داریوش باقرجوان درباره آخرین وضعیت اعزام زوار اربعین به پایانههای مرزی از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جادهای، اظهار داشت: آمادهسازی پایانههای مرزی از ابتدای سال در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای قرار گرفت، دراین باره 1200 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد و تا 10 شهریور امسال بهسازی جادهها و آمادهسازی پایانههای مرزی به پایان رسید و کارگاههای جادهای هم جمع شد.
* آغاز طرح جابهجایی زوار اربعین از طریق ناوگان جادهای از 11 شهریور
وی افزود: در حال حاضر شاهد حضور گسترده زوار اربعین در پایانههای مرزی و پایانههای مسافری کشور هستیم قرار بود طرح جابهجایی زوار اربعین در بخش حمل و نقل جادهای از 15 شهریور آغاز شود اما به دلیل استقبال گسترده زوار از 11 شهریور این طرح آغاز شد.
مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با بیان اینکه در حال حاضر جابهجایی مسافر در پایانههای مرزی به صورت روان انجام می شود، گفت: روز گذشته در پایانههای چهارگانه تهران 170 دستگاه اتوبوس به سمت مرزهای عراق اعزام شد.
* اختصاص 9000 سواری پلاک عمومی و مینیبوس/ دستگاهها برای تأمین اتوبوس همکاری نکردند
باقرجوان افزود: 8 هزار دستگاه ناوگان مسافری عمومی برای جابهجایی زوار اربعین در نظر گرفته شد انتظار داشتیم دستگاههای دولتی و نهادهای دیگر هم ناوگان در اختیار خود را برای جابهجایی زوار اربعین اختصاص دهند که متأسفانه استقبال نکردند و ما گلایه جدی از آنها داریم، اما تلاش کردیم 4 هزار دستگاه سواری کرایه پلاک عمومی و 5 هزار دستگاه ناوگان ون و مینیبوس مناسب نیز برای این ایام اختصاص دهیم.
* اعزام روزانه 3000 دستگاه ناوگان با پایانههای مرزی
وی افزود: روزانه 3 هزار دستگاه سرویس برای مسیرهای منتهی به مرزهای اربعین در این ایام اختصاص یافته است.
مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای اضافه کرد: در 24 ساعت شبانهروز امکان جابهجایی زوار فراهم شده است هر ساعت 3300 نفر جابهجایی زائر داریم و تأمین بلیت هم به صورت اینترنتی و همچنین حضور در پایانه ها انجام میشود.
* زوار در سفر برگشت نام مرز خود را به سامانه 2000141 پیامک کنند
باقرجوان تأکید کرد: برای اینکه بدانیم زوار در سفر برگشت، چه ساعتی به مرزهای کشور خصوصا مرز مهران میرسند تأکید شده است هر زائر هنگام برگشت با تلفن همراه خود نام مرزی را که قرار است به آن وارد شود را به شماره 2000141 پیامک کند تا ما برنامهریزی برای تخصیص ناوگان اختصاص دهیم و زوار در سفر برگشت در پایانههای مرزی معطل نمانند.
* زوار شکایات خود را به شماره 141 پیامک کنند
وی افزود: زوار گلایههای خود را درباره شرکتهای تعاونی و یا هر موضوع دیگر به شماره تلفن 141 بفرستند قطعا پاسخ خواهیم داد همچنین در این پیامک نوع شکایت، نام مبدأ و نام مقصد قید شود.
* نصب قیمت بلیت ناوگان در پایانههای مرزی
مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای افزود: در پایانههای مرزی تابلوهای قیمت نصب شده است مردم دقت کنند فقط از شرکتهای حمل و نقلی ناوگان تهیه کنند در غیر اینصورت ممکن است سوء استفاده از سوی عدهای رخ دهد.
باقرجوان تأکید کرد: زوار حتماً برای تهیه ناوگان و بلیت به پایانهها مراجعه کنند ضمن آنکه نمایندگان سازمان راهداری و حمل و نقل جادههای در پایانههای مرزی مستقر هستند و هر مشکلی بود میتوان به آنها نیز ارجاع داد.
0 دیدگاه