خودروی با کیفیت ملی سوار شویم یا موتور شارژی و ماشین خارجی داغون؟

تحلیلی حریم نیوز: خودرو در کیش همچنان به موضوعی غیر قابل حل تبدیل شده و در این بین مسئولانی که اطلاعی از وضعیت زندگی ساکنان متوسط به پایین جزیره ندارند، هر از چند گاهی مصوباتی را به‌دلخواه تصویب می‌کنند.
خودروی با کیفیت ملی سوار شویم یا موتور شارژی و ماشین خارجی داغون؟
دیگران چه می خوانند:
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حریم نیوز:   وضعیت نابسامان ارز در کشور باعث شد تا هیئت دولت در بهمن ۹۶ واردات خودروی خارجی را تا به امروز ممنوع اعلام کند، در این مدت هر روز اخبار متفاوتی از واردات خودرو به کشور و جزیره کیش منتشر می‌شود که هیچکدام به ثمر ننشسته و همچون سرابی عطش کیشوندان را برای بهبود وضعیت بیشتر می‌کند.
 
همچنین با توجه به وضعیت ارزی موجود و اعمال تحریم‌های ظالمانه و رفتن کشور به سمت تولید ملی، بعید به‌نظر می‌رسد امسال هم تغییری در این زمینه حاصل شود.
 
طی این سال‌ها قیمت خودرو در کیش سر به فلک کشیده و تا حدود ۱۰ برابر نیز افزایش داشته است، مثلا خودروی صفر اسپورتج که در اویل سال ۹۷ حدود ۷۵ میلیون تومان تمام می‌شد حالا باید حدود ۸۰۰ میلیون و شاید بیشتر بابت مدل ۲۰۱۷ آن هزینه کرد.
 
وسایل حمل و نقل عمومی این روزها فرسوده‌تر از همیشه هستند، کیشوندان توان خرید ماشین خارجی را ندارند و و خرید خودرو هم مثل خرید خانه به آرزو تبدیل شده است و تعداد موتورهای شارژی در حال فزونی است و تدابیری برای برون رفت از این وضعیت اندیشیده نمی‌شود.
 
مدیران ارشد سازمان منطقه آزاد کیش هم یکی پس از دیگری ناتوان از حل این بحران وقت خود را بیهوده سپری می‌کنند و علاقه‌ای به ریسک و تصمیم قاطع در این زمینه را ندارند.
 
در این شرایط گویا تصمیم‌گیرندگانی که خودروی تویوتا و خانه‌های لوکس سازمانی را در اختیار دارند یا آن وضع خوب‌هایی که به آنها خط می‌دهند، نمی‌دانند و درک نمی‌کنند که وضعیت زندگی ساکنان متوسط به پایین کیش به چه صورت است و هر از چند گاهی مصوباتی را به‌دلخواه تصویب می‌کنند.
 
نمی‌دانند که اگر وضع به همین منوال پیش برود و با افزایش مهاجرت معکوس چه فاجعه‌ای در انتظار جزیره خواهد بود.
 
نمی‌دانند گرانی بلیت هواپیما، محل اقامت، خودرو و حمل و نقل بعد از پایان دوران کرونا بلای جان گردشگری کیش می‌شود و با باز شدن دوباره مسیر کشورهای خارجی، گردشگر به خودش می‌گوید مگر دیوانه است این همه خرج کند و به کیش بیاید در حالی که با نصف آن به ترکیه و آذربایجان و ارمنستان می‌رود!
 
به هر حال بعد از ممنوعیت واردات خودرو، کیشوندان اجازه پیدا کردند که ماشین پلاک ملی خود را به مدت ۳ ماه به جزیره بیاورند، در این مدت افراد زیادی اقدام به خرید خودرو پلاک ملی کردند و با این قانون خودروی خود را به‌ویژه برای تابستان به کیش می‌آورند.
 
امسال گویا شرکت بنادر و فرودگاه تصمیم‌ می‌گیرد که این مدت زمان را به یک ماه کاهش دهد، بعد از آن شورای سلامت کیش این مدت زمان را به دو ماه افزایش می‌دهد، متأسفانه این تصمیمات در حالی گرفته می‌شود که تغییرات باید زیر نظر شورای ترافیک باشد تصمیم گیری شورای سلامت و شرکت بنادر در این رابطه جای تعجب دارد!
 
با توجه به رویکرد ارزان کردن سفر به جزیره کیش و در حالی که با سخت شدن وضعیت زندگی در کیش انتظار می‌رود در زمینه‌های مختلف شرایط تا حد ممکن و تا جایی که در اختیار منطقه آزاد کیش است تسهیل یابد و تصور می‌شد که مدت زمان اجرای این طرح حتی به ۶ ماه یا بیشتر افزایش یابد، اما متأسفانه به‌دلایل نامعلوم عکس این موضوع در حال رخ دادن است.
 
با توجه به شعار سال و برای برون رفت از این وضعیت، می‌توان شرایطی اتخاذ کرد که ماشین‌های با کیفیت ایرانی مدت زمان بیشتری و حتی به‌طور دائم در کیش تردد کنند، قطعاً تردد خودروهای با کیفیت و مدل بالای ایرانی بهتر از تردد موتور شارژی و خودروهای مدل پایین خارجی است که با وضعیت بسیار نامناسبی در خیابان‌های کیش جولان می‌دهند و صورت کیش را خراب کرده‌اند.

خودروی با کیفیت ملی سوار شویم یا موتور شارژی و ماشین خارجی داغون؟

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟