شکراللهی در حاشیه بازدید از خطوط تولید محصولات لوازم خانگی گروه صنعتی انتخاب الکترونیک با حضور در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: صنعت لوازم خانگی ایران وارد نسل چهارم صنعت و طراحی پایه محصولات برمبنای نیاز روز در OBM شده است و امروز میتوانیم این نوید رو به مردم عزیز بدهیم که قطعا تا سه سال دیگر شاهد سطوح توسعه یافتهای از فناوریها و تکنولوژیهای جدید در این صنعت استراتژیک خواهیم بود.
مدیرکل دفتر لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سختکوشی مهندسان و جوانان ایرانی در بزرگترین مجتمع تولیدکننده لوازم خانگی ایران ستودنی است، تصریح کرد: گروه صنعتی انتخاب الکترونیک موفق به اشتغالزایی مستقیم برای بیش از 14 هزار نفر و ایجاد اشتغال غیرمستقیم برای بیش از 150 هزار جوان و متخصص ایرانی در کشور شده است.
شکراللهی اضافه کرد: بیش از 20 واحد مجهز تولیدی در مجموعه گروه صنعتی انتخاب الکترونیک مشغول به فعالیت هستند و بر مبنای طرحهای توسعهای این گروه صنعتی، هشت واحد تولیدی دیگر نیز در دست راهاندازی و بهرهبرداری به منظور افزایش کمی و کیفی تولید و حفظ مقیاس اقتصادی به این مجموعه اضافه خواهد شد.
وی ادامه داد: این مجموعه صنعتی با ظرفیت تولید دو میلیون دستگاه محصول لوازم خانگی در سال بر مبنای یک سرمایهگذاری بیش از 27 هزار میلیارد تومانی راهاندازی شده و 11 هزار میلیارد تومان هم در طرحهای توسعهای گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، سرمایهگذاری شده است.
مدیرکل دفتر لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سرمایهگذاری بیش از 20 میلیون یورویی انتخاب الکترونیک در زمینه طرح توسعه تولید محصولات ظرفشویی به منظور تامین بیشتر نیاز بازار، خاطرنشان کرد: امسال در مجموعه گروه صنعتی انتخاب الکترونیک شاهد شکسته شدن رکورد تولید و تحویل محصولات بودیم و افزایش سه میلیون یورویی میزان صادرات این مجموعه نیز نشاندهنده رشد محسوسی در این زمینه است.
شکراللهی افزود: گروه صنعتی انتخاب الکترونیک موفق به طراحی و پیادهسازی زنجیره ارزش استراتژیک در صنعت لوازم خانگی از حلقه تامین مواد اولیه و تولید قطعات تا تولید محصول نهایی و راهاندازی شبکههای اختصاصی فروش، لجستیک و خدمات پس از فروش شده است.
وی یادآور شد: دولت کنونی قصد دارد تا برای بخش خصوصی و بنگاههای اقتصادی فعال در این بخش، بازارسازی کرده و حرکت صنایع در مسیر تامین هرچه بیشتر نیاز داخل و توسعه صادرات، تسهیل کند.
مدیرکل دفتر لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی زنجیره ارزش، بومیسازی دانش طراحی و استفاده از فناوریهای روز دنیا در محصولات، سه اولویت مهم برای صنعت لوازم خانگی است، تصریح کرد: طراحی و پیادهسازی سیستم هوشمند رضایت مشتری در برند اسنوا یکی از نمونه اقدامات تحولی و توسعهای در گروه صنعتی انتخاب الکترونیک است که میتوان بهرهبرداری از آن را تحت عنوان یک سیستم شاخص در این زمینه در وزارت صمت، سیاستگذاری کرد.
انتهای پیام/
0 دیدگاه