ابوترابی: نیازمند طرحی جامع برای مدیریت منابع آبی هستیم

تحلیلی حریم نیوز: یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها گفت: انتقال آب دریا و استفاده از آب شیرین کن ها یکی از راهکارهای نوین برای مدیریت بحران کم آبی به شمار می رود.
ابوترابی: نیازمند طرحی جامع برای مدیریت منابع آبی هستیم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حریم نیوز:  

ابوالفضل ابوترابی  با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای مواجهه با بحران کم آبی، بیان کرد: باید برای مدیریت منابع آبی یک نقشه جامع تهیه گردد. هزاران سال پیش پدران ما یک کار فوق العاده هوشمندانه ای انجام دادند و قنات را ابداع کردند، احداث قنات در زمان خود یک کار پیچیده ای بود که برای مدیریت منابع آبی صورت گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: در آن زمان طرح جامع احداث قنات توانست مشکل آب را حل کند و این طرح با محیط زیست نیز منطبق بود اما متاسفانه ما امروز در بحث آب یک طرح جامع نداریم.

دیگران چه می خوانند:

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتقال آب دریا و استفاده از آب شیرین کن ها می تواند یکی از راهکارهای نوین برای مدیریت منابع آبی باشد، تصریح کرد: کشورهای حاشیه خلیج فارس امروز از این تکنولوژی استفاده کرده و از ظرفیت آب دریا استفاده می کنند. این امکان برای ما نیز وجود دارد که در طرحی جامع که منطبق با محیط زیست باشد آب خلیج فارس و دریای عمان را شیرین کرده و به فلات مرکزی منتقل کنیم.

ابوترابی: نیازمند طرحی جامع برای مدیریت منابع آبی هستیم

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟