فواید سرکه سیب برای ریزش مو و نحوه‌ی‌ استفاده از آن

فواید سرکه سیب برای ریزش مو بسیار زیاد است. این به تعادل pH پوست سر کمک می‌کند، که در غیر این صورت ممکن است توسط چندین محصول مراقبت از موی قلیایی مختل شود. همچنین ACV به مبارزه با شوره‌ی سر و خارش سر کمک می‌کند و به موهای شما درخشندگی می‌بخشد.
فواید سرکه سیب برای ریزش مو و نحوه‌ی‌ استفاده از آن

این مقاله توضیح می‌دهد که چگونه سرکه سیب به درمان ریزش مو کمک می‌کند. همچنین در مورد چگونگی استفاده از ACV و خطرات احتمالی که باید در مورد آن‌ها احتیاط کنید بحث می‌کنیم.

سرکه سیب ممکن است خواص ضد قارچی، ضد باکتریایی و ضد ویروسی داشته باشد. این خواص ممکن است به مقابله با مشکلات مو کمک کند. اما سرکه چگونه عمل می‌کند؟

دیگران چه می خوانند:

سرکه سیب چگونه می‌تواند به ریزش مو کمک کند؟


ریزش 50 تا 150 تار مو در روز طبیعی است. ریزش مو می‌تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. عواملی مانند استرس، بیماری و کمبودهای تغذیه‌ای می‌توانند بر رشد مو تأثیر بگذارند.
در زیر راه‌های مختلفی وجود دارد که سرکه سیب ممکن است به درمان ریزش مو کمک کند:

1. PH مو را متعادل می‌کند

pH مو 4 تا 5 است که آن را کمی اسیدی می‌کند. حفظ pH طبیعی مو برای محافظت از آن در برابر آسیب‌های خارجی و حفظ سلامت، صاف و براق نگه داشتن آن بسیار مهم است. با این حال، اکثر شامپوهای موجود در بازار دارای pH قلیایی هستند. این می‌تواند pH طبیعی مو را تغییر دهد و منجر به آسیب کوتیکول و آسیب به فیبرهای مو شود.
سرکه سیب حاوی اسید استیک است و PH پایینی دارد (اسیدی است). از نظر تئوری، استفاده از آن ممکن است pH طبیعی مو را بازیابی کند. با این حال، مطالعات بیشتری در این زمینه ضروری است.

2. ممکن است تجمع پوست سر را از بین ببرد

استفاده از محصولات مختلف مو، تجمع عرق و ترشح چربی می‌تواند باعث تجمع پوست سر و در نهایت منجر به تحریک پوست سر شود.
محلول سرکه سیب رقیق شده ممکن است به از بین بردن تجمع پوست سر کمک کند. با این حال، تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

3. ممکن است رشد فولیکول مو را تقویت کند

گردش خون ضعیف در فولیکول‌های مو می‌تواند رشد مو را مهار کند. برخی معتقدند که سرکه سیب ممکن است گردش خون را بهبود بخشد. خواص ضد باکتریایی سرکه سیب ممکن است به پاکسازی پوست سر و فولیکول‌های مو کمک کند. این ممکن است باعث رشد مو شود.

4. ممکن است درخشندگی مو را افزایش دهد

سرکه سیب ممکن است به صاف کردن کوتیکول مو (خارجی‌ترین لایه‌ی محافظ مو) کمک کند. اسید استیک موجود در ACV موخوره را کاهش می‌دهد و pH مو را که می‌توانست با شامپوهای قلیایی تغییر دهد، باز می‌گرداند. اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب آن ممکن است درخشندگی مو را تقویت کنند.

5. ممکن است به درمان شوره سر کمک کند

سرکه‌ی سیب خاصیت ضد قارچی دارد. ممکن است به درمان شوره‌ی سر کمک کند. برخی معتقدند اسیدیته بالای آن می‌تواند رشد قارچ را دشوار کند. با این حال، تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

6. ممکن است با رادیکال‌های آزاد و پیری زودرس مبارزه کند

آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند با رادیکال‌های آزاد مبارزه کنند. سرکه حاوی مقداری اسید سیتریک است که به عنوان یک آنتی اکسیدان شناخته شده است. ممکن است به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک کند.
مزایای سرکه سیب برای مو هنوز به طور گسترده مورد مطالعه قرار نگرفته است. اما با این وجود ممکن است از آن استفاده کنید. 


نحوه‌ی استفاده از سرکه سیب برای درمان ریزش مو


به عنوان یک شستشوی خارجی:
 

عناصر:
آب: ½ لیتر
سرکه سیب: 2 تا 5 قاشق غذاخوری
روند:
این دو ماده را در یک ظرف شیشه‌ای مخلوط کنید.
پس از تمیز کردن موهایتان با شامپو، مخلوط سرکه سیب را روی موها بریزید.
سر خود را به سمت پایین خم کنید تا مطمئن شوید که محلول با چشمان شما تماس پیدا نمی‌کند.
چند دقیقه ماساژ دهید و دوباره با آب معمولی بشویید.
با نرم کننده ادامه دهید و موهای خود را با یک حوله‌ی تمیز خشک کنید.
آن را بخشی از رژیم غذایی خود قرار دهید
از سرکه سیب می‌توان در آشپزی برای افزودن طعم سرکه‌ای به غذا استفاده کرد. با این حال، تحقیقات کمی در مورد مزایای مصرف ACV در ریزش مو وجود دارد.

به عنوان یک مکمل:

اگر پزشکتان توصیه کرد، به سراغ مکمل سرکه سیب بروید. اما اطمینان حاصل کنید که به دوز آن پایبند هستید. مصرف بیش از حد ACV برای یک دوره‌ی طولانی می‌تواند باعث هیپوکالمی یا تشدید پوکی استخوان شود.
یکی از راه‌های بهترین استفاده از ACV، دانستن نوع مناسبی است که باید خریداری کنید. با وجود گزینه‌های متنوع در بازار، این می‌تواند یک چالش باشد. بخش بعدی به شما کمک می‌کند تا بفهمید که چگونه بهترین سرکه سیب را انتخاب کنید.


چگونه بهترین سرکه سیب را انتخاب کنیم؟


در اینجا عواملی هستند که باید قبل از خرید سرکه سیب در نظر گرفته شوند:

  • فیلتر شده/فیلتر نشده: اگر از ACV به تنهایی برای شستشو استفاده می کنید، اهمیتی ندارد که فیلتر شده باشد یا نباشد. اما اگر آن را مصرف می‌کنید، ACV فیلتر نشده بهتر است زیرا حاوی مواد مغذی بیشتری است.
  • مادر: مادر از فرآیند تخمیر به دست می‌آید. دارای تکه‌های تار عنکبوت قهوه‌ای است که در پایین آن شناور هستند. ممکن است به نظر برسد که بد شده است، اما در واقع مفید است.
  • غیر پاستوریزه: می‌توانید ACV را خریداری کنید که هیچ فرآیند گرمایشی را طی نکرده باشد. ACV پاستوریزه نشده بیشتر باکتری‌های خوب خود را حفظ می‌کند.
  • ارگانیک: سرکه سیب ارگانیک ایده آل است. همچنین ممکن است به دنبال سرکه سیب خام باشید که هیچ طعم یا مواد شیمیایی مصنوعی ندارد.

انتخاب نوع مناسب سرکه سیب ممکن است لزوماً به این معنی نباشد که برای همه بی خطر است. ACV می‌تواند در برخی افراد عوارض جانبی ایجاد کند. همچنین در صورت عدم استفاده‌ی صحیح ممکن است اثرات نامطلوبی از خود نشان دهد.


خطرات استفاده از سرکه سیب


ACV رقیق نشده: سرکه سیب PH پایینی دارد و بسیار اسیدی است. استفاده از آن رقیق نشده ممکن است باعث مشکلات پوست سر شود. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که سرکه سیب می‌تواند باعث سوختگی شیمیایی روی پوست شود. شستشوی ACV باید همیشه رقیق شده استفاده شود.
استفاده‌ی بیش از حد از ACV: استفاده بیش از حد از محلول بسیار اسیدی ممکن است باعث آسیب بیشتر شود. فقط دو بار در هفته از شستشوی ACV استفاده کنید.
آلرژی: برخی شواهد حکایتی نشان می‌دهد که ACV می‌تواند باعث آلرژی پوستی شود. با این حال، تحقیقات مرتبط وجود ندارد. ممکن است قبل از استفاده از ACV روی پوست/موی خود یک پچ تست انجام دهید. در صورت مشاهده واکنش، مصرف را قطع کرده و با متخصص پوست مشورت کنید. 

فواید سرکه سیب برای ریزش مو و نحوه‌ی‌ استفاده از آن

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟