ها است توسط شرکت‌های زیادی تولید می‌شود. انواع بی‌شمار کرم‌ها با کارکردهای گوناگون تاکنون به بازار عرضه شده است و بسیاری از بانوان از آن در روتین پوست بعد از حمام خود استفاده می‌کنند.

یکی از این کرم‌ها کرم‌های بدن هستند. کرم‌ها نسبت به لوسیون‌ها و ژل‌ها غلظت بیشتری دارند و به همین دلیل به زمان بیشتری برای جذب نیاز دارند. لایه محافظی که این محصولات روی پوست ایجاد می‌کنند، پایدارتر از دو محصول دیگر است. کرم‌های بدن معمولا رنگ سفید دارند. پایه آن‌ها آب است و در ترکیباتشان از روغن و چربی استفاده می‌شود.
بهترین زمانی که می‌توانید از این محصول استفاده کنید، فصل پاییز و زمستان است که سرما پوست را در معرض آسیب بیشتری قرار می‌دهد. این محصول در طول شب اثرگذاری بیشتری دارد تا در طول روز.

مطالب کاربردی :  15 ترفند ساده برای جوانسازی پوست

آیا می‌توان روغن‌بدن و لوسیون بدن را با هم ترکیب کرد؟

بله این کار امکان‌پذیر است. اگر می‌خواهید آبرسانی بیشتری به پوست خود انجام دهید، می‌توانید این دو محصول را با یکدیگر ترکیب کنید. می‌توانید این کار را به دو شکل انجام دهید.

مقداری از هر یک را روی دست قرار دهید و با هم ترکیب کنید و یا این که یکی را روی پوست خود اعمال کنید و دیگری را روی پوست بمالید.

اگر می‌خواهید آن دو را به طور مستقیم با یکدیگر ترکیب کنید، دقت کنید که مقدار مناسبی انتخاب کنید. به طوری که میزان اضافه آن باقی نماند. در چنین مواقعی افراد تلاش می‌کنند که میزان باقی مانده را جایی ذخیره کنند. این کار سبب جدا شدن مواد آن می‌شود.

آیا استفاده از روغن‌بدن، لوسیون، ژل و کرم بدن ضرر دارد؟

استفاده از این محصولات معمولا کاملا بی‌خطر است. اما باید بدانید آیا نسبت به مواد استفاده شده در این محصولات حساسیت دارید یا خیر. به همین دلیل توصیه می‌کنیم قبل از اینکه آن‌ها را خریداری کنید، حتما با یک متخصص پوست مشورت کنید تا مجبور نشوید به سراغ درمان و بهترین ضدلک‌ها بروید.

بعضی از ترکیبات این محصولات می‌تواند منجر به به وجود آمدن جوش روی بدن شود. همینطور باید نوع پوست خود را بشناسید و بدانید که کدام یک از این محصولات برای پوست شما بهتر است.

مطالب کاربردی :  روش‌های درمان حساسیت پوستی و علت بروز آن‌ها

در انتهای این مقاله توصیه می‌کنیم که حتما به این نکته توجه داشته باشید که نیاز پوست شما را کدام یک از این محصولات برطرف می‌کنند و با ترکیبات استفاده شده در آن‌ها آشنا شوید.

فرق بین روغن بدن با ژل، کرم، و لوسیون بدن چیست

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟