تونر خیار خانگی برای روشن کردن پوست

صنعت زیبایی هر روز تونرهای متعددی تولید می‌کند که یافتن تونر مناسب برای پوست شما را دشوار و گیج می‌کند. تونینگ بخشی ضروری از رژیم مراقبت از پوست شما است و برای آن، تونر عالی برای تمیز و درخشان نگه داشتن پوست ضروری است.
تونر خیار خانگی برای روشن کردن پوست

هر بار که می‌خواهید از یک تونر استفاده کنید، نمی‌توانید یک تونر درجه یک خریداری کنید زیرا گران است و کاربردی نیست. این مقاله به شما توضیح مفصلی از تونر خانگی خیار می‌دهد که پوست شما را درخشان می‌کند و برای شما مقرون به صرفه است. 


برای تونر صورت خیار به چه چیزهایی نیاز داریم؟


گل رز یا خیار، می‌توانید با هر یک از این دو ماده تونر تهیه کنید. من از خیار استفاده کردم در لیست مواد نیز هیچ مشکلی وجود ندارد. فقط یک خیار تنها چیزی است که نیاز دارید.

دیگران چه می خوانند:

طرز تهیه تونر خیار


مرحله 1

از یک خیار سالم استفاده کنید.

مرحله 2

شما به 2/3 خیار اندازه‌ای که من دارم نیاز دارید. می‌توانید یک قطعه‌ی کوچکتر نیز بردارید.

مرحله 3

خیار را پوست بگیرید. ممکن است از پوست کندن آن اجتناب کنید و فقط آن را کاملاً بشویید. هدف تمیز کردن کامل خیار است.

مرحله 4

در حال حاضر، دو راه می‌تواند وجود داشته باشد. اگر می‌خواهید آن را صرفاً به عنوان یک تونر استفاده کنید و احتمالاً یک یا دو بار در روز از آن استفاده کنید، می‌توانید بلافاصله خیار را خرد کنید، آب آن را الک کرده و ذخیره کنید. هدف من این است که یک تونر به صورت آب پاش صورت تهیه کنم که باید کمی آبکی‌تر شود. من به همین دلیل از راه دیگری جلو می‌روم. ابتدا بریدن خیار را به صورت افقی شروع می‌کنم.

مرحله 5

من به تکه‌های خیلی کوچک خیار نیاز دارم، بنابراین برش‌های عمودی هم می‌زنم. از پایین برش می‌زنم تا خیارهای ریز و هم اندازه‌ی خرد شده را بدست بیاورم.

مرحله 6

آن قطعات ریز را داخل تابه بریزید.

مرحله 7

به این تابه آب اضافه کنید، تقریباً به اندازه‌ای که این تکه‌های خیار به خوبی در آن غوطه‌ور شوند.

مرحله 8

حالا تابه را روی شعله‌ی ملایم به مدت 5-7 دقیقه قرار دهید. این کار را به این دلیل انجام می‌دهیم که می خواهیم عصاره‌ی خیار به خوبی با آب مخلوط شود. در عین حال، آب را نجوشانید یا آن را برای مدت طولانی نگه دارید زیرا بر خلاف هدف عمل می‌کند، یعنی مواد مغذی خیار را از بین می‌برد.

مرحله 9

حالا شعله را خاموش کنید و اجازه دهید آب خیار کمی خنک شود. تقریباً 10 دقیقه طول می‌کشد تا به اندازه‌ی مورد نظر ما خنک شود. همه چیز را در ظرف مخلوط کن بریزید.

مرحله 10

حدود 20 ثانیه به هم بزنید و سرعت همزن را در سطح 1 نگه دارید.

مرحله 11

ما تقریباً کار را تمام کرده‌ایم و حدس می‌زنیم چه چیزی شد؟ من از قبل هیجان زده هستم که آن را روی صورتم اسپری کنم! حالا باید آب آن را الک کنیم و این باعث جدا شدن تکه‌های بزرگتر خیار می‌شود.

مرحله 12

آب میوه را مستقیماً در یک بطری ذخیره سازی یا یک لیوان جمع کنید، مانند روشی که من انجام داده‌ام.
همین است، تونر صورت خیار ما آماده است! آن را در یک بطری تمیز در یخچال قرار دهید و در صورت لزوم اسپری کنید.
راه‌هایی که می‌توانید از آن استفاده کنید
به عنوان اسپری صورت: این نوع استفاده مورد علاقه‌ی من است. من فقط عاشق اسپری کردن آن هستم، بعد از مراسم شستشوی صورتم در بازگشت به خانه در روزهای گرم تابستان. 
خیار دارای خواص تقویت کننده‌ی طبیعی است، بنابراین می‌توانید دو بار در روز از آن به عنوان یک تونر به تنهایی استفاده کنید.
مایع خار خنک شده را روی یک پد پنبه‌ای بریزید و آن را روی چشمان خود قرار دهید تا از پف و درد چشم جلوگیری کند.
تهیه‌ی یک بار این تونر صورت خیار در یخچال به مدت 4 روز استفاده می‌شود. همین روش را می‌توان با گلبرگ های گل رز نیز به جای خیار انجام داد.
تونر برای حفظ پوست تمیز و سالم بسیار مهم است. تونرهای تجاری حاوی مواد شیمیایی زیادی هستند و به همین دلیل است که باید این جایگزین ایمن‌تر را امتحان کنید. 
پاشیدن مقداری اسپری خیار یکی از بهترین راه‌ها برای تسکین پوست خشک است. همچنین پوست را تقویت می‌کند و می‌توان آن را به راحتی در خانه با مواد ساده تهیه کرد. تنها چیزی که نیاز دارد یک خیار است. با انجام مراحلی که در بالا ذکر شد می‌توانید به راحتی این تونر صورت را تهیه کنید. این تونر صورت خیار را می‌توان تا 4 روز در یخچال نگهداری کرد. می توانید از آن به عنوان ماسک صورت نیز استفاده کنید. خیار به عنوان آبرسان و تسکین دهنده‌ی پوست شناخته شده است. پس این ماست صورت خانگی را در برنامه‌ی روزانه‌ی مراقبت از پوست خود قرار دهید تا از مزایای آن بهره‌مند شوید!


سوالات متداول


آیا می‌توانم روزانه خیار را روی صورتم بگذارم؟
آره. استفاده‌ی روزانه از خیار روی صورت یک راه عالی برای تسکین پوست و جلوگیری از لک است.

آیا خیار عوارضی دارد؟
خیار فاقد هر گونه مواد خشن یا تحریک کننده است و برای پوست‌های حساس بی‌خطر است.

آیا می‌توانم آب خیار را یک شب روی صورتم بگذارم؟
آره. گذاشتن آب خیار در طول شب روی صورت بی‌خطر است تا به پوستی مرطوب و درخشان برسید.

آیا خیار پوست را روشن می‌کند؟
آره. خیار سرشار از ویتامین C و اسید فولیک است که رشد سلول‌های جدید را تحریک کرده و پوست شما را از سموم محیطی ایمن نگه می‌دارد و در نتیجه آن را درخشان می‌کند.

تونر خیار خانگی برای روشن کردن پوست

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟