استفاده از فرش بیضی و گرد در طراحی داخلی

فرش گرد یا بیضی به انواعی از فرش ماشینی گفته می‌شود که از لحاظ تراکم، شکل و ابعاد با فرش‌های معمولی مستطیلی تفاوت دارند. برخلاف فرش‌های مستطیلی این نوع فرش‌ها در همه‌ی فرش فروشی‌ها به صورت آماده موجود نیست و در اغلب اوقات لازم است طرح و ویژگی‌های آن توسط مشتری به فروشنده داده شود تا فرش مَدنظر مشتری بافته شود.
استفاده از فرش بیضی و گرد در طراحی داخلی

 فرش گرد یا بیضی به انواعی از فرش ماشینی گفته می‌شود که از لحاظ تراکم، شکل و ابعاد با فرش‌های معمولی مستطیلی تفاوت دارند. برخلاف فرش‌های مستطیلی این نوع فرش‌ها در همه‌ی فرش فروشی‌ها به صورت آماده موجود نیست و در اغلب اوقات لازم است طرح و ویژگی‌های آن توسط مشتری به فروشنده داده شود تا فرش مَدنظر مشتری بافته شود.

قصد داریم برای آگاهی بیشتر شما در خصوص موضوع راهنمای خرید فرش‌های گرد و بیضی و ویژگی‌های انواع فرش باکیفیت صحبت کنیم.

دیگران چه می خوانند:

فرش گرد و یا بیضی به انواعی از فرش‌های ماشینی گفته می‌شود که با جنس الیاف پلاستیک، پشم و اکرولیک بافته می‌شود. اهمیت انتخاب طرح و نوع فرش تنها در چیدمان دکوراسیون نیست، این انتخاب می‌تواند تا حد زیادی به فضای منزل شما اصالت ببخشد.

از جمله تغییراتی که در صنعت فرش بوجود آمده بافته شدن فرش‌هایی است که برخلاف فرش‌های معمولی دارای هندسه‌ی گرد، مربع و یا بیضی هستند. انتخاب این نوع فرش‌ها باعث می‌شود که فرش‌ها تمام فضای کف منزل شما را اشغال نکنند و دکوراسیون شما به سبک مدرن‌تر دیده شود.

فرش‌های بیضی و گرد از جمله فرش‌های مدرن و رایجی هستند که به علت نداشتن گوشه سبب مدرن و منحصر به فرد نشان دادن بیشتر فضای منزل شما می‌شوند. امروزه نسبت به گذشته مردم بیشتر به سمت انتخاب فرش‌ها و دکوراسیون مدرن‌تر گرایش دارند و این سبک از فرش توانسته طرفداران بسیاری را در میان سلایق مختلف پیدا کند.

جنس و نوع این فرش‌ها می‌تواند از نوع گبه، فرش ماشینی، گلیم، وینتیج، شنل و چهل تکه باشد. در حال حاضر انواع فرش‌های بیضی ماشینی که متناسب با طرح و رنگ سایر فرش‌ها و دکوراسیون بافته می‌شود، در میان افراد مدرن پسند طرفداران زیادی دارد.

اگر شما هم قصد دارید که از این نوع فرش‌ها را تهیه کنید، توصیه می‌کنیم به فرش‌های گرد و یا بیضی فکر کنید که سایز عرضی آن‌ها نسبت به سایز طولی کمتر باشد. بسیاری از دکوراتور‌ها برای زیبا‌تر شدن فضای منزل توصیه می‌کنند که این فرش‌ها را به صورت جفت و با تراکم بالا سفارش دهید.

استفاده از فرش بیضی و گرد در طراحی داخلی(خبرفوری)

الیاف اکرولیک

ابعاد فرش گرد

همانطور که اشاره شد فرش‌های گرد و بیضی با تراکم، طرح، شکل و ابعاد مورد نظر مشتری بافته می‌شود؛ بنابراین برخلاف انواع فرش‌های مستطیلی معمولی برای این نوع از فرش‌ها نمی‌توان ابعاد مشخصی را تعیین کرد. اما برای راهنمای بهتر شما در این قسمت از مقاله به پرطرفداترین ابعادی که این فرش‌های ماشینی گرد سفارش داده می‌شوند، اشاره می‌کنیم. ابعاد استاندارد فرش‌های گرد شامل:

* فرش ماشینی گرد با قطر 1.5 متر (1.5در1.5)

* فرش دایره‌ای با قطر 3 متر (3در3)

* فرش گرد دارای قطر 1 متر (1در1)

* فرش ماشینی گرد دارای قطر 2 متر (2در2)

* فرش دایره‌ای با قطر 2.5 متر (2.5در 2.5)
 

برای تعیین ابعاد فرش ماشینی باید قطر آن را در نظر گرفت؛ یعنی فرش گرد که دارای قطر 3 در 3 است یک فرش ماشینی 6 متری محسوب می‌شود. همچنین اگر هر دو قطر فرش‌ها یکسان باشد فرش‌ها دایره‌ای هستند، اما اگر یکی از قطر‌ها بیشتر بود فرش تبدیل به فرش بیضی و یا سایر اشکال هندسی می‌شود.
بافت و چله کشی فرش بیضی و گرد، فرش بیضی، کاربرد فرش گرد و بیضی

استفاده از فرش بیضی و گرد در طراحی داخلی(خبرفوری)

از فرش‌های ماشینی گرد و بیضی در کجا‌ها استفاده می‌شود؟

از فرش‌های گرد و بیضی در مکان‌های مختلفی استفاده می‌شود. از جمله مکان‌هایی که این فرش‌ها را در آنجا مشاهده می‌کنید: هتل ها، ورودی سالن، جلوی درب سرویس‌های بهداشتی، سالن‌های کنفرانس و وسط فضای اتاق‌ها است.

مزایای انتخاب فرش گرد و بیضی همانطور که اشاره شد انتخاب نوع فرش‌ها در چیدمان دکوراسیون نقش بسیار پررنگی دارد. بسیاری از دکوراتور‌ها توصیه می‌کنند در قسمت‌هایی از منزل به جای فرش‌های معمولی و مستطیلی شکل از انواع فرش‌های گرد و بیضی استفاده کنید.

مهم‌ترین علل و مزایای پهن کردن این گونه فرش‌ها شامل موارد زیر است:

* بزرگتر نشان دادن فضا‌های بزرگ

* هماهنگی با لوستر‌های گرد

* مفروش کردن مکان‌هایی که فضای کافی برای پهن کردن فرش مستطیلی را ندارند.

* باعث جدا نشان دادن دو فضا از یکدیگر می‌شود.

* سبب برجسته نشان دادن فضا در اتاق‌هایی که دیوار گرد دارند، می‌شود.

* باعث بهتر دیده شدن میز‌های گرد می‌شود.
 

استفاده از فرش بیضی و گرد در طراحی داخلی(خبرفوری)

مزایای پهن کردن فرش‌های گرد

راهنمای خرید فرش گرد و بیضی

برای منزل برای اینکه بهترین گزینه را از میان انواع فرش‌های گرد انتخاب کنید لازم است نکات مختلفی را در نظر بگیرید. از جمله مهم‌ترین نکات برای خرید فرش‌های دارای هندسه متفاوت موارد زیر است:


میزان بودجه خود را در نظر بگیرید

احتمالا اولین موردی که برای تهیه‌ی فرش منزل خود در نظر گرفته اید میزان بودجه‌ای است که برای خرید فرش کنار گذاشتید. فرش‌های گرد و بیضی براساس تراکم، جنس الیاف، محل بافت و ابعاد دارای قیمت‌های متفاوتی هستند؛ بنابراین بعد از انتخاب سبک فرش‌های مورد علاقه‌ی خود، بررسی کنید که مطابق با میزان بودجه خود آیا می‌توانید هزینه‌ی فرش را به صورت نقدی پرداخت کنید و یا اینکه لازم است برای پرداخت هزینه‌ها آن را قسط بندی کنید.

قصد دارید فرش را در چه فضایی پهن کنید

نکته‌ی مهم دیگر این است که در نظر بگیرید قصد دارید فرش را در چه فضایی پهن کنید. برای مثال اگر قصد دارید که از انواع فرش‌های گرد برای مفروش کردن اتاق کودک استفاده کنید؛ توصیه می‌کنیم از انواع فرش‌های پشمی که دارای مزایایی مانند: گرم کردن فضای کف اتاق، ایجاد استحکاک و جلوگیری از آسیب دیدن کودک و دارای ظاهر فانتزی هستند، استفاده کنید. همچنین اگر قصد دارید این نوع فرش‌ها را در فضای نزدیک به پذیرایی خود پهن کنید بهترین گزینه فرش‌هایی هستند که از لحاظ تراکم و طرح به فرش‌های پذیرایی تان نزدیک هستند.

استفاده از فرش بیضی و گرد در طراحی داخلی(خبرفوری)

توجه به رنگ دکوراسیون و کفپوش

رنگ کفپوش و سرامیک یکی دیگر از آیتم‌های مهم در انتخاب طرح انواع فرش‌های گرد و بیضی است. برای انتخاب طرح فرش توصیه می‌کنیم علاوه بر رنگ کفپوش به سبک، نحوه‌ی چیدمان و رنگ دکوراسیون خود نیز دقت کنید. فرش‌ها می‌توانند به طور چشمگیری در شکل فضای منزل شما تاثیر بگذارند؛ بنابراین به هارمونی رنگ فرش با دکوراسیون خود دقت کنید، تا همیشه از انتخاب خود لذت ببرید.

استفاده از فرش بیضی و گرد در طراحی داخلی

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟