نفت سپاهان 60 تومان سود تقسیم کرد

مجمع شرکت نفت سپاهان با حضور بیش از 89 درصد سهامداران در ساعت 10:00 صبح روز یکشنبه مورخ 1403/04/24 در سالن همایش های هتل ارم تهران برگزار شد.
نفت سپاهان 60 تومان سود تقسیم کرد

به گزارش افق بازار: مجمع شرکت نفت سپاهان با حضور بیش از 89 درصد سهامداران امروز یکشنبه 24 تیر ماه در سالن همایش های هتل ارم تهران برگزار شد.

در مجمع نفت سپاهان و بر اساس رای سهامداران شسپا به ازای هر سهم 60 تومان سود تقسیم کرد.

دیگران چه می خوانند:

در ابتدای این مجمع اعضای هیئت مدیره شرکت نفت سپاهان که شامل حسین موسی به عنوان رئیس هیئت مدیره، علی کرامتی و علیرضا محمودی به عنوان اعضای هیئت مدیره، حسن پژوهش از پالایشگاه اصفهان به عنوان عضو هیئت مدیره و فرهاد امین دهقان مدیرعامل شرکت نفت سپاهان معرفی شدند.

در ادامه مدیرعامل شرکت نفت سپاهان در مجمع عمومی عادی سالیانه شسپا به تشریح عملکرد شرکت پرداخت. شرکت نفت سپاهان از سال 1392 وارد بورس شده و در مساحتی حدود 40 هکتار فعالیت می‌کند. ظرفیت اسمی این شرکت 782 هزار تن است و پالایشگاه نفت اصفهان تأمین کننده اصلی خوراک آن می‌باشد. این شرکت با 1500 نفر پرسنل، سرمایه‌ای به ارزش 56 هزار میلیارد تومان دارد و محصولات اصلی آن شامل انواع روغن‌های بنزینی، دیزلی، صنعتی و روغن‌های پایه اکسترکت و گروه پارافین هستند.

در سال 1402، شرکت نفت سپاهان رکورد تولید 740 هزار تن را به ثبت رساند که سهم آن از بازار به 33 درصد رسید. همچنین، 46 درصد از صادرات سالیانه این محصولات به شرکت نفت سپاهان تعلق دارد. سهم این شرکت از بازار داخلی حدود 22 درصد است و 68 درصد تولیدات به بازارهای صادراتی و 32 درصد به بازار داخلی عرضه می‌شود.

فرهاد امین دهقان همچنین به تشریح سهامداران شرکت و ترکیب ارزشی آنها پرداخت. وی در ادامه به فرآیند تولید اشاره کرد که شامل دریافت چهار نوع خوراک اصلی از پالایشگاه‌ها و پردازش آنها در واحدهای مختلف است که خروجی آنها روغن پایه و واکس می‌باشد. حدود 94 درصد خوراک از پالایشگاه اصفهان و 6 درصد از پالایشگاه بندرعباس تأمین می‌شود.

در سال 1402، فروش شرکت به 743 هزار تن رسید که نشان دهنده رشد 2 درصدی نسبت به سال‌های گذشته است. از این مقدار، 68 درصد به صادرات و 32 درصد به بازار داخلی اختصاص دارد. در این سال، شرکت نفت سپاهان توانست حدود 540 هزار تن محصول را صادر و 239 هزار تن را در بازار داخلی عرضه کند.

پروژه‌های توسعه‌ای شرکت نفت سپاهان نیز با پیشرفت قابل توجهی همراه بوده‌اند. پروژه‌ای با ظرفیت اسمی 140 هزار تن در پایان سال 1402، 7 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اکنون به 18 درصد رسیده است. هدف شرکت افزایش سرعت بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای سودآوری بیشتر است.

در زمینه مالی، درآمد شرکت حدود 23 هزار میلیارد تومان بوده که نشان دهنده رشد 27 درصدی است. سود خالص تغییر خاصی نکرده اما سود عملیاتی 7 درصد رشد داشته است.

فرهاد امین دهقان در پایان ابراز امیدواری کرد که با همکاری و تلاش همه همکاران، شرکت نفت سپاهان همچنان به عنوان بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده محصولات روانکار در کشور شناخته شود و در مسیر پیشرفت و توسعه گام بردارد.

گزارش عملکرد ارائه شده در مجمع نفت سپاهان نشان داد که «شسپا» با تلاش و برنامه‌ریزی دقیق توانسته است جایگاه خود را در صنعت نفت و روانکار کشور حفظ و تقویت کند و به آینده‌ای روشن‌تر امیدوار باشد.

 

اهم موارد مطرح شده در این مجمع:

  • مهم ترین موارد مطرح شده در این مجمع به شرح زیر است:

    *نفت سپاهان رشد 2 درصدی مقدار فروش را تجربه کرد.

    *48 درصد محصولات شسپا صادر می شود.

    *مبلغ فروش 27 درصد رشد کرد.

    *طرح FRW  معادل 90 درصد پیشرفت دارد. در این طرح وکس زیر نیک درصد تولید می‌شود.

    *طرح تولید روغن پایه گروه 2و3 معدل 35 درصد پیشرفت دارد. از این طرح 20 هزار تن محصول صادر می شود.

    *شسپا خواهان ایجاد سود پایدار از طریق تکمیل زنجیره ارزش محصولات پایه است.

    *سند پنج ساله جامع محیط زیست این شرکت اجرایی می شود.

    *نوع برج خنک کننده تغییر می کند.

    *واحد بلندینگ توسعه می یابد.

    *نوع مظروف به جهت کاهش بهای تمام شده تغییر می یابد.

    *سیستم فیلتراسیون تغییر و بهینه سازی می شود.

    *معادل 45 درصد از محصولات نفت سپاهان، خارج از بورس عرضه می شود.

    *محصولات جدیدی به سبد تولیدات این شرکت اضافه می شود.

    *معادل 639 میلیارد تومان اعتبار ارز ارزش افزوده از سازمان امور مالیاتی اخذ شد.

    *روزانه 200 تانکر در شسپا تخلیه می شود‌.

    *مدیر عامل نفت سپاهان طی مجمع امروز در خصوص مزایای یکسان سازی نرخ محصولات صنعت روانکار اظهار کرد: افزایش نرخ 25 درصدی نرخ محصولات اعلام شد. نرخ محصولات شسپا از سایر شرکت ها کمتر است. یکسان سازی نرخ ها به درآمد بیشتر منتهی می شود. روغن نهایی و روغن موتور مجدد تولید می شود. سبد فروش نسبت به محصولاتی که سود بیشتر دارد، سوق داده می شود.  ارز تخصصی روغن پایه به صورت کوتاژی است.

    *فروش مبلغی نفت سپاهان 96 همتی شد.

    *شسپا خواهان قرار گیری میان چهار شرکت برتر صنعت است.

    *ایستگاه مستقل گاز احداث و آماده وصل شدن به مدار بوده و طی ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

    *هزینه گاز این شرکت 200 میلیارد تومان بوده و نصف سایر شرکت ها به شمار می رود.

    *اسناد برخی از املاک ثبت و اخذ شد.

نفت سپاهان 60 تومان سود تقسیم کرد

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟