11 فواید شگفت انگیز آجیل ماکادمیا برای سلامتی

فواید آجیل ماکادمیا فراتر از طعم خامه‌ای آن است. آن‌ها طعم نارگیل مانند و مشخصات تغذیه‌ای متمایز دارند. آجیل ماکادمیا حاوی فیتونوترینت‌های مفید و مواد مغذی مانند ویتامین‌های A و B، آهن، منگنز، فولات و آنتی‌اکسیدان‌های قوی است. علاوه بر این، آن‌ها حاوی بسیاری از اسیدهای چرب مفید هستند. در نتیجه ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش داده و در درمان و پیشگیری از دیابت مفید باشند.
11 فواید شگفت انگیز آجیل ماکادمیا برای سلامتی

این مقاله به اهمیت آجیل ماکادمیا، فواید، تاریخچه، مشخصات تغذیه‌ای و هر گونه عوارض جانبی احتمالی می‌پردازد. نگاهی بیاندازید.


آجیل ماکادمیا چیست؟


آجیل ماکادمیا میوه درخت ماکادمیا است که بومی استرالیا است. آجیل کوئینزلند، آجیل بوته‌ای، آجیل ماروچی، آجیل هاوایی و آجیل باپل نیز نامیده می‌شود و از نظر تجاری بسیار مهم هستند.
درختان از خانواده گیاهان Proteaceae هستند و ارتفاع آن‌ها به 40 فوت می‌رسد. برگها بیضوی هستند و معمولاً در حلقه‌های سه تا شش قرار دارند. گل‌ها باریک و حدود 10 cm طول دارند. آجیل ماکادمیا بسیار سخت و چوبی است. آن‌ها دارای رأس نوک تیز و حاوی یک یا دو دانه هستند.

دیگران چه می خوانند:

تاریخچه آجیل ماکادمیا چیست؟

این گیاه شناس آلمانی-استرالیایی فردیناند فون مولر بود که در سال 1857 نام ماکادمیا را به این جنس داد. این نام به افتخار جان مکادام، شیمیدان، سیاستمدار و معلم پزشکی اسکاتلندی-استرالیایی بود.
در اواخر دهه 1800، نهال ماکادمیا به هاوایی معرفی شد و تا دهه 1970 بود که صنعت آجیل ماکادمیا در استرالیا شکوفا شد.
دانستنی‌ها:
در برخی از نقاط جهان، آجیل ماکادمیا با نام مستعار "پادشاه همه آجیل‌ها" شناخته می‌شود زیرا یکی از گران‌ترین و خوشمزه‌ترین آجیل‌ها است.
دلیلی برای شکوفا شدن این آجیل وجود دارد. قبل از اینکه به جزئیات بپردازیم، بیایید نگاهی به مهم‌ترین جنبه‌های سلامتی این آجیل بیندازیم یا اینکه چرا این آجیل‌ها سالم در نظر گرفته می‌شوند.

چه چیزی آجیل ماکادمیا را سالم می‌کند؟

آجیل ماکادمیا حاوی برخی از مهم‌ترین ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری از جمله ویتامین A، ویتامین B، آهن، فولات، منگنز، پروتئین، چربی‌های سالم و آنتی‌اکسیدان‌ها است.
آن‌ها همچنین سرشار از اسید اولئیک و اسیدهای چرب تک غیراشباع امگا 9 هستند که در روغن زیتون نیز یافت می‌شود.
مواد مغذی متعدد دیگری نیز در این آجیل وجود دارد.

حقایق تغذیه‌ای آجیل ماکادمیا

ماکادمیا منابع غنی ویتامین A، آهن، پروتئین، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین و فولات است. آن‌ها همچنین حاوی مقادیر متوسطی روی، مس، کلسیم، فسفر، پتاسیم و منیزیم هستند. آجیل ماکادمیا حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند پلی فنول‌ها، اسیدهای آمینه، فلاون‌ها و سلنیوم است. آن‌ها همچنین منابع خوبی از کربوهیدرات‌هایی مانند ساکارز، فروکتوز، گلوکز، مالتوز و برخی کربوهیدرات‌های مبتنی بر نشاسته هستند.
یک اونس آجیل ماکادمیا خام (حدود 28 گرم) حاوی 201 کالری است. حاوی 21 گرم چربی کل است که تنها 3 گرم آن چربی اشباع است. آجیل فاقد کلسترول و مقدار ناچیزی سدیم است. سایر مواد مغذی مهم در 30 gr  از آجیل عبارتند از:

  • 2 میلی‌گرم منگنز (58٪ DV)
  • 3 میلی‌گرم تیامین (23٪ DV)
  • 2 میلی‌گرم مس (11٪ DV)
  • 4 گرم فیبر (10٪ DV)
  • 37 میلی‌گرم منیزیم (9٪ DV)
  • 1 میلی‌گرم آهن (6٪ DV)
  • 53 میلی‌گرم فسفر (5٪ DV)
  • 1 میلی‌گرم ویتامین B6 (4٪ DV)
  • 2 گرم پروتئین (4٪ DV)

این مواد مغذی آجیل ماکادمیا را سالم می‌کنند.


فواید آجیل ماکادمیا چیست؟


از آنجایی که این آجیل سرشار از فیبر و سایر مواد معدنی مانند منیزیم و پتاسیم است، سلامت قلب را بهبود می‌بخشد. آن‌ها به کاهش کلسترول و فشار خون کمک می‌کنند. فیبر موجود در این آجیل به درمان دیابت نیز کمک می‌کند و آنتی‌اکسیدان‌ها پوست و موی شما را جوان می‌کنند.

1. سلامت قلب را ارتقاء دهد

مطالعات نشان داده‌اند که آجیل ماکادمیا می‌تواند در یک رژیم غذایی سالم برای قلب گنجانده شود زیرا به کاهش کلسترول کمک می‌کند و در نتیجه خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.
آجیل ماکادمیا همچنین سرشار از اسیدهای چرب تک غیراشباع است که به مبارزه با استرس اکسیداتیو و التهاب کمک می‌کند. بنابراین، آن‌ها ممکن است به کاهش خطر بیماری عروق کرونر کمک کنند.
یک گزارش توسط انجمن قلب آمریکا بیان می‌کند که افراد مبتلاء به دیابت ممکن است با گنجاندن آجیل در رژیم غذایی خود خطر ابتلاء به بیماری قلبی را کاهش دهند. این به این دلیل است که چربی‌های تک غیراشباع موجود در آجیل (از جمله آجیل ماکادامیا) می‌توانند پروفایل لیپیدی خون را بهبود بخشند. همچنین اعتقاد بر این است که این آجیل فشار خون را کاهش می‌دهد و در نتیجه به سلامت قلب کمک می‌کند. برخی منابع این کیفیت آجیل ماکادمیا را به محتوای پتاسیم آن نسبت می‌دهند.

2. سطح قند خون را بهبود بخشد

به طور کلی، آجیل‌ها برای تسکین تأثیر برخی از مشکلات سلامتی که همراه با دیابت هستند، شناخته شده‌اند. این بیانیه بیشتر توسط یک مطالعه کانادایی ثابت شده است که بیان می‌کند که آجیل درختی (از جمله آجیل ماکادمیا) می‌تواند کنترل قند خون را در بیماران مبتلاء به دیابت نوع 2 بهبود بخشد.
آجیل ماکادمیا مشخصات منحصربه‌فردی از مواد مغذی درشت و ریز مغذی و سایر ترکیبات زیست فعال دارد که به بهبود سطح قند خون و مقابله با اثرات سوء دیابت کمک می‌کند. گزارش دیگری حاکی از آن است که اگرچه آجیل ماکادمیا دارای چربی است، اما مصرف آن در هنگام دیابت مناسب است. از آنجایی که این آجیل حاوی اسیدهای چرب تک غیراشباع است، ممکن است به کاهش کلسترول بد کمک کند.

3. به کاهش وزن کمک کند

اگر رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و بدن خود را به اندازه کافی حرکت دهید، دلیلی ندارد که وزن کم نکنید. قرار دادن آجیل ماکادمیا در رژیم غذایی خود یکی از راه‌های انجام آن است.
آجیل ماکادمیا کربوهیدرات کمی دارد (30 gr  از آجیل 4 گرم کربوهیدرات ارائه می‌دهد)، اما کالری آن‌ها کمی بالاتر است (30 gr  از آجیل حاوی حدود 205 کالری است). اما نگران نباشید. داشتن حدود 60 gr از آجیل می‌تواند شما را کمی بیشتر به سمت اهداف کاهش وزن خود سوق دهد.
آجیل همچنین حاوی فیبر است. خوردن آن‌ها هر روز صبح همراه با صبحانه ممکن است از گرسنگی شما جلوگیری کند. همچنین اعتقاد بر این است که آجیل می‌تواند منجر به افزایش وزن سالم شود. این می‌تواند به این دلیل باشد که آن‌ها حاوی بیشترین کالری در 30 gr  هستند (که بیشتر از چربی‌های تک غیراشباع سالم به دست می‌آید). با این حال، تحقیقات کمتری برای حمایت از این موضوع وجود دارد.

4. سلامت استخوان را بهبود بخشد

آجیل ماکادمیا منابع خوبی از کلسیم، منیزیم و پتاسیم هستند، سه ماده معدنی که برای تقویت سلامت استخوان‌ها شناخته شده‌اند. آن‌ها همچنین سدیم کمی دارند.
فسفر موجود در آجیل به معدنی شدن دندان‌ها و استخوان‌ها کمک می‌کند.
برخی از کارشناسان معتقدند که آجیل ماکادمیا ممکن است به پیشگیری از چاقی شکمی نیز کمک کند، که یکی از چهار عامل منجر به سندرم متابولیک است. تحقیقات بیشتری در اینجا برای اثبات این امر ضروری است.

5. از سلامت روده حمایت می‌کند

آجیل حاوی فیبر است که ممکن است سلامت روده را تقویت کند. مطالعات نشان می‌دهد که فیبر غذایی می‌تواند اثرات مفیدی بر میکروبیوتای روده داشته باشد.
آجیل به خصوص غنی از مس است. اگرچه اعتقاد بر این است که مس از واکنش‌های آنزیمی که سلامت گوارش را بهبود می‌بخشد پشتیبانی می‌کند، اما برای تأیید آن به تحقیقات بیشتری نیاز داریم.
اما مراقب باشید که آجیل ماکادمیا خود را از کجا می‌خرید زیرا منابع اخیر میزان رشد سالمونلا در آجیل درختی (از جمله آجیل ماکادمیا) را بیان می‌کنند.

6. به تسکین التهاب کمک می‌کند

یک مطالعه نشان می‌دهد که مصرف آجیل ماکادمیا می‌تواند به تسکین التهاب کمک کند، که در غیر این صورت می‌تواند باعث بیماری عروق کرونر قلب شود. مطالعه دیگری بر روی موش‌ها، اثربخشی روغن ماکادمیا را در درمان التهاب بیان می‌کند.
آجیل ماکادمیا همچنین منابع خوبی از اسید آلفا‌لینولئیک، نوعی اسید چرب امگا 3 ضدالتهابی است که به درمان التهاب و جلوگیری از آرتریت بعدی کمک می‌کند.

7. چربی‌های سالم را افزایش می‌دهد

قبلاً دیده‌ایم که این آجیل‌ها سرشار از چربی‌های تک غیراشباع هستند، یعنی چربی‌های سالم.
آجیل ماکادمیا 75 درصد چربی دارد، اما بیشتر آن از نوع تک غیراشباع است. یک رژیم غذایی معمولی ایالات متحده حاوی حدود 37 درصد چربی است و طبق یک مطالعه، جایگزینی این چربی با چربی آجیل ماکادامیا می‌تواند به طور چشمگیری پروفایل چربی را بهبود بخشد.
برخی گزارش‌ها همچنین بیان می‌کنند که آجیل ماکادمیا HDL، کلسترول خوب را افزایش می‌دهد و سطح LDL، کلسترول بد را کاهش می‌دهد. با این حال، تحقیقات بیشتری در این زمینه ضروری است.

8. سلامت مغز را بهبود می‌بخشد

به طور کلی آجیل با خطر سکته مغزی ارتباط معکوس دارد.
اعتقاد بر این است که اسید اولئیک موجود در آجیل از سکته مغزی جلوگیری می‌کند، اگرچه اطلاعات در این زمینه محدود است.
یکی دیگر از اسیدهای موجود در آجیل اسید پالمیتولئیک است که همچنین جزء مهم میلین است (میلین یک لایه چربی است که از سلول‌های عصبی در مغز محافظت می‌کند).
چند ماده مغذی دیگر در آجیل ماکادمیا عبارتند از مس، ویتامین B1، منگنز و منیزیم که همگی به تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی سالم کمک می‌کنند.
همچنین امگا 9 موجود در این آجیل به بهبود خلق و خو کمک می‌کند. این اسید چرب می‌تواند حافظه را تقویت کرده و از چندین بیماری عصبی پیشگیری کند. یک مطالعه بیان می‌کند که یک اسید چرب امگا 9 خاص ممکن است در درمان بیماری آلزایمر کمک کند.
آجیل ماکادمیا همچنین حاوی پروتئین با کیفیت بالا است، البته فقط در مقدار کمی. برخی بر این باورند که این پروتئین ممکن است سطوح انرژی پایدار را ارائه دهد و خلق و خوی شما را بهبود بخشد. با این حال، در اینجا به تحقیقات بیشتری نیاز است.

9. متابولیسم را افزایش می‌دهد

اسیدهای چرب تک غیراشباع موجود در آجیل ماکادامیا می‌تواند متابولیسم چربی را تسریع کند. مصرف آجیل درختی، به طور کلی، با کاهش خطر ابتلاء به سندرم متابولیک مرتبط است.

10. به مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک می‌کند

مطالعات نشان داده‌اند که آجیل (از جمله آجیل ماکادمیا) می‌تواند به کاهش استرس اکسیداتیو در افراد کمک کند. این آجیل همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان است که به غلبه بر استرس نیز کمک می‌کند. این به این دلیل است که آنتی‌اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند که سطوح بالای آن می‌تواند منجر به استرس اکسیداتیو و افزایش خطر بیماری شود.

11. سلامت پوست را بهبود می‌بخشد

آجیل ماکادمیا حاوی توکوترینول و اسکوالن است، دو ترکیب مهم که از استرس اکسیداتیو ناشی از نور خورشید بر روی پوست جلوگیری می‌کند. اسیدهای چرب ضروری موجود در آجیل ماکادمیا در سلامت پوست نقش دارند و این امر به ویژه در مورد روغن آجیل ماکادمیا صادق است. اسید پالمیتولئیک موجود در آجیل یکی دیگر از اسیدهای چرب ضروری است که از کم آبی بافت جلوگیری می‌کند و باعث بهبود و بازسازی پوست می‌شود.
استفاده از روغن روی پوست می‌تواند به آن درخشندگی جوانی بدهد. اگرچه ضخیم است، اما به راحتی جذب پوست می شود. توجه به این نکته ضروری است که مقداری اسید پالمیتولئیک به طور طبیعی روی پوست ما وجود دارد که با افزایش سن کاهش می یابد. استفاده از این روغن آجیل می تواند پوست را با اسید ضروری پر کند.
اسید پالمیتولئیک همچنین ممکن است به تأخیر در پیری پوست کمک کند. ممکن است از شروع زودهنگام علائم پیری مانند چین و چروک و لکه‌های پیری جلوگیری کند. اطلاعات کافی در این زمینه موجود نیست.
این‌ها فواید آجیل ماکادمیا بود. اما یک نکته وجود دارد، اگر از انتخاب نوع مناسب آجیل و نگهداری آن‌ها مطمئن نیستید، چگونه می‌توانید از مزایای آن بهرهمند شوید؟


نحوه انتخاب و نگهداری آجیل ماکادامیا


آجیل ماکادمیا در تمام طول سال یافت می‌شود، بنابراین لازم نیست نگران فصل آن باشیم. همچنین انواع مختلفی از آجیل ماکادمیا (شیرین شده، شور، پوسته، بدون پوست و غیره) در بازار موجود است.
به سراغ کسانی بروید که هیچ گونه افزودنی ندارند، آنهایی که حاوی نمک یا شیرین‌کننده نیستند. بهترین آجیل ماکادمیا فشرده، صاف و یکنواخت است. آن‌ها هیچ ترک ندارند و هیچ بوی عجیبی متصاعد نمی شوند.
آجیل‌ها را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. آن‌ها می‌توانند ماه‌ها بدون خراب شدن در انبار شما بمانند. اما هر از چندگاهی رشد هرگونه کپک یا باکتری را بررسی کنید. همچنین، در صورتی که مغزهای پوسته‌دار خریداری کرده‌اید، باید آن‌ها را در یک ظرف دربسته داخل یخچال قرار دهید. در غیر این‌ صورت، آن‌ها ممکن است خیلی سریع فاسد شوند.
برای شکستن مهره‌ها می‌توانید از دستگاه مخصوص استفاده کنید. این فندق‌شکن ماکادمیا می‌تواند به شما در انجام کار کمک کند.
ممکن است بخواهید آجیل را خام بخورید. با این حال، اضافه کردن آن‌ها به برخی از دستور‌العمل‌های خوشمزه فقط می‌تواند روز شما را خاص‌تر کند.


آیا دستور‌العمل‌های محبوب آجیل ماکادامیا وجود دارد؟


چند غذای محبوب عبارتند از کلوچه ماکادمیا شکلاتی سفید و چیزکیک ماکادمیا بلوبری.

1. کوکی‌های ماکادمیا با شکلات سفید

آنچه شما نیاز دارید

  • 1 فنجان کره نرم شده
  • ½ فنجان شکر سفید
  • ¾ فنجان شکر قهوه‌ای روشن بسته‌بندی شده
  • 2 عدد تخم مرغ
  • ½ قاشق چای‌خوری عصاره بادام
  •  ½ قاشق چای‌خوری عصاره وانیل
  • 1 قاشق چای‌خوری جوش شیرین
  • ½ قاشق چای‌خوری نمک
  •  ½ فنجان آرد همه منظوره
  • 1 فنجان آجیل ماکادمیا، درشت خرد شده
  • 1 فنجان شکلات سفید، درشت خرد شده

روش‌ها
فر خود را با دمای 350 درجه گرم کنید
در یک کاسه بزرگ، کره، شکر قهوه‌ای و شکر سفید را اضافه کنید. مخلوط کنید تا مخلوط یکدست شود. تخم مرغ‌ها را یکی یکی بزنید. عصاره وانیل و بادام را هم بزنید.
آرد، نمک و جوش شیرین را با هم مخلوط کرده و به تدریج به مخلوط خامه‌ای اضافه کنید.
آجیل ماکادمیا و شکلات سفید را اضافه کنید. این خمیر را با قاشق روی ورقه‌های شیرینی چرب شده بریزید.
حدود 10 دقیقه در فر از قبل گرم شده یا تا زمانی که کلوچه‌ها قهوه‌ای طلایی شوند بپزید.

2. کیک پنیر ماکادمیا بلوبری

آنچه شما نیاز دارید
برای کراست، به 3  اونس ماکادامیا (خرد شده در مخلوط کن)، 1 فنجان آرد، ¼ فنجان شکر قهوه‌ای بسته‌بندی شده و ½ فنجان کره شیرین نرم شده نیاز دارید.
برای لایه اول به 24 قاشق چای‌خوری پنیر خامه‌ای نرم شده، 1 قاشق چای‌خوری عصاره وانیل، 1 فنجان شکر و 4 تخم مرغ نیاز دارید.
برای لایه دوم به 1 فنجان خامه ترش، 2 قاشق غذاخوری شکر و ½ قاشق چای‌خوری عصاره وانیل نیاز دارید.
و برای رویه به 2 فنجان زغال اخته تازه، 1 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت و 3 قاشق غذاخوری آب سرد نیاز دارید.
روش‌ها
فر را با دمای 400 درجه فارنهایت گرم کنید.
برای درست کردن کراست، مواد مربوطه را با هم ترکیب کرده و خوب مخلوط کنید. کف قالب 10 cm را فشار دهید و بگذارید 15 دقیقه بپزد.
دمای فر را به 350 درجه کاهش دهید. برای درست کردن لایه اول، پنیر را در یک کاسه بزرگ خرد کرده و عصاره وانیل، شکر و تخم مرغ را اضافه کنید.
با استفاده از همزن برقی با سرعت زیاد هم بزنید. این کار را تا زمانی انجام دهید که مخلوط به خوبی مخلوط و یکدست شود.
مخلوط را روی کراست بریزید.
40 دقیقه بپزید تا سفت شود. مطمئن شوید که کاملاً محکم نیست.
از فر خارج کنید و به مدت 10 دقیقه خنک کنید.
برای لایه بعدی خامه ترش، شکر و عصاره وانیل را با هم مخلوط کنید. آن را روی کیک پخش کنید.
5 دقیقه بپزید و بگذارید خنک شود.
برای رویه، نشاسته ذرت را با آب سرد مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید.
توت‌ها را هم بزنید و بپزید تا مخلوط غلیظ شود. بگذارید خنک شود و سپس مخلوط را روی چیزکیک بمالید.
قبل از سرو حدود یک ساعت خنک کنید.
نه تنها در این دستور‌العمل‌ها، راه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید از آجیل ماکادمیا استفاده کنید.
آیا روش دیگری برای استفاده از آجیل ماکادمیا وجود دارد؟
از روغن ماکادمیا می‌توان برای طبخ انواع غذاهای خوشمزه استفاده کرد. به عنوان سس سالاد بسیار خوب عمل می‌کند زیرا طعم تقریباً شیرین و آجیلی دارد. همچنین روغن فوق‌العاده‌ای برای سرخ کردن و پختن است. روغن آجیل ماکادمیا با همه چیز از میوه ها گرفته تا پنیر و سبزیجات طعم بسیار خوبی دارد.
به غیر از پخت و پز با روغن ماکادمیا، می‌توانید از آن به صورت موضعی نیز استفاده کنید و تمام فوایدی که برای پوست و موی خود دارد را به همراه داشته باشید. برای حالت دادن به موهایتان، آن را گرم کنید و موها و پوست سر خود را با آن ماساژ دهید. برای اینکه پوست خود را جوان و مرطوب نگه دارید، می‌توانید بعد از حمام روزانه از آن برای بدن خود استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید از این روغن فوق‌العاده برای درمان کوتیکول‌های آسیب‌دیده استفاده کنید.
همچنین می‌توانید آجیل را برای صبحانه‌ای مجلل به بلغور جو دوسر صبحگاهی خود اضافه کنید. یا آجیل ماکادمیا خرد شده را به سالاد عصرانه خود اضافه کنید. می توانید آجیل ماکادمیا را به صورت کره پردازش کنید و به جای کره بادام‌زمینی استفاده کنید.


آجیل ماکادمیا را از کجا بخریم


شما می‌توانید آن‌ها را ترجیحاً از نزدیکترین سوپرمارکت یا آنلاین خریداری کنید. ارگانیک همیشه بهترین است.
در اینجا چند واقعیت جالب در مورد این آجیل‌ها آورده شده است.
آیا اطلاعات سریعی در مورد آجیل ماکادمیا دارید؟
بیشتر آجیل ماکادمیا در جهان در جزیره هاوایی رشد می‌کند.
آجیل برای اولین بار در سال 1881 به عنوان زیور به هاوایی معرفی شد. اولین باغ های تجاری آجیل در سال 1921 آغاز شد.
آجیل ماکادمیا سخت‌ترین آجیل است. برای شکستن آن‌ها به 300 پوند در هر اینچ مربع فشار نیاز است. مطمئناً آنها پوسته‌های سختی هستند.
ایالات متحده آمریکا بزرگترین مصرف‌کننده آجیل ماکادمیا (51٪ از کل مصرف جهان) است، در حالی که ژاپن در رتبه دوم (15٪) قرار دارد. هر ساله چهارم سپتامبر به عنوان روز ملی آجیل ماکادمیا جشن گرفته می‌شود.
مهم نیست که هر چیزی در این دنیا چقدر خوب است، سایه‌ای از تاریکی دارد. و ماکادمیا هم همینطور.
دانستنی‌ها:
درخت ماکادمیا ممکن است حدود 5 تا 8 سال طول بکشد تا آجیل تولید کند. اما پس از بلوغ می تواند 100 سال زنده بماند.

آیا عوارض جانبی آجیل ماکادمیا وجود دارد؟

آجیل‌ها تا حد زیادی بی‌خطر هستند و عوارض جانبی آن نادر است. اما مصرف بیش از حد می‌تواند باعث آلرژی و فشار خون بالا شود.

  • آلرژی

مصرف آجیل ممکن است باعث واکنش حساسیت پوستی شود. افراد خاصی نیز گزارش کرده اند که آلرژی‌هایی مانند سرفه را تجربه کرده‌اند.

  • فشار خون

در صورتی که آجیل‌هایی که خریداری کرده‌اید نمک‌زده باشند، می‌توانند سطح فشار خون شما را افزایش دهند. بنابراین، به سراغ انواع بدون نمک (و شیرین نشده) بروید.

  • مشکلات گوارشی

با توجه به اینکه آن‌ها منابع خوبی از فیبر هستند، مصرف بیش از حد این آجیل می‌تواند باعث مشکلات گوارشی شود. فیبر بیش از حد با یبوست مرتبط است. برخی از افراد نیز ممکن است گاز، اسهال و نفخ را تجربه کنند.

  • مشکلات احتمالی در زنان باردار و شیرده

آجیل ماکادمیا زمانی که در مقادیر معمولی مصرف شود بی‌خطر است. هیچ تحقیقی در مورد اثرات مصرف بیش از حد این آجیل بر روی زنان باردار و/یا شیرده وجود ندارد. بنابراین، به مقادیر طبیعی پایبند باشید.
خوردن چند گرم از این آجیل (حدود 60 گرم) در روز باید خوب باشد.
آجیل ماکادمیا فواید زیادی دارد. آن‌ها سرشار از ویتامین‌های A و B، آهن، منگنز، فولات و آنتی‌اکسیدان هستند. آن‌ها سلامت قلب، استخوان، روده، مغز و پوست را تقویت می‌کنند. این آجیل همچنین متابولیسم را افزایش می‌دهد، با استرس اکسیداتیو مبارزه می‌کند، التهاب را تسکین می‌دهد و به کاهش وزن کمک می‌کند. می‌توانید از این آجیل در سالاد، تاپینگ صبحانه یا روغن ماکادمیا برای پخت و پز استفاده کنید. با این حال، مصرف بیش از حد ممکن است عوارض جانبی نامطلوبی مانند مشکلات گوارشی و افزایش سطح فشار خون (در صورت نمک زدن) ایجاد کند. مصرف متوسط توصیه می‌شود.

11 فواید شگفت انگیز آجیل ماکادمیا برای سلامتی

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟