قالیباف: ضمانت تحقق صحیح طرح دارویار، هوشمندسازی است

تحلیلی حریم نیوز: رئیس مجلس در جریان طرح سوال نمایندگان از وزیر بهداشت گفت: لازمه تحقق صحیح طرح دارویار را هوشمندسازی دانست.
قالیباف: ضمانت تحقق صحیح طرح دارویار، هوشمندسازی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حریم نیوز:   محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس پس از پاسخ بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت به سوالات نمایندگان، گفت: بحث مربوط به دارو بسیار مهم و اساسی است؛ یک غلط مصطلح درباره یارانه دارو وجود دارد که همه جا می گویند حذف ارز ترجیحی؛ این غلط‌ترین حرف ممکن است.

وی افزود: مردم عزیز ما بدانند که در حوزه یارانه دارو و کالاهای اساسی، به هیچ عنوان ظرفیت ارزی حذف نمی شود و فقط به طور مستقیم به خود افراد داده می شود؛ لذا الان یارانه دارو از طریق شرکت های بیمه‌گذار، در اختیار بیمار قرار می گیرد و این در مورد بیمارستان ها نیز صدق می کند. این مطلب را عرض کردم تا آرامش در جامعه باشد که به هیچ عنوان قیمت ارز ترجیحی دارو حذف نمی شود و قانون‌گذار و دولت، چنین برنامه ای ندارند.

رئیس مجلس با بیان اینکه ضمانت تحقق صحیح طرح دارویار، هوشمندسازی است، اظهار داشت: اگر هوشمندسازی در طرح دارویار به طور کامل انجام نشود، باعث اذیت مردم می شود و افراد فاسدی که سابقا در ارزهای دارویی منفعت می بردند، این بار از طریق ریالی منفعت خواهند برد و دارو را گران خواهند کرد. یکی از مباحثی که ما بر روی آن تأکید داشته و داریم، در تبصره هفت و بحث نسخ الکترونیکی است.

دیگران چه می خوانند:

قالیباف: ضمانت تحقق صحیح طرح دارویار، هوشمندسازی است

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟