طرز تهیه گل در چمن گیلانی

گل در چمن یا همان نرگسی یکی از املت‌های بسیار خوشمزه گیلانی است. این غذا به‌ دلیل وجود لوبیا سبز دارای خواص غذایی زیادی مانند ویتامین K، C و A است. در این مطلب طرز تهیه گل در چمن گیلانی آموزش داده شده است.
طرز تهیه گل در چمن گیلانی

 

 گل در چمن لوبیا سبز و فیبر زیادی دارد که برای دستگاه گوارش بسیار مناسب است. لوبیا سبز دارای خواص ضد سرطانی و برای افسردگی بسیار مناسب است. گل در چمن را می‌توانید با روش پخت متفاوت و مواد اولیه مختلف مانند با قالب و یا اسفناج تهیه کنید. 

دیگران چه می خوانند:

مواد لازم برای تهیه گل در چمن

لوبیا سبز:  200 گرم

سیر:  2 حبه

گوجه فرنگی:  3 عدد

تخم مرغ:  2 عدد

زعفران:  2 ق غذا خوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به مقدار لازم

طرز تهیه گل در چمن 

مرحله اول: آماده سازی مواد

لوبیا را بشورید و آن‌ها را روی تخته برش به صورت درشت خرد کنید و آن‌ها را داخل قابلمه آب روی حرارت متوسط قرار دهید تا بپزد. بعد از پخته شدن لوبیاها آن‌ها را از صافی رد کنید. سیر را بشویید و آن‌ها را له یا پوره کنید. گوجه فرنگی را بشویید و آن‌ها را از وسط نصف کنید و داخل غذاساز بریزید و پوره کنید. کتری را روشن کنید و اجازه دهید آب جوش بیاید. زعفران را بسایید و داخل ظرف بریزید و آب جوشیده به مقدار 2 قاشق غذا خوری به زعفران اضافه کنید و در ظرف را بگذارید و ظرف را روی کتری قرار دهید تا زعفران رنگ باز کند.

مرحله دوم: تفت مواد

در تابه مناسب مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود. سپس سیر پوره شده را با تابه اضافه کنید و سیرها را تفت دهید تا از خامی‌خارج شوند و بوی سیر پخش شود. بعد از تفت دادن سیرها نوبت اضافه کردن گوجه های پوره شده است. گوجه‌ها را اضافه کنید و هم بزنید تا کمی‌پخته شود. سپس تخم مرغ را به تابه اضافه کنید و آن‌ها را هم بزنید تا با گوجه‌ها مخلوط شود و از لختگی خارج شود.

مرحله سوم: اضافه کردن لوبیا سبز

بعد از این که مواد با هم ترکیب شدند نوبت اضافه کردن لوبیا سبز های از قبل پخته شده است. لوبیاها را به مواد اضافه کنید و تفت دهید و هم بزنید. بعد از کمی‌ تفت دادن ادویه‌ها که شامل نمک، فلفل سیاه و زردچوبه است، آن‌ها را اضافه کنید و بعد زعفران از قبل دم کرده را داخل مواد بریزید و هم بزنید تا همه مواد به زعفران آغشته شود. بعد از 2 و 3 دقیقه زیر شعله را خاموش کنید.

مرحله آخر: سرو گل در چمن

بعد از این که شعله را خاموش کردید گل در چمن شما آماده شده است در ظرف مناسب سرو کنید و برای تزئین روی آن می‌توانید از مقداری گوجه گیلاسی خرد شده و جعفری ریز شده استفاده کنید. لیمو ترش تازه و آبدار هم می‌توانید در کنار بشقاب سرو قرار دهید و به همراه نان داغ تازه و حتی برنج ایرانی سرو کنید. نوش جان.

نکات کلیدی برای تهیه گل در چمن

گل در چمن را می‌توانید با زیتون و سیر ترشی و دوغ سرو کنید.

می‌توانید لوبیا سبز را در سایز های مختلف خرد کنید.

می‌توانید از پیاز داغ داخل غذا استفاده کنید.

به دلخواه می‌توانید مقدار سیر را کم و زیاد کنید.

طرز تهیه گل در چمن گیلانی

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟