آشنایی با فروشگاه Reef
بگذارید در همین ابتدای مسیر، پرده از یک راز مهم برداریم. فروشگاه Reef سه مالک دارد. هر سه مالک، تصمیم گرفتند که تمرکز بصری این فروشگاه بر روی فضای آرایشگاه تنظیم شود. از سوی دیگر، می دانستند که نباید همه چیز در آرایشگاه خلاصه گردد. چرا که قهوه فروشی و دیگر امکاناتی که سالن زیبایی به مشتریان خود ارائه می دهد، نیازمند ایجاد رابطه با فضاهای خارجی هستند.
یادتان می آید که چند سطر پیش در مورد شیوه ی توسعه ی محله ای که Reef را در خود جای داده است، سخن گفتیم؟ تیم معماران از این مدل ارگانیک الهام گرفتند و فضاهای داخلی را نیز با همین مدل طراحی نمودند. در حقیقت، این ساختمان، وارد رابطه ای نفوذ پذیر شده است. این نفوذ پذیری هم در میان کارکردهای مختلف Reef به نمایش درآمده است و هم در میان فضاهای داخلی و خارجی!
مروری بر مهم ترین عناصر پروژه طراحی داخلی فروشگاه Reef
فروشگاه Reef دو نمای اصلی و شفاف دارد. به علاوه بد نیست بدانید که درست در مسیر در ورودی آن یک ستون سنگی جانمایی شده است. این ستون سنگی اولین مولفه ای بود که مورد توجه تیم معماران Say قرار گرفت. به همین دلیل، تصمیم بر آن شد که ستون به محور اصلی پروژه دکوراسیون فروشگاه تبدیل شود. به لطف این ستون، یک سیستم شبکه ای شکل گرفته است که می توان برای سازماندهی فضاهای داخلی، بر آن تکیه کرد. حالا دیگر، آرایشگاه مردانه، سالن زیبایی زنانه و قهوه فروشی، هر کدام در محدوده ی مستقل خود هستند و باز با این وجود، پیوندهایی نفوذ پذیر در بینشان برقرار شده است.
آشنایی با سازماندهی فضایی Reef
بگذارید سازماندهی فضایی فروشگاه Reef را دقیق تر توصیف کنیم. با ورود به این فروشگاه، یک منطقه ی فروش قهوه نظرتان را جلب خواهد کرد. البته، منطقه ی دیگری مشابه با منطقه ی فعلی، اما در طبقه ی اول ساختمان تعبیه شده است. به هر روی، کمی آن سوتر، فضاهای آرایشگاهی جانمایی شده اند. و در نهایت، فضاهای ذخیره سازی و خدمات رسانی به تمامی کاربری های زیر این سقف به چشم می خورند. این فضای ارگانیک، حس بودن در اجتماع را در میان مشتریان خود تقویت می کند.
0 دیدگاه