طرز تهیه شیرینی کره‌ای؛ ویژه نوروز

شیرینی کره‌ای یا شیرینی وینی یکی از انواع شیرینی‌های خشک و خوشمزه است که دستور پخت بسیار ساده‌ای دارد و برای پذیرایی در ایام نوروز یک انتخاب مناسب است. پایه اصلی این شیرینی کره است و شما می‌توانید به راحتی آن را در منزل تهیه کنید.
طرز تهیه شیرینی کره‌ای؛ ویژه نوروز

با نزدیک شدن به ایام نوروز پخت انواع شیرینی‌های رنگارنگ و خوشمزه خانگی رونق می‌گیرد. شیرینی‌های خانگی مخصوص نوروز معمولا خشک، ریز و بسیار متنوع و رنگارنگ هستند. شیرینی کره‌ای یا شیرینی وینی یکی از انواع شیرینی‌های خشک و خوشمزه است که دستور پخت بسیار ساده‌ای دارد و برای پذیرایی در ایام نوروز یک انتخاب مناسب است. پایه اصلی این شیرینی کره است و شما می‌توانید به راحتی آن را در منزل تهیه کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه شیرینی کره‌ای همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به پخت این شیرینی تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

 

طرز تهیه شیرینی کره‌ای؛ ویژه نوروز

دیگران چه می خوانند:

مواد لازم برای تهیه شیرینی کره‌ای

آرد سفید شیرینی: 2 لیوان
کره: 200 گرم
پودر قند: 100 گرم
سفید تخم مرغ: 1 عدد
وانیل: نوک قاشق چای‌خوری
نمک: 1 پنس

طرز تهیه شیرینی کره‌ای

شیرینی کره ای

1 ـ کره را نیم ساعت قبل از شروع پخت از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد؛ سپس داخل یک کاسه مناسب بریزید و پودر قند الک شده و وانیل را به آن اضافه کنید. حالا با دور تند همزن برقی به مدت 2 دقیقه مواد را هم بزنید تا سفید و سبک شود.

2 ـ در مرحله بعد سفیده تخم مرغ و نمک را به مواد بالا اضافه کنید و 1 دقیقه دیگر با همزن برقی بزنید؛ سپس همزن را خاموش کنید و کنار بگذارید.

3 ـ حالا آرد را کم کم و طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک از یک جهت هم بزنید تا مواد حالت خمیری پیدا کند و خمیر نرمی به دست بیاید. خمیر را داخل قیف بریزید و ماسوره گل رز را سر قیف قرار بدهید. کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن کنید و با قیف شیرینی‌ها را با فاصله از هم به شکل دلخواه ماسوره کنید. سینی فر را داخل فر 170 درجه سانتیگراد که از قبل گرم کرده‌اید، به مدت 15 دقیقه بگذارید تا شیرینی بپزد. برای فر برقی دمای 150 درجه مناسب است. بعد از اینکه شیرینی پخت و کاملا خنک شد، آن را از روی سینی فر جدا کنید و داخل ظرف مورد نظر بچینید، نوش جان.
نکته
برای تهیه شیرینی کره‌ای کاکائویی می‌توانید مقدار 3 قاشق غذاخوری پودر کاکائو را با آرد سفید مخلوط و به مواد شیرینی اضافه کنید.

فرارو

طرز تهیه شیرینی کره‌ای؛ ویژه نوروز

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟