۳ ماسک طبیعی با خاک رس

یکی از بهترین روش‌های مراقبت از پوست، استفاده از ماسک پوست و صورت است. اما چه ماسکی؟ ماسک خاک رس می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد، چرا که مملو از مواد طبیعی و معدنی ضروری است.
۳ ماسک طبیعی با خاک رس

اما آیا به دنبال راه حلی هستید که در سریع‌ترین زمان و با روشی ساده، ماسک خاک رس درست کنید؟ در این مطلب قصد داریم که به آموزش ساخت ماسک خاک رس با روشی ساده و آسان بپردازیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

آموزش ساخت ماسک خاک رس

نگهداری و مراقبت از پوست بسیار لازم و حیاتی است و اگر در این مورد سهل انگاری شود، ممکن است با برخی از بیماری‌های پوستی، پیری زود رس پوست، لک و … روبه رو شوید. به همین دلیل باید با روش‌های مراقبت از پوست آشنا باشید تا به این موارد دچار نشوید.

دیگران چه می خوانند:

همان طور که در بالا گفتیم، ماسک و استفاده از ماسک‌های پوستی تاثیر بسیار زیادی در سلامت پوست دارند. این نوع ماسک‌ها اگر از مواد طبیعی و ضروری ساخته شده باشند هم که دیگر عالی می‌شود.

یکی از این نوع ماسک‌های طبیعی و بسیار کارآمد، ماسک خاک رس است. این نوع ماسک به دلیل دارا بودن مواد لازم و ضروری مثل منیزیم، کلسیم و … جزو بهترین ماسک‌های طبیعی پوست محسوب می‌شود. این نوع ماسک به روش‌های مختلف و متنوعی ساخته می‌شود که همگی به راحتی در خانه امکان پذیر هستند.

به عنوان مثال شما به راحتی می‌توانید ماسک خاک رس را با ماست، چای سبز و … درست کنید. در ادامه قصد داریم که روش‌های تهیه ماسک خاک رس با مواد طبیعی و خوراکی را خدمتتان به صورت کامل معرفی کنیم و مزایای هر کدام را هم بگوییم. با ما تا انتها همراه باشید.

 

1- ماسک خاک رس با روغن چای:

روغن ضروری چای جزو روغن‌های ضدعفونی کننده  است که در درمان آکنه یا شوره سر مورد استفاده قرار می‌گیرد و اثر گذاری بسیار عالی هم دارد. این روغن ضروری زمانی که با خاک رس مخلوط شود، می‌تواند اثر گذاری بالایی داشته باشد و مواد مورد نیاز پوست را تا حد زیادی تامین کند.

مواد لازم برای تهیه این ماسک:

  • خاک رس بنتونیت: 1 قاشق
  • آب: 1-2 لیوان (آب شیر تمیز برای استفاده کوتاه مدت خوب است. برای استفاده طولانی مدت از آب مقطر یا جوشانده و خنک استفاده کنید.)
  • جو دوسر 1 قاشق
  • 4 قطره روغن ضروری درخت چای

آموزش تهیه ماسک خاک رس با روغن چای:

خاک رس و جو دو سر را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید. به اندازه کافی آب اضافه کنید تا خمیر درست شود. 4 قطره روغن درخت چای اضافه کنید و هم بزنید. خمیر را به صورت خود بمالید و اجازه دهید 10-15 دقیقه در روی پوست بماند. صورت خود را با آب گرم و صابون بشویید تا پوستتان تمیز شود.

هنگام کار با خاک رس از ظروف فلزی استفاده نکنید.

ماسک خاک رس با ماست

2- ماسک خاک رس با ماست:

ماست به دلیل داشتن اسیدلاکتیک، به لایه برداری پوست و سفت شدن منافذ پوست کمک زیادی می‌کند. همچنین ماست دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است و از بروز لکه جلوگیری می‌کند.

مواد مورد نیاز برای ساخت ماسک خاک رس و ماست:

  • خاک رس 1 قاشق
  • ماست 1 قاشق

آموزش ساخت ماسک خاک رس و ماست:

خاک رس و ماست را با هم ترکیب کنید. مخلوط را به صورت خود بمالید و اجازه دهید 10-15 دقیقه روی صورتتان بماند. برای پاکسازی ماسک هم صورت خود را با آب گرم بشویید.

[box type=”download” align=”” class=”” width=””]

مطلب پیشنهادی برای شما:

از بین بردن لک و جوش با ماسک کیوی

[/box]

ماسک خاک رس با عسل

3- ماسک خاک رس با عسل:

عسل با خواص ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی خود یکی از بهترین مواد برای پوست محسوب می‌شود. عسل همچنین به طور طبیعی منافذ پوست را باز و مواد مغذی را به پوست منتقل می‌کند. ترکیب خاک رس و عسل در کنار هم برای پوست یکی از بهترین ترکیب‌ها هستند که در زیر روش درست کردن ماسک خاک رس و عسل را خدمتتان بیان می‌کنیم.

مواد لازم:

  • خاک رس بنتونیت 1 قاشق
  • آب
  • عسل خام 1 قاشق

آموزش ساخت ماسک خاک رس و عسل:

خاک رس، عسل و آب را با هم ترکیب کنید. ماسک را روی پوست قرار دهید و به مدت 10-15 دقیقه نگه دارید. سپس صورت خود را با آب گرم و صابون شست و شو دهید.

ماسک خاک رس و عصاره گل رز

4- ماسک خاک رس و عصاره گل رز:

ترکیب خاک رس و گل رز هم به عنوان یکی از ماسک‌های بسیار کارآمد و موثر در شاداب سازی پوست و … محسوب می‌شود و به راحتی می‌توانید در خانه آن را درست کنید. این ماسک برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه بسیار توصیه می‌شود؛ چرا که چربی پوست را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و باعث می‌شود تا منافذ پوستی عاری از هر گونه مواد آلوده و … شوند.

مواد لازم برای ساخت ماسک خاک رس و گل رز:

  • الگو ماسک صورت گل رس
  • 21.4 اونس آب مقطر
  • 1 اونس گل رز
  • 1 اونس گلاب
  • 1.3 اونس روغن آووکادو
  • 0.5 اونس عصاره بابونه
  • خاک رس
  • یک ظرف شیشه‌ای برای نگهداری از محلول

آموزش ساخت ماسک خاک رس و عصاره گل رز:

  1. در یک ظرف 3.5 اونس خاک رس و 1 اونس گلاب را با هم مخلوط کنید
  2. سپس روغن آووکادو و آب مقطر جوشیده را هم به داخل ظرف بریزید
  3. مواد را روی حرارت قرار دهید و خوب هم بزنید تا حباب تولید نشود
  4. خاک رس را دوباره آرام آرام به ظرف اضافه نمایید
  5. دوباره هم بزنید و تا زمانی که به حد جوش رسید، گلاب و عصاره بابونه را اضافه کنید
  6. اجازه دهید که محلول شما کمی خنک شود تا بتوانید درون ظروفی که از قبل برای نگهداری این ماسک آماده کرده‌اید، قرار دهید

ماسک را روی پوست خود قرار داده و اجازه دهید تا 15 الی 20 دقیقه روی پوست بماند. سپس صورت خود را با آب گرم بشویید تا پاک شود.

به انتهای مطلب آموزش ساخت ماسک خاک رس رسیدیم. ممنون که تا انتها با ما همراه بودید. به راحتی می‌توانید این ماسک‌های خاک رس را در خانه درست کرده و برای مراقبت از پوست خود استفاده نمایید.

حتما در بخش نظرات برای ما از تجربیات خودتان در رابطه با استفاده از ماسک خاک رس بنویسید تا دیگر کاربران محله بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

۳ ماسک طبیعی با خاک رس

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟