30 مدل پاشنه که هر خانمی باید آن را بشناسد

فارغ از آن چیزی که مرلین مونرو گفته است؛ پاشنه‌های کفش بهترین دوست خانم‌هاست! مدل مناسب کفش می‌تواند اعتماد به نفس شما را بالا ببرد، ظاهر شما را عوض کند و هنگامی که وارد اتاقی می‌شود، سرها را به سمت شما برگرداند.
30 مدل پاشنه که هر خانمی باید آن را بشناسد

تنها سوال این است که: کدام مدل برای شما بهترین است؟ هنگامی که صحبت از پاشنه کفش می‌شود، انتخاب‌هایتان بیشتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. چه به دنبال کفش‌های استیلتو با پاشنه‌های خیلی بلند باشید، چه کفش‌های پامپ شیک یا بوت‌های مد شده، مطمئن باشید که کلمه مد شامل همه آنها می‌شود. قبل از اینکه که بخواهید کفشی را انتخاب کنید، باید انواع مختلف پاشنه را بشناسید.


با 30 مدل پاشنه آشنا شوید


اکثر ما فقط می‌توانیم تفاوت بین دو یا سه مدل پاشنه را تشخیص دهیم. هر چند که مدل‌های بسیار زیادی برای پاشنه کفش وجود دارد. برای یاد گرفتن الفبای دنیای فشن و مد، ما اکثر مدل‌های رایج را برایتان در این مقاله گردآوری کرده‌ایم.

دیگران چه می خوانند:

کفش پاشنه بلاک (Block Heel)

پاشنه بلاک علاوه بر اینکه خیلی زیباست وزن‌تان را نسبت به پاشنه‌های باریک‌تر، روی حجم بیشتری پخش می‌کند و فشار کمتری به قسمت جلو و سینه پایتان می‌آید در نتیجه هنگام ایستادن، احساس راحتی بیشتری می‌کنید.

کفش پاشنه بلاک زنانه، Block Heel

کفش پاشنه کوبایی (Cuban Heel)

پاشنه کوبایی از کفش‌ها مردانه الهام گرفته است. بلندی این مدل پاشنه از کوتاه تا متوسط است و در مدل‌های آنکِل بوت، آکسفورد، لوفر و دیگر مدل‌های کفش جلو بسته دیده می‌شود. در حالی که ظاهر این مدل پاشنه پر و پهن است اما می‌تواند ظاهر کمی مخروطی شکل داشته باشد که از بالا پهن و در انتها کمی باریک می‌شود.

پاشنه کفش کوبایی زنانه، Cuban Heel

کفش پاشنه کاما (Comma Heel)

این نوع پاشنه کفش که مطابق با مد روز هم هست، همانطور که از اسمش پیدا است ظاهری مانند کاما دارد. این ظاهر غیر عادی هلالی شکل یکی از مدل‌های به روز است که به طور غیر قابل باوری نگاه‌ها را به خودش جذب می‌کند.

پاشنه کفش کاما زنانه، Comma Heel

کفش پاشنه مخروطی (Cone Heel)

پاشنه‌ای ضخیم و محکم در انتهای کفش قرار دارد که باعث می‌شود هنگام ایستادن احساس راحتی بیشتری کنید و نوک پاشنه، باریک و تیز می‌شود. پاشنه مخروطی می‌تواند برای همه مدل‌های کفش پاشنه بلند در اندازه‌های مختلف استفاده ‌شود. این مدل از پاشنه همیشه مد است.

پاشنه کفش مخروطی زنانه، Cone Heel

کفش پاشنه دکوری (Decorative Heel)

آیا چیزی رویایی‌تر از پاشنه‌های زیبای دکوری سراغ دارید؟ هنگامی که طراحان کفش خلاقیت‌هایشان بروز می‌کند، نتیجه‌اش حیرت انگیز می‌شود. البته اگر بتوانیم چنین کفش‌های ظریف و زیبا را هر روز هفته بپوشیم.

پاشنه کفش دکوری، Decorative Heel

کفش پاشنه فلر (Flare Heel)

دقیقاً مانند شلوار فلر، این مدل پاشنه در دوران دگرگونی و تحول مد یعنی دهه هفتاد محبویت بسیاری به دست آورد. ویژگی پاشنه مدل فلر این است که انتهای کفش باریک‌تر است و به آرامی به سمت نوک پاشنه پهن می‌شود.

پاشنه کفش فلر، Flare Heel

کفش پاشنه فرانسوی (French Heel)

پاشنه‌های فرانسوی که همچنین با نام پاشنه لویی یا پفی نیز شناخته می‌شوند، نوع دیگری از مدل پاشنه قرقره‌ای است. فقط مانند مدل قبلی، پاشنه فرانسوی در انتهای کفش پهن است، وسط پاشنه نازک می‌شود و بلافاصه به سمت پایین و نوک پاشنه منحنی می‌شود. اغلب آنها در اندازه کوتاه دیده می‌شوند.

پاشنه کفش فرانسوی، French Heel

کفش پاشنه بلند (High Heel)

پاشنه بلند در انواع مدل‌ها و اندازه‌ها وجود دارد. هر پاشنه‌ای که حداقل ده سانت و بیشتر بلندی داشته باشد در این دسته‌بندی قرار می‌گیرد. رایج‌ترین مدل‌های کفش که با پاشنه‌های بلند تولید می‌شوند پامپ، استیلِتو و صندل‌های پاشنه بلند هستند.

پاشنه کفش بلند، High Heel

کفش پاشنه بچه گربه‌ای (Kitten Heel)

اگر هنگام راه رفتن با کفش‌های پاشنه بلند احساس راحتی نمی‌کنید یا قدتان بلند است اما نمی‌خواهید بخاطر آن از پوشیدن کفش‌های زیبای پاشنه بلند خودداری کنید، پاشنه بچه گربه‌ای برای شما عالی است. این مدل از پاشنه معمولاً نازک و همیشه حدود 7 سانتی‌متر بلند است.

پاشنه کفش بچه گربه‌ای، Kitten Heel

کفش پاشنه متوسط (Medium Heel)

اندازه این مدل پاشنه برای استفاده در محل کار و استفاده روزمره عالی است. اندازه پاشنه چیزی بین 7 تا 10 سانتی‌متر است که استفاده از آن در محل کار ایده‌آل می‌کند. با استفاده از این مدل پاشنه، حالت بدن شما زیباتر نشان داده می‌شود، بدون اینکه فشار زیادی به پاشنه پایتان وارد شود.

پاشنه کفش متوسط، Medium Heel

کفش پاشنه نازک (Slim Heel)

پاشنه نازک انتخابی جذاب است برای شام خوردن در رستورانی شیک یا مراسمی که باید در آن پیراهن بپوشید. پاشنه نازک و بلند ظاهر پاهای شما را کشیده و زیبا و قدم‌های شما را خیره کننده می‌کند.

پاشنه کفش نازک، Slim Heel

بیشتر بخوانید: 7 ترفند ساده برای راه رفتن با کفش‌های پاشنه بلند

کفش پاشنه قرقره‌ای (Spool Heel)

این مدل پاشنه دکوری در طول دوره‌های باروک و روکوکو اروپا باب شده است. شکل ساعت شنی آن شبیه به قرقره‌ چرخ‌های خیاطی قدیمی است که اسم این مدل پاشنه نیز از همان‌ جا گرفته شده است.

پاشنه کفش قرقره ای، Spool Heel

کفش پاشنه مربعی (Square Heel)

پاشنه مربعی مانند پاشنه بلاک، اغلب جز پاشنه‌های ضخیم و مربعی شکل به حساب می‌آید. این مدل پاشنه در ترکیب با یک جفت کفش‌ پامپ نوک تیز فوق‌العاده شیک به نظر می‌رسد و غالباً در بوت و سایر مدل‌ کفش‌ها نیز دیده می‌شود.

پاشنه کفش مربعی، Square Heel

کفش پاشنه کوبایی پهن (Thick Cuban Heel)

پاشنه کوبایی پهن، همان پاشنه کوبایی اما با ظاهری پهن‌تر است. این مدل پاشنه عموماً برای بوت‌های بلند، آنکِل بوت و دیگر کفش‌های محکم و بزرگ استفاده می‌شود.

پاشنه کفش کوبایی پهن، Thick Cuban Heel

کفش پاشنه خیلی بلند (Very High Heel)

پاشنه خیلی بلند می‌تواند تقریبا تا 20 سانتی‌متر بلند باشد. در واقع آسمان است که ما را محدود می‌کند. معمولاً این کفش‌ها در قسمت جلویی خود لژ دارند تا پا بیش از حد کش نیاید و هنگام راه رفتن با آنها احساس راحتی بیشتری داشته باشید. 

پاشنه کفش خیلی بلند، Very High Heel


مدل‌های مختلف کفش پاشنه‌دار


هنگامی که از پاشنه کفش صحبت می‌کنیم، هیچی قانونی وجود ندارد که چه مدل پاشنه‌ای با چه مدل کفشی همخوانی دارد. پس تعجبی ندارد که انواع مختلفی از ترکیب مدل پاشنه و کفش را خواهید دید که از پشت ویترین مغازه‌های کفش فروشی می‌درخشند. چه شما به دنبال کفش‌های پامپ با پاشنه پهن باشید و چه آنکِل بوت با پاشنه نازک، همیشه انتخابی برای انواع سلیقه‌ها وجود دارد.

کفش آنکِل بوت (Ankle Booties)

کفش آنکِل بوت از اکسسوری‌هایی است که هر خانمی در کمد لباس‌هایش دارد. هنگامی که فصل در حال تغییر است، آنها بهترین مدل کفش برای استفاده با لباس‌های بین فصلی هستند. با پاشنه‌ای ضخیم یا متوسط، پاهای شما تا آخر روز در این کفش دوام می‌آورد. 

کفش آنکِل بوت، Ankle Booties

کفش پاشنه پامپ (Pumps)

پامپ یکی دیگر از کفش‌های کلاسیک است و هر دختری باید حداقل یک جفت از آنها را داشته باشد. خواهید دید که چگونه این کفش‌های پامپ همیشه به روز به رنگ مشکی یا نود، سریع با همه لباس‌های شما ست می‌شود: آنها برای استفاده در محل کار عالی هستند و همچنین به راحتی با شلوار جین یا پیراهنی کوتاه برای مراسم‌های مختلف جور در می‌آیند.

کفش زنانه پامپ، Pumps

بوت پاشنه بلند (Heeled Boot)

یک جفت بوت پاشنه بلند زیبا شما را به روز می‌کند و پاهای شما را در روزهای سرد گرم و خشک نگه می‌دارد. نکته‌ای برای خوش استایل‌ها: پاشنه کوتاه‌تر لباس شما را غیررسمی می‌کند درحالی که پاشنه بلند تاثیری برعکس بر ظاهر شما دارد.

کفش زنانه - بوت پاشنه بلند، Heeled Boot

کفش پاشنه بلند لژدار (Platform Heels)

کفش‌های پاشنه بلند لژدار در قمست جلویی خود لژی اضافه دارند. این لژ راحتی و همچنین چند سانت به بلندی پاشنه‌های کفش شما اضافه می‌کند. کفش‌های پاشنه بلند لژدار بهترین انتخاب برای تفریح‌های شبانه و موقعیت‌های غیر کاری هستند.

کفش پاشنه بلند لژدار، Platform Heels

کفش لژدار (Wedge Heels)

ما قبول داریم که واژه‌های راحت و پاشنه هرگز کنار هم نمی‌توانند به کار بروند اما تا آنجایی که مربوط به کفش پاشنه دار است، کفش‌های لژدار در این دسته‌بندی بهترین به حساب می‌آیند. لژِ یک تکه در این مدل، وزن بدن را به میزان یکسان در کف پا پخش می‌کند که تجربه راه رفتن را برایتان لذت بخش می‌کند.

کفش لژدار، Wedge Heels

صندل لژدار (Wedge Sandals)

اگر به دنبال صندلی برای استفاده روزمره هستید که کمی پاشنه بلند داشته باشد، صندل لژدار بهترین انتخاب برای شماست. صندل لژدار تخت باعث می‌شود که بدون اینکه زُمخت به نظر برسید، احساس راحتی کنید. آنها همچنین هنگامی که با پیراهن‌های خنک تابستانی ست می‌شوند، بسیار زیبا به نظر می‌رسند.

صندل لژدار، Wedge Sandals

کفش استیلِتو (Stilettos)

هیچ کفشی جذاب‌تر از کفش استیلتو در کفش فروشی‌ها پیدا نمی‌کنید. این مدل کفش، پاشنه‌هایی بین 7 تا 10 سانتی‌متر دارند که بسیار هم نازک هستند و برای کسانی که تجربه زیادی در زمینه پوشیدن کفش پاشنه بلند ندارد، مناسب نیست..

کفش زنانه استیلِتو، Stilettos

صندل پاشنه بلند/متوسط/کوتاه (High/Mid/Low Heel Sandals)

هیچ چیزی مانند یک جفت صندل پاشنه بلند زیبا استایل تابستانه شما را کامل نمی‌کند. برای اینکه پاهای خود را در فصل‌های گرم سال به زیبایی بپوشانید و در معرض هوا نیز قرار دهید، به شما انواع این صندل‌های زیبا را توصیه می‌کنیم.

صندل پاشنه بلند/متوسط/کوتاه، High/Mid/Low Heel Sandals

کفش پشت بنددار (Slingback Heels)

کفش‌های پشت بنددار با بندی نازک که دور پاشنه پیچیده شده است، شناخته می‌شوند و باعث می‌شود که پا در کفش محکم نگه داشته شود. آن قسمت بالایی پشت پا که برهنه است، ظاهر پای شما را کشیده و لاغرتر نشان می‌دهد.

کفش پشت بند دار، Slingback Heels

کفش پاشنه بلند با بند دور مچ (Ankle Strap Heels)

همانطور که از اسم این کفش مشخص است، کفش پاشنه بلند با بند دور مچ به وسیله بندی به دور مچ پا بسته می‌شود که گاهی نه همیشه، با دیزاین کفش پشت بنددار ترکیب می‌شود تا پا در آن ایمن‌تر باشد. 

کفش پاشنه بلند با بند دور مچ، Ankle Strap Heels

کفش جلو باز (Peep Toe Heels)

کفش جلو باز، کفش‌هایی پاشنه بلند با فضایی در قسمت جلو برای بیرون بودن انگشت‌های پا هستند. این کفش‌های تابستانه به هر لباسی به خصوص به پیراهن‌های تابستانه فون‌دار جذابیت ویژه‌ای می‌دهند. 

کفش جلو باز، Peep Toe Heels

صندل راحتی (Mules)

اگر ترجیح می‌دهید به جای کفش چیزهای راحت‌تری بپوشید، این صندل‌های راحتی بهترین انتخاب برای شما خواهند بود. ترند دهه نود اخیراً بازگشتی شکوهمند داشته به خصوص با پارچه‌هایی که بافت مخملی دارند مانند جیر، فوق‌العاده می‌شوند.

صندل راحتی، Mules، کفش راحتی

کفش لِیس آپ (Lace-Up Heels)

کفش لیس آپ ممکن است از دو منبع مختلف الهام گرفته باشد: کفش‌های کلاسیک بالرین‌ها یا صندل‌های گلادیاتورهای رومی. در حالی که منبع اول الهام یعنی کفش بالرین‌ها بیشتر حال و هوایی شیک و زنانه دارد، منبع دومی بیشتر یادآور حالتی قوی و جذاب است.

کفش لِیس آپ برای مهمانی، Lace-Up Heels

کفش کنده کاری شده (Cut-Out Heels)

کفش‌های کنده کاری شده الگوهای خلاقانه‌ای روی خود دارند که پای شما را بیشتر تبدیل به قطعه‌ای از آثار هنری مدرن می‌کند.

کفش کنده کاری شده مجلسی، Cut-Out Heels

کفش آکسفورد (Oxfords)

صندل‌های آکسفورد منبع الهام خود را در کفش‌های بندی مردانه و لباس‌ها قدیمی مدرسه پیدا کرده‌اند. این کفش‌های زیبا برای ست شدن با لباس غیررسمی و مخصوص برای مراسم‌های خاص عالی هستند.

کفش آکسفورد دخترانه، Oxfords

کفش اسپادریل (Espadrille Heels)

کفش‌های اسپادریل از صندل‌های قدیمی اسپانیایی الهام گرفته‌اند. از مشخصات این مدل کفش، پارچه‌ی کرباس یا کتان و کف انعطاف پذیر است که با نوعی چوب خاص ساخته شده است.

کفش اسپادریل زنانه، Espadrille Heels

بیشتر بخوانید: 7 ترفند ساده برای راه رفتن با کفش‌های پاشنه

30 مدل پاشنه که هر خانمی باید آن را بشناسد

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟