20 فایده گردو برای سلامتی

گردو سرشار از آنتی اکسیدان، پروتئین، فیبر غذایی و اسیدهای چرب ضروری امگا 3 است. همه‌ی این مواد مغذی به فواید گردو کمک می‌کنند.
20 فایده گردو برای سلامتی

گردو می‌تواند سیاه یا قهوه‌ای باشد و هر دو گونه دارای طیف وسیعی از فواید سلامتی هستند. آن‌ها ممکن است سلامت قلب را تقویت کنند، خطر سرطان را کاهش دهند، از عملکرد مغز حمایت کنند و التهاب را کاهش دهند.


فواید گردو برای سلامتی


1. ممکن است سلامت قلب را ارتقا دهد

گردو با توجه به سطوح بالای اسیدهای چرب امگا 3 برای سیستم قلبی عروقی بسیار مفید است. خوردن چند عدد گردو در روز ممکن است به کاهش فشار خون نیز کمک کند. اسیدهای چرب امگا 3 برای کاهش کلسترول بد در بدن و تشویق تولید کلسترول خوب شناخته شده است. آن‌ها همچنین به کاهش التهاب و تقویت عملکرد عروق خونی کمک می‌کنند. در نتیجه، گردو می‌تواند سلامت قلب را تقویت کند.

دیگران چه می خوانند:

2. ممکن است خطر سرطان را کاهش دهد

گردو سرشار از ترکیبات گیاهی مانند اسیدهای چرب امگا 3، پلی‌فنول‌ها و اورولیتین‌ها است. این اجزای فعال زیستی ممکن است خواص ضد سرطانی داشته باشند.
گردو ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان‌ها مانند سرطان سینه، روده‌ی بزرگ و پروستات را کاهش دهد. انجمن تحقیقات سرطان آمریکا اعلام کرد که مصرف چند عدد گردو در روز ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه کمک کند.

3. ممکن است از عملکرد مغز پشتیبانی کند

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در گردو برای مغز نیز مفید است. خوردن غذاهای غنی از اسیدهای چرب ضروری (مانند اسیدهای چرب امگا 3) ممکن است زوال شناختی را کاهش دهد.
در یک مطالعه بر روی افراد مسن، مصرف روزانه‌‌ی گردو بهبود عملکرد شناختی را نشان داد.

4. ممکن است التهاب را کاهش دهد

افراد مبتلا به بیماری‌های التهابی مانند آسم، آرتریت و اگزما می‌توانند به دلیل وجود اسیدهای چرب ضروری از گردو بهره مند شوند.
گردو ممکن است با التهاب مبارزه کند و خطر بیماری عروق کرونر قلب را کاهش دهد. پلی‌فنول‌های موجود در گردو ممکن است به مبارزه با التهاب نیز کمک کند.

5. ممکن است ایمنی را تقویت کند

گردو حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که سیستم ایمنی بدن شما را سالم نگه می‌دارد و از شروع بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. هر روز مقداری گردو به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
گردو سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند مس و ویتامین B6 است که ممکن است سیستم ایمنی را تقویت کند.

6. ممکن است سلامت استخوان را بهبود بخشد

گردو حاوی یک اسید چرب ضروری به نام اسید آلفا لینولنیک است. این اسید و ترکیبات آن با استخوان‌های قوی‌تر و سالم‌تر مرتبط هستند.

7. ممکن است خواب بهتری را فراهم کند

گردو ملاتونین دارد. این ترکیب با الگوهای خواب بهتر مرتبط است. اسیدهای چرب امگا 3 ممکن است فشار خون را پایین نگه دارند و به کاهش استرس کمک کنند. با این حال، تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

8. ممکن است برای زنان باردار مفید باشد

مصرف روزانه‌ی یک گردو ممکن است برای زنان باردار بسیار مفید باشد. گردو حاوی گروه‌های ویتامین B کمپلکس سالم مانند فولات، ریبوفلاوین و تیامین است. این‌ها ممکن است سلامتی را در دوران بارداری تقویت کنند. با این حال، تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.
اسید فولیک موجود در گردو به ویژه برای زنان باردار و جنین ضروری است. اسید فولیک دارای خواص بیولوژیکی بسیار مفیدی است که ممکن است در دوران بارداری مفید باشد.

9. ممکن است به تقویت سلامت گوارش کمک کند

گردو سرشار از فیبر است. این ماده‌ی مغذی به عملکرد صحیح سیستم گوارش شما کمک می‌کند. همه‌ی انسان‌ها برای حفظ سلامت دستگاه گوارش خود به فیبر روزانه نیاز دارند.
مصرف روزانه‌ی گردو ممکن است به کاهش مشکلات گوارشی و حفظ عملکرد صحیح روده کمک کند.

10. ممکن است عفونت‌های قارچی را درمان کند

شواهد حکایتی نشان می‌دهد که گردو سیاه ممکن است به درمان عفونت‌های قارچی کمک کند. رشد کاندیدا، چه در سیستم گوارشی و چه روی پوست، می‌تواند بسیار تشدید کننده باشد.
این عفونت‌ها طیفی از علائم ناراحت کننده از جمله خارش و سایر آلرژی‌ها را ایجاد می‌کنند. گردو سیاه می‌تواند به اندازه‌ی درمان‌های خاص در برابر عفونت‌های قارچی موثر باشد.
با این حال، تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

11. ممکن است به سم زدایی بدن کمک کند

تحقیقات محدودی در این زمینه وجود دارد. برخی ادعا می‌کنند که فیبر موجود در گردو ممکن است به پاکسازی سیستم کمک کند. این ماده مغذی ممکن است انگل‌های مضر را نیز دفع کند.
گردو می‌تواند یک میان وعده‌ی سالم باشد. با این حال، آن‌ها را در حد اعتدال مصرف کنید، زیرا ممکن است در افراد خاصی باعث آلرژی شوند. تحقیقات محدود است.
در بخش بعدی به این موضوع پرداختیم که چگونه گردو ممکن است سلامت پوست را تقویت کند.


گردو برای پوستی سالم و زیبا


12. ممکن است پیری پوست را به تأخیر بیندازد

گردو می‌تواند برای پوست مفید باشد زیرا سرشار از ویتامین B است. این ویتامین‌ها ممکن است به کاهش استرس و در نتیجه کاهش خلق و خو کمک کنند. سطوح پایین استرس ممکن است سلامت پوست را تقویت کند، اگرچه اطلاعات بیشتری در این زمینه ضروری است. افزایش سطح استرس ممکن است منجر به شروع زودتر چین و چروک و سایر علائم پیری شود.
ویتامین E (یک آنتی اکسیدان طبیعی) موجود در گردو ممکن است به مبارزه با رادیکال‌های آزاد ناشی از استرس کمک کند. این می‌تواند بیشتر به تأخیر در روند پیری کمک کند.

13. ممکن است به مرطوب کردن پوست کمک کند

استفاده از روغن گردو گرم ممکن است به کاهش خشکی پوست کمک کند. شواهد حکایتی نشان می‌دهد که روغن گردو ممکن است به مرطوب نگه داشتن پوست کمک کند. ممکن است پوست را از درون تغذیه کند.

14. ممکن است حلقه‌های تاریک دور چشم را کاهش دهد

استفاده‌ی منظم از روغن گردو گرم ممکن است سیاهی دور چشم را روشن کند. روغن گردو می‌تواند پوست را تسکین دهد. همچنین ممکن است پف کردگی را کاهش دهد و چشمان شما را آرام کند. با این حال، هیچ تحقیق مستقیمی در این زمینه وجود ندارد.

15. ممکن است پوست را درخشان کند

شواهد حکایتی نشان می‌دهد که گردو ممکن است پوست شما را نیز درخشان کند. شما می‌توانید از یک ماسک صورت برای همین کار استفاده کنید. به این صورت می‌توانید یکی را بسازید و استفاده کنید:
گردو همچنین ممکن است سلامت مو را تقویت کند. در بخش بعدی به برخی از فواید مهم گردو برای مو پرداخته ایم.


گردو برای موهای سالم‌تر


عواملی مانند آلودگی، سبک زندگی پرمشغله و عادات غذایی نامناسب می‌تواند به مو آسیب برساند و آن را تحت فشار قرار دهد. با قرار دادن گردو در رژیم روزانه‌ی مراقبت از مو، می‌توانید موهای سالم‌تری داشته باشید. گردو، چه مصرف شود و چه به عنوان روغن استفاده شود، ممکن است موها را قوی و براق نگه دارد.

16. ممکن است مو را تقویت کند

گردو منبع خوبی از اسیدهای چرب است. این‌ها ممکن است فولیکول‌های مو را تقویت کنند. در مطالعات روی موش‌ها، آن‌هایی که تحت درمان با روغن گردو قرار گرفتند، بهبودهایی را در رنگ و بافت مو نشان دادند. موش‌ها همچنین کاهش ریزش مو داشتند. مطالعات بیشتری برای مشاهده اثرات مشابه در انسان مورد نیاز است.

17. ممکن است به درمان شوره سر کمک کند

روغن گردو به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی آن بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. ممکن است به تحریک روغن طبیعی مو کمک کند و به درمان شوره‌ی سر کمک کند. عصاره اتانولی برگ گردو فعالیت ضد التهابی نشان داده است. همچنین ممکن است از برگ‌ها برای درمان شوره‌ی سر استفاده شود. با این حال، اطلاعات بیشتری در مورد گردو در این زمینه مورد نیاز است.

18. ممکن است سلامت پوست سر را ارتقا دهد

استفاده‌ی منظم از روغن گردو ممکن است پوست سر شما را مرطوب نگه دارد. این ممکن است به درمان شوره‌ی سر کمک کند. با این حال، برای درک بیشتر این مزیت به تحقیقات بیشتری نیاز است.
شواهد حکایتی نشان می‌دهد که روغن گردو ممکن است خواص ضد قارچی داشته باشد. این‌ها همچنین ممکن است به جلوگیری از عفونت‌های ایجاد شده توسط کرم حلقوی کمک کنند. تحقیقات در این زمینه محدود است.

19. ممکن است رنگ مو را تقویت کند

پوست گردو ممکن است به عنوان یک عامل رنگ دهنده‌ی طبیعی عمل کند. ممکن است برجستگی‌های طبیعی موهای شما را برجسته‌تر کند. پروتئین‌های مهم موجود در روغن گردو همچنین ممکن است به تقویت و حفظ رنگ مو کمک کند.

20. ممکن است احتمال طاسی را کاهش دهد

استفاده‌ی منظم از روغن گردو برای کاهش احتمال طاسی گزارش شده است. با این حال، هیچ تحقیق مستقیمی برای حمایت از این موضوع وجود ندارد.
می‌توانید حداقل سه بار در هفته روغن گردو را به پوست سر و موهای خود بمالید. همچنین می‌توانید آن را همراه با روغن نارگیل یا زیتون استفاده کنید. با این حال، اگر روغن باعث ایجاد هر گونه حساسیت شد، مصرف را متوقف کرده و با پزشک مشورت کنید.


چگونه یک ماسک صورت گردو درست کنیم؟


4 عدد گردو، 2 قاشق چای‌خوری جو، 1 قاشق چای‌خوری عسل، 1 قاشق چای‌خوری خامه و 4 قطره روغن زیتون را در مخلوط کن بریزید.
خوب هم بزنید تا خمیر یکدستی به دست آید.
آن را به صورت خود بمالید و بگذارید کاملا خشک شود.
در حین ماساژ با حرکات دایره‌ای صورت خود را با آب گرم بشویید.
این ماسک صورت به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می‌کند و همچنین ممکن است علائم پیری را به تأخیر بیندازد.

20 فایده گردو برای سلامتی

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟