قیمت پایه فیدلیتی 7 نفره؛ 803 میلیون و 500 هزار تومان و فیدلیتی 5 نفره؛ 789 میلیون تومان در نظر گرفته شده است و بهمن موتور دیگنیتی را با قیمت 843 میلیون و 500 هزار تومان روی تابلوی معاملاتی خواهد برد.
همچنین به قیمت های پایه 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده بر مبنای قیمت نهایی فروش، هزینه های مالیات و عوارض شماره گذاری، هوشمندسازی کارت خودرو، خدمات پست، تولید پلاک و شماره گذاری و بیمه شخص ثالث اضافه میشود.
ثبت سفارش عرضه جدید دو خودروی پُرطرفدار فیدلیتی و دیگنیتی از 11 خرداد آغاز میشود و تا ساعت 08:30 صبح روز چهارشنبه 18 خرداد (روز معامله) ادامه دارد.
پیش دریافت برای خرید خودرو در بورس کالا فعلا 30 درصد از طریق همان حساب وکالتی تعیین شده است. یعنی برای خرید خودرو باید 30 درصد مبلغ آن را به صورت وکالتی در حساب بورس کالای شما موجود باشد.
معاملات عرضه خودرو در بورس کالا در تالار حراج باز صورت میگیرد و هر کدملی تنها میتواند یک ثبت سفارش ایجاد کند.
چگونگی دریافت کد خرید در بورس کالا
برای شرکت در حراج و خرید خودرو، مشتریان باید در بورس کالا پذیرش شوند که به هر دو صورت مراجعه حضوری و الکترونیکی این امکان فراهم شده است. در روش حضوری مشتری به یکی از کارگزاریهای دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار مراجعه میکند و مدارک و فرمهای مورد نیاز را تکمیل میکند. پس از بررسی مدارک توسط بورس کالا، صدور کد مشتری انجام میشود.
در روش الکترونیکی مشتری دارای کد سجام با مراجعه به سامانه آنلاین شرکتهای کارگزاری، کدملی خود را وارد میکند و پیامکی از سامانه سجام که حاوی رمز است دریافت میکند. با وارد کردن رمز دریافت شده اطلاعات مشتری از سامانه سجام فراخوانی شده و در اختیار بورس کالا قرار میگیرد و با توجه به انجام احراز هویت در مراحل ثبتنام سجام، کد مشتری توسط بورس کالا صادر میشود.
برای انجام معامله، مشتریان باید دارای حساب وکالتی متعلق به خود باشند که خدمت حساب وکالتی از طریق اکثر بانکها به مشتریان ارائه میشود.
مراحل خرید خودرو به این صورت است که اخذ کد بورس کالا افتتاح حساب وکالتی ( به کارگزار بورسی وکالت می دهید که از جانب شما خرید کند)، واریز قیمت پایه به حساب وکالتی ، ثبت درخواست خرید در سامانه بورس، تعیین نمایندگی جهت تحویل خودرو چند نکته که در اینجا باید به آن پرداخت عبارتند از: اولین نکته این است که بنظر میرسد علی القاعده بنظر می رسد با توجه به وعده هایی در خصوص رقابتی شدن و احتمال تقاضای بالا برای این خودروها عملا آنها به قیمت بازارخود نزدیک می شوند و امکان خرید این خودروها به قیمت کارخانه که سابقا حداقل به عده ای از مردم می رسید، از بین می رود.
نکته دوم: به هر حال باید پذیرفت عدم امکان خرید خودرو برای عامه مردم است چرا که به هرحال ساز و کار بورس کالا برای همه مشخص نیست و شاید بین فعالان بورسی هم خیلی شناخته شده نباشد.
نکته سوم: اگر این خودروها به قیمتی نزدیک به قیمت پایه خود فروش بروند عملا نشان دهنده ی این است که اطلاع رسانی برای خرید این خودروها کافی نبوده و رقابتی برای خرید این خودروها شکل نگرفته است. بر این اساس وعده ی عرضه رقابتی خودروها در این مرحله محقق نشده است. به هرحال باید دید اولین تجربه ی عرضه ی خودرو در بورس کالا چه نتیجه ی میدهد؟
0 دیدگاه